  • 1. Data: 2005-09-05 19:15:21
    Temat: PFRON i koszty
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    księgę prowadzę na czwórkach i piątkach. Ostatnio firma doznała zaszczytu
    wpłaty składki na PFRON. I tu pojawiła mi się głupia zagwozdka związana z
    niezaliczeniem tych opłat do kup - czy jeśli księguję te składki na 4, to
    również wrzucam je w piątkę? Mam wrażenie, ze tak, ale chyba za długo nad
    tym dumam i coś przekombinowałam, ale gdzie jest wyjście? :)
    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2005-09-05 19:37:12
    Temat: Re: PFRON i koszty
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "AM" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > również wrzucam je w piątkę? Mam wrażenie, ze tak, ale chyba za długo nad
    > tym dumam i coś przekombinowałam, ale gdzie jest wyjście? :)

    Moim zdaniem wpłata na PFRON też musi mieć odzwierciedlenie w układzie "5",
    skoro takie są zasady ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych w Twojej firmie
    (rozumię, że mówimy o pełnej księgowości). I tak jest praktycznie przy
    każdym tego typu zdarzeniu: nawet jeśli coś nie stanowi KUP to i tak musi
    miec odzwierciedlenie w księgach jak każde inne zdarzenie. KUP albo nie
    KUP - to kwestie typowo podatkowe, a jak wypowiedzial sie NSA w pewnym
    wyroku "przepisy o rachunkowości nie są podatkowotwórcze". Albo bardzo
    podobnie się wypowiedział
    tak myślę :)

    Tomek