  • 11. Data: 2008-03-03 22:18:24
    Temat: Re: PIT 8C
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:fqhrbn$rcj$3@inews.gazeta.pl...

    > a zwrot za okna to dochód z giełdy?
    >
    > czeka go wypełnienie pit-36 zamiast pit-37.

    Wydaje mi sie, ze - o ile wpisali mu to w czesc D a nie w E (a chyba jednak
    w D, bo tylko tam jest miejsce, zeby wpisac :zwrot kosztow wymiany okien",
    to faktycznie masz racje - PIT-36 :)

    Pozdrawiam'
    SDD

  • 12. Data: 2008-03-03 22:48:48
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-03-03 21:48 Tomek pięknie wystukał/a:
    > Witam. Mam pytanie dotyczące PIT8C. Otóż w 2007 roku otrzymałem 180 zł. ze
    > spółdzielni mieszkaniowej jako zwrot poniesionych wydatków za wymianę okien.
    > W lutym (29-go) dostałem PIT 8C z kwotą 180 zł. a jako źródło dochodu
    > wpisane było "zwrot kosztów za wymianę okien". Czy mam to uwzględnić w
    > rozliczeniu rocznym jako przychód? Jeśli tak to dlaczego? Przecież nie
    > odliczałem od podatku kosztów wymiany okien, a spółdzielnia zwróciła mi
    > pewną kwotę ale moich pieniędzy, które wydatkowałem na wymianę okien oraz
    > już raz opodatkowanych. W którym miejscu popełniam błąd w rozumowaniu?

    Dlazcego nie odliczałeś kosztów tych okien? Ja kiedyś tam odliczałam.
    Jak masz fakturę to odlicz (wyślij do US jako korektę).

    --
    animka

  • 13. Data: 2008-03-03 23:00:48
    Temat: Odp: PIT 8C
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozumowaniu?

    >Dlazcego nie odliczałeś kosztów tych okien? Ja kiedyś tam odliczałam.

    Tyle że od kilku lat już tego odliczenia nie ma.

  • 14. Data: 2008-03-03 23:27:34
    Temat: Re: Odp: PIT 8C
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-03-04 00:00 Cavallino pięknie wystukał/a:

    > Tyle że od kilku lat już tego odliczenia nie ma.

    Nigdy nie było konkretnie za okna.
    Były odliczenia na remonty, modernizacje. Teraz tego już nie ma?
    Nie chce mi się wertować PIT-ów, a w tym roku nic nie odliczałam.

    --
    animka

  • 15. Data: 2008-03-03 23:40:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@a...pl wrote:

    > Bo uzyskali przychody ze źródeł, od których płatnik i podatnik nie mieli
    > obowiązku odprowadzania zaliczek na podatek w ciągu roku?

    wygrałaś główną nagrodę.

  • 16. Data: 2008-03-03 23:41:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
    > U?ytkownik <s...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > No tak, al eczy jednak nie jest to "wk?ad w spó?dzielniach w zamian za wk?ad
    > niepienie?ny w innej postaci ni? przedsiebiorstwo lub jego zorganizowana
    > cze?ae"?

    nie.

  • 17. Data: 2008-03-04 07:13:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 03 Mar 2008 15:40:25 -0600, witek napisał(a):

    > bo zwrot ze spółdzielni jest twoim "witualnym" dochodem.
    > czyli tyle "zarobiłeś" bo nie wydałeś, a normalnie byś wydał.

    Wiem, że takie są interpretacje US-ów i (o zgrozo) sądów. Ale tak naprawdę
    nie jest to takie oczywiste. W wielu spóldzielniach wymiana okien jest
    obowiązkiem spółdzielni. Ale te nie mają na pieniędzy na jednorazową
    wyianę okien w całym budynku i godzą się na to żeby członkowie spóldzielni
    sami to zrobili zamiast spóldzielni a potem zwracają mu (całe albo tylko
    częściowo) koszty. To jets tak jakby członek spóldzielni udzielił
    spółdzielni pożyczki, która potem jest zwracana. Zgodzisz się chyba, ze w
    takim wypadku ten przychód jest naprawdę "wirtualny" i jego opodatkowanie
    jest raczej nie na miejscu.

  • 18. Data: 2008-03-04 08:34:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2008, jureq wrote:

> [...]
    > częściowo) koszty. To jets tak jakby członek spóldzielni udzielił
    > spółdzielni pożyczki, która potem jest zwracana.

    Najpierw trzeba by zajrzeć do przepisów o własności lokali, prawa
    budowlanego i Kodeksu Cywilnego, celem ustalenia czyim obowiązkiem
    jest wymiana okien.
    Żeby nie wyszło, że ci co im spółdzielnia wymienia "bo ma obowiązek"
    też mają przychód :) - jak się umówimy, że będziesz "miał obowiązek"
    mi coś-tam robić, to też będę miał przychód! Przychodu nie będzie
    tylko wtedy, jak ów obowiązek będzie wynikał *z prawa* (a nie umowy).

    Inna sprawa, że w przypadku spółdzielni nie powinno to mieć zastosowania,
    bo o ile rozumiem konstrukcję (prawną) spółdzielni, to idea jest taka
    iż "spółdzielnia ma pieniądze spółdzielców" (i "płacą jak za swoje"),
    zaś ew. przychód zewnętrzny (od lokatorów nie będących spółdzielcami)
    jest opodatkowany w momencie "wchodzenia do sp-ni".
    Krótko mówiąc, co do idei zgadzam się z tym co opisujesz, ale litera
    prawa (bywa) narusza "ideę"...

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-03-04 08:50:14
    Od: <s...@a...pl>

    > wygrałaś główną nagrodę.

    Gdzie mogę odebrać kluczyki do nowego domu? Bo to była główna nagroda,
    prawda? :)

  • 20. Data: 2008-03-04 14:04:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    Monday, March 3, 2008, 10:40:25 PM, you wrote:

> [...]

    [...]

    > bo zwrot ze spółdzielni jest twoim "witualnym" dochodem.
    > czyli tyle "zarobiłeś" bo nie wydałeś, a normalnie byś wydał.

    Normalnie by nie wydał, bo normalnie wymiana okien należy do
    spółdzielni.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl