  • 1. Data: 2005-09-05 10:25:51
    Temat: zaksięgowane składki zdrowotnej za 2004r.
    Od: "Ewa" <c...@o...pl>

    Witam serdecznie :)

    Właśnie odebrałam zaświadczenie z urzędu skarbowego o dochodach za zeszły
    rok i o dziwo okazało się, że porodowego nie dostanę bo... mam za duży
    dochód.
    Jak przejżałam deklarację roczną za zeszły rok to okazało się, że składka
    zdrowotna comiesięcznie była zaliczna w koszty uzyskania przychodów, a
    roczny bilans firmy za 2004 to strata na ponad 20tys.
    I tak sobie myślę - czy można zrobić korektę co miesiąc w 2004r. o tą
    składkę (tylko w KPiR bo ani jedna deklaracja PIT5 nie była składana) i
    zrobić że składki zdrowotnę były odliczone od dochodu (poz. 170 na PIT 36) a
    potem zrobić korektę do PIT36 za 2004r.

    W ten sposób (moim zdaniem - a mogę się mylić) zmniejszy mi się dochód i to
    dość bardzo - tak myślę.

    Bardzo proszę Szanownych Grupowiczów o jakąś podpowiedź jak tą sprawę
    załatwić.

    Ewa

  • 2. Data: 2005-09-05 18:17:07
    Temat: Re: zaksięgowane składki zdrowotnej za 2004r.
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Ewa" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zdrowotna comiesięcznie była zaliczna w koszty uzyskania przychodów, a

    Skladka zdrowotna zaliczana do kosztow. Rece opadaja. Po prostu brak slow.
    Zainwestuj kobieto w biuro rachunkowe, bo pojdziesz na dno z ta swoja firma.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-09-05 20:58:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2005, Ewa wrote:

    > Jak przejżałam deklarację roczną za zeszły rok to okazało się, że składka
    > zdrowotna comiesięcznie była zaliczna w koszty uzyskania przychodów

    ZDROWOTNA, tak ? Jak "litrówka" to przezyjemy. A jak dobrze
    napisałaś... to SDD ma rację.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-09-06 04:49:45
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 5 Sep 2005 12:25:51 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
    > dość bardzo - tak myślę.
    >
    > Bardzo proszę Szanownych Grupowiczów o jakąś podpowiedź jak tą sprawę

    Skąd się wziął za duży dochód skoro była strata ?? Nic z tego nie rozumiem.
    A poza tym : składkę zdrowotną odlicza się od podatku a nie zalicza w
    koszty uzyskania przychodów.

    --
    Mieczysław
    ----