  • 1. Data: 2010-03-09 11:26:22
    Temat: Kiedy księgować do KPiR, kiedy do VAT
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Czy ktoś kompetentny mógłby zrobić jakieś zestawienie tego, kiedy
    powinny być księgowane na zasadach ogólnych określone przychody i
    koszty? Przykładowo mamy fakturę, która ma datę wystawienia, datę
    płatności i dopisaną datę otrzymania. Z jakimi datami księgujemy ją do
    KPiR i VAT, gdy ta faktura to:
    - zakup towarów i usług
    - sprzedaż towarów i usług
    - zakup "pozostały"
    - zakup "mediów" (telefon, prąd itp)
    - inna?
    Cholera mnie już bierze, bo co kogo spytam (niezależnie czy ta osoba to
    księgowa, czy księgująca), to każdy ma nieco inną teorię i kłótnia się
    niemal wywiązuje :-) Może by wreszcie stworzyć jakieś kompendium
    związane z tą prostą wydawałoby się czynnością? Uwagi jak się zmieniały
    przepisy na przestrzeni ostatnich lat również mile widziane.

    Maciek

  • 2. Data: 2010-03-09 11:48:01
    Temat: Re: Kiedy księgować do KPiR, kiedy do VAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-03-2010 o 12:26:22 Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > związane z tą prostą wydawałoby się czynnością? Uwagi jak się zmieniały
    > przepisy na przestrzeni ostatnich lat również mile widziane.

    Zacząłem Ci odpisywać, ale przy ósmej odnodze piątego przypadku
    stwierdziłem że to nie ma sensu bo bym musiał przepisać ustawy
    i rozporządzenia..

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-03-09 21:15:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-03-09 12:48, Tomek pisze:
    > Zacząłem Ci odpisywać, ale przy ósmej odnodze piątego przypadku
    > stwierdziłem że to nie ma sensu bo bym musiał przepisać ustawy
    > i rozporządzenia..
    No właśnie o tym wcześniej pisałem. A wydawałoby się, że prostej rzeczy
    nie da się w ustawach spiep*yć :->

    Maciek

  • 4. Data: 2010-03-28 23:48:26
    Od: "monia-xyz" <M...@P...ONET.PL>

    to może chociaż taki przypadek ktoś by mi poradził jak rozliczyć poprawnie:
    faktura za telefon wystawiona w grudniu 2009 z terminem płatności 2010
    vat w terminie płatności czyli w styczniu, a w koszty netto kiedy wliczyć w
    grudniu?
    czy coś się zmieniło w przepisach w tym roku?

    monia-xyz

  • 5. Data: 2010-04-02 08:20:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010, monia-xyz wrote:

    > to może chociaż taki przypadek ktoś by mi poradził

    Widać to nie był dobry pomysł na pytanie ;) (mam na myśli ostatnie słowo)

    pzdr, Gotfryd