  • 1. Data: 2002-12-30 15:10:45
    Temat: PIT-12 - kogo doytczy?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dostalem newsletter z podatki.pl z terminami w najblizszym czasie.
    Jednej rzeczy tam nie rozumiem:

    -----------
    15.01.2003 r.
    oświadczenie PIT 12 dla celów dokonania rocznego obliczenia podatku
    dochodowego od osób fizycznych od dochodu uzyskanego przez podatnika za cały
    rok
    -----------

    Co to jest?
    Czy to dotycznie 1-os DG, KPiR na zasadach ogolnych, niezatrudniajacej
    pracownikow?

    Wprawdzie wydawalo mi sie, ze mimo braku obowiazku skladania
    rozliczenia "za grudzien" sam sobie powinienem wypelnic cos (tylko co?),
    co podsumowaloby caly rok, tak zebym potem wiedzial jak wypelnic zeznanie
    roczne....
    Ale czy tym czyms jest wlasnie PIT-12 i czy musze go teraz skladac ???
    Dziwne...

    Dzieki!

    Latet

  • 2. Data: 2002-12-30 16:57:44
    Temat: Re: PIT-12 - kogo doytczy?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -----------
    >
    > Co to jest?
    > Czy to dotycznie 1-os DG, KPiR na zasadach ogolnych, niezatrudniajacej

    Tak na gorąco to chyba nie dla nas ... trochę cytatów z pit-12 owym
    kontekstem

    "Informacja o rozliczeniu rocznym i praw autorskich.
    W związku ze zbliżającym się końcem kolejnego roku podatkowego, Akademia
    Medyczna przypomina swoim pracownikom o możliwości rozliczenia dochodów za
    2002 rok za pośrednictwem płatnika czyli Uczelni.
    Z rozliczenia takiego może skorzystać pracownik, który poza dochodami
    uzyskanymi u płatnika nie uzyskał innych dochodów, z wyjątkiem
    wyszczególnionych PIT-12(art.37 Ustawy). Poprzez złożenie deklaracji PIT-12
    podatnik może również upoważnić płatnika do dokonania odliczeń od dochodu
    składek na rzecz organizacji, do których przynależność jest obowiązkowa
    oraz wydatków na dojazd do pracy, udokumentowanych imiennymi biletami
    okresowymi, jeśli przekraczają one koszty ustalone ryczałtowo.
    W załączeniu wzór oświadczenia PIT-12 który należy złożyć do 5 stycznia
    2003 roku w Dziale Płac."

    "Podatnicy, którzy z podatku dochodowego za dany rok, nie chcą rozliczać
    się samodzielnie mogą ten obowiązek powierzyć Wam - swojemu płatnikowi.
    Muszą jednak odpowiadać określonym warunkom (art. 37 ust.1 ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych, zwanej dale updof) i do 15 stycznia roku
    następującego po roku podatkowym przedstawić Wam oświadczenie - na druku
    PIT-12 - w którym potwierdzą ich spełnienie. Oświadczenie to traktuje się
    na równi z zeznaniem, które jako płatnik składacie do urzędu na druku
    PIT-40. Jednocześnie nie musicie już sporządzać informacji PIT-11."

    I to chyba starczy, chyba wyjaśnia :))

    Sark

  • 3. Data: 2002-12-30 16:59:43
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    a poza tym zobacz sobie treść takiego pita-12
    http://www.am.wroc.pl/informacje/pit12.pdf
    "Niniejszym proszę płatnika ...."

    Sark