    From: ThauthiM <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT-5
    Date: Sun, 13 Feb 2005 13:08:49 +0000

    Witam wszystkich,

    jestem nowy w tym temacie i mam kilka pytan na ktore ciezko mi
    gdziekolwiek znalezc jasne odpowiedzi. Bylbym wdzieczny za pomoc...

    Przypuscmy, ze firma rozpoczela dzialalnosc 10 stycznia b.r. Przypuscmy,
    ze do 20 lutego chce za nia zlozyc pit-5. W miesiacu styczniu firma
    odnotowala strate w wysokosci powiedzmy 300zl. Przyjmijmy, ze zarobila 300
    i ma straty 300.

    1. Czy w takim wypadku skladam PIT-5?

    W miesiacu nastepnym firma ma przychod 1500zl (powiedzmy ze bez zadnych
    strat). Kosztow powiedzmy 100. Czyli mamy zarobkow 1400zl.

    2. Rozumiem, ze dalej podatku nie place, jako ze moj dochod w tym roku nie
    przekroczyl jeszcze 2790zl, czy tak?
    3. PIT-5 skladam?
    3. Czy te 2790zl to jest przychod-koszty, czy po prostu przychod?
    4. Co sie dzieje z tymi pieniedzmi (strata) ze stycznia? Czy moge sobie ja
    odliczyc w nastepnych miesiacach?
    5. Czy moglby ktos moze przedstawic mi jakis link do wypelnionego
    przykladowego PITu-5? Chcialbym sie upewnic czy dobrze go wypelniam, a
    wole to zrobic teraz niz pozniej godzinami siedziec i poprawiac w urzedzie
    skarbowym

    z gory dziekuje za pomoc