  • 1. Data: 2002-03-29 07:07:32
    Temat: PILNE !!! Koszty ubezpieczenia samochodu w koszty
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    Witam.
    Szukuje mi sie zysk za marzec i zamierzalem cos kupic do komputera. Okazalo
    sie, ze nie mam za duzo funduszy na to i wpadlem, ze moge przeciez wrzucic w
    koszty ubezpieczenie (nie robilem tego jeszcze).
    I tutaj mi sie nasuwa pytanie: jezeli place ubezpieczenie w dwoch ratach
    (pierwsza w marcu, druga we wrzesniu), to czy moge wrzucic w koszty pierwsza
    rate w marcu, czy calosc dopiero przy platnosci drugiej raty we wrzesniu?.
    Ja oczywiscei wolalbym zaksiegowac pierwsza rate w marcu.

    Niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia tego samemu, bo dzisiaj caly dzien
    jezdze, a tylko dzisiaj moge cos kupic do komputera (korzystam z hurtowni)

    Mirek

  • 2. Data: 2002-03-29 07:15:58
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "mirro" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jezdze, a tylko dzisiaj moge cos kupic do komputera (korzystam z hurtowni)

    Nie piszesz o jakie ubezpieczenie chodzi ale jeśli jest to związane z twoją
    działalnością ( budynki samochód towar itp.) to możesz zaliczyć w koszty
    wtedy kiedy zapłaciłeś pierwszą ratę a wtedy gdy zapłacisz drugą to bedą
    następne koszty.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-03-29 09:55:18
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

> [...]
    > działalnością ( budynki samochód towar itp.) to możesz zaliczyć w koszty
    > wtedy kiedy zapłaciłeś pierwszą ratę a wtedy gdy zapłacisz drugą to bedą

    Samochod jest prywatny (nie na firme), ale wykorzystuje go w dzialalnosci

    Mirek

  • 4. Data: 2002-04-01 13:05:37
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    mirro wrote:

    > twoją
    Co stoi na przeszkodzie aby jednak zaliczyc w koszty całe ubezpieczenie -
    memoriałowo, a nie tylko zapłacona część - kasowo?
    Polisa to jak faktura. Wartość na niej wykazana jest wartością faktycznie
    należną.

    > Samochod jest prywatny (nie na firme), ale wykorzystuje go w dzialalnosci

    To w takim razie ubezpieczenie musi się zmieścić wraz z innymi kosztami
    samochodu, w limicie wyznaczonym ewidencja przebiegu pojazdu.
    Jeżeli limitu nie starczy w danym miesiącu, możesz resztę odliczyć w
    następnych.
    Może warato zastanowić sie nad wciągnięciem samochodu do rejestru środków
    trwałych? Do kosztów doszłaby jeszcze amortyzacja.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-04-02 06:41:44
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > memoriałowo, a nie tylko zapłacona część - kasowo?
    > Polisa to jak faktura. Wartość na niej wykazana jest wartością faktycznie

    czyli jeżeli auto to ŚT a polisę opłacę w 2 ratach to w koszty mogę jednak
    wrzucić całą polisę, czy tak?
    i to wszystkie składniki OC, AC, NW

    pzdr
    mwi