  • 1. Data: 2004-04-20 21:33:49
    Temat: PIT-36 pola 46/47
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Witam!

    Prowadzę jednoosobową DG (usługi), wypełniam co miesiąc PIT-5, a
    ostatnio postanowiłem sobie tak dla treningu wypełnić PIT-36 za rok 2003 ;-)
    No i pojawił mi się problem, bo nie wiem, który kwadracik mam zaznaczyć.
    Zawsze wydawało mi się, że prowadzę pozarolniczą działalność gospodarczą
    na zasadach ogólnych, ale z opisu pola 47 wynika, że "uzyskiwałem inne
    niż wyżej wymienione dochody opodatkowane na zasadach ogólnych", bo
    składałem deklaracje PIT-5.
    Ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi??

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /
    KPiR, VAT, ZUS, memoriał

  • 2. Data: 2004-04-21 10:40:26
    Temat: Re: PIT-36 pola 46/47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ na zasadach ogólnych, ale z opisu pola 47 wynika, że "uzyskiwałem inne
    >+ niż wyżej wymienione dochody opodatkowane na zasadach ogólnych", bo

    Ja raczej spytam: jak masz napisane:
    a. dochody z DG
    b. inne dochody
    to *uważasz* że DG to "inne dochody" czyli "b" ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-21 22:24:30
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-04-21 12:40, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Ja raczej spytam: jak masz napisane:
    > a. dochody z DG
    > b. inne dochody
    > to *uważasz* że DG to "inne dochody" czyli "b" ??
    Ale jak mam napisane:
    a. dochody z DG (wypełniany był PIT-7)
    b. inne dochody (wypełniany był PIT-5)
    to się zaczynam zastanawiać z czego ja właściwie mam dochód, albo czy do
    tej pory wypełniałem właściwy PIT ;-)

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 4. Data: 2004-04-22 10:27:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2004, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ Ale jak mam napisane:
    >+ a. dochody z DG (wypełniany był PIT-7)

    ??
    :O !
    Gdzieś takie coś znalazł ? :)

    >+ b. inne dochody (wypełniany był PIT-5)
    >+ to się zaczynam zastanawiać z czego ja właściwie mam dochód, albo czy do
    >+ tej pory wypełniałem właściwy PIT ;-)

    A to nie dziwota. Nie jest to przypadkiem efekt działania
    chochlika drukarskiego ? :) Sprawdzałeś na innych formularzach ?
    (AFAIK np. programów do wypełniania PITów są najmniej dwa :) a i
    "czysty" wzór w PDFie gdzieś u ministra będzie leżał)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-23 08:24:01
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-04-22 12:27, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > ??
    > :O !
    > Gdzieś takie coś znalazł ? :)
    "papierowy" PIT-36, strona 2, część E, pole 46 i 47 (opisy)

> [...]
    > (AFAIK np. programów do wypełniania PITów są najmniej dwa :) a i
    > "czysty" wzór w PDFie gdzieś u ministra będzie leżał)
    Patrzyłem na inne i jest tak samo, np. tu:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/formularze_dotyczace_rozliczenia_za_rok_2003/p
    it_36n.pdf
    W opisie pola 46 miało chyba być: "uzyskiwał przychody z pozarolniczej
    działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach ogólnych (PIT-5) lub
    z działów specjalnych produkcji rolnej (PIT-7)". Tymczasem "PIT-5"
    znalazł się tylko w opisie pola 47: "uzyskiwał inne niż wyżej wymienione
    dochody opodatkowane na zasadach ogólnych i składał deklarację PIT-5,
    PIT-13, PIT-51 i/lub PIT-52".
    Wiem - czepiam się szczegółów ;-)

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /