  • Data: 2008-10-09 09:58:53
    Temat: PIT-23 czy da się uniknąć zapłacenia podatku?
    Od: "majcher" <m...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

    Sprzedaliśmy mieszkanie z żoną gdzie w akcie notarialnym byliśmy oboje
    wpisani jako właściciele, kupiliśmy sobie działkę i postawiliśmy na niej dom
    co mialo nas uchronić przed płaceniem podatku (mieszkalismy w nim krócej niż
    5 lat i mieszkanie sprzedaliśmy w 2006 roku). Problem w tym że działka
    została kupiona tylko na żonę i ja muszę zapłacić ten podatek za swoją część
    mieszkania mimo, że faktury i kredyt na dom jest również na mnie. Według US
    to nie jest mój dom tylko żony, a ja nie spożytkowałem pięniędzy ze
    sprzedaży mieszkania na nowy dom tylko jestem inwestorem cudzego domu co nie
    upoważnia mnie do skorzystania ze zwolnienia od płacenia podatku.