  • 21. Data: 2008-03-04 14:46:41
    Temat: Re: PIT 8C
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2008, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello witek,
    >
    > Normalnie by nie wydał, bo normalnie wymiana okien należy do
    > spółdzielni.

    Możesz wskazać akt prawny, z którego to wynika?
    Dałoby podstawę do ew. obrony :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-03-04 15:04:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    > Możesz wskazać akt prawny, z którego to wynika?

    Ba! Myślisz, że nie mam co robić, tylko szukać? Nie mieszkam w
    mieszkaniu spółdzielczym - załapałem się na komunalne. I wiem, że
    wymiana okien należy do administracji. To, że i tak wymieniłem
    wszystkie na swój koszt tego nie zmienia - mieli zwrócić kasę i nie
    zwrócili ale mi się zwróciło w kosztach ogrzewania.

    > Dałoby podstawę do ew. obrony :)

    Myślę, że są lepsi ode mnie. Podstawą jest to, że okna należą do
    konstrukcji budynku.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2008-03-04 16:21:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > [...]
    >
    > Normalnie by nie wydał, bo normalnie wymiana okien należy do
    > spółdzielni.

    A niby dlaczego?

  • 24. Data: 2008-03-04 16:22:19
    Temat: Re: Odp: PIT 8C
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
    > Były odliczenia na remonty, modernizacje. Teraz tego już nie ma?
    nie ma

  • 25. Data: 2008-03-04 16:27:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Myślę, że są lepsi ode mnie. Podstawą jest to, że okna należą do
    > konstrukcji budynku.

    Nawet jeśli, to wcale nie oznacza, że mają obowiązek ich wymiany.
    A raczej jest odwrotnie, lokator nie ma prawa wymienic je na inne( a
    dokładniej innego rodzaju) bez zgody spółdzielni.

  • 26. Data: 2008-03-04 16:54:30
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-03-04 17:22 witek pięknie wystukał/a:
    > nie ma

    To niedobrze :-(

    --
    animka

  • 27. Data: 2008-03-06 07:09:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 04 Mar 2008 15:46:41 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Możesz wskazać akt prawny, z którego to wynika?
    > Dałoby podstawę do ew. obrony :)

    Też nie wiem gdzie to jest zapisane, ale.... tak sobie myślę. Gdyby to nie
    był obowiązek spółdzielni, to jakim cudem spółdzielnia zwracałaby te
    koszty? Toż taki bezprawny zwrot, to byłby kryminał (niegospodarność etc)
    dla zarządu spółdzielni. Jakoś nigdy nie słyszałem żeby jakaś spółdzielnia
    mieszkaniowa zwracała swoim członkom koszty obiadu albo zakupu kurtki na
    zimę :) W dodatku z funduszu remontowego.

  • 28. Data: 2008-03-06 08:46:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2008, jureq wrote:

> [...]
    [...]
    > Też nie wiem gdzie to jest zapisane, ale.... tak sobie myślę. Gdyby to nie
    > był obowiązek spółdzielni, to jakim cudem spółdzielnia zwracałaby te
    > koszty?

    Na podstawie umowy spółdzielni?
    Przecież nie ma zakazu, aby przyjąć jakieś-tam uregulowania.
    Nie mogę palnąć że w zasadzie spółdzielnia mogłaby dopłacać każdemu
    członkowi po dwie stówy miesięcznie (z pieniędzy pochodzących ze
    składek, a co :P), bo coś mi się kojarzy, że mogą to być wyłącznie
    świadczenia o charakterze mieszkalnym (w przypadku spółdzielni) :)

    > Toż taki bezprawny zwrot, to byłby kryminał (niegospodarność etc)

    Ale IMO nie w tę stronę idziesz: trzeba znaleźć przepis, że świadczenia
    zgodne z przepisami o spółdzielności mieszkaniowej nie podlegają pod
    podatek, żeby było oczywiste, że jak "spółdzielnia coś daje" to
    *otrzymujący* podatku nie ma :)
    W przeciwnym przypadku trzeba dla każdego "świadczenia" wskazywać
    podstawę do zwolnienia z podatku.

    Podejrzewam że prawidłowa jest droga wg Romana: skoro okna "należą
    do konstrukcji", można podejrzewać, że należą do części wspólnej
    budynku, tak jak zewnętrzne ściany.

    Przyznam, że nie jest to dla mnie oczywiste, jak ktoś ma namiar na
    jakieś orzeczenia lub interpretacje to bardzo poproszę, żeby się
    pochwalił.

    Niemniej można zabrać się do takiego wniosku przez a contrario do:
    _117.html
    +++
    Art. 681
    Do drobnych nakładów, które obcišżajš najemcę lokalu, należš
    w szczególnoœci: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien, malowanie
    œcian, podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejœciowych, jak
    również drobne naprawy instalacji i urzšdzeń technicznych,
    zapewniajšcych korzystanie ze œwiatła, ogrzewania lokalu,
    dopływu i odpływu wody.
    ---

    Skoro obciążąją go tylko "drobne naprawy", to znaczy że "duże
    naprawy" okiem (a tym samym również ich wymiana) już nie.
    Zastrzegam, że przy sp-ni mogą w rachubę wchodzić przepisy szczegółowe,
    acz nie sądzę żeby tak było.

    > dla zarządu spółdzielni. Jakoś nigdy nie słyszałem żeby jakaś spółdzielnia
    > mieszkaniowa zwracała swoim członkom koszty obiadu albo zakupu kurtki na
    > zimę :) W dodatku z funduszu remontowego.

    Zauważ, że to przez to, iż nie ma "funduszu na wymianę kurtek".
    Być może sp-ni nie wolno takiego funduszu założyć, a fundusz remontowy
    tak. Nie wyklucza to możliwości, że w ramach funduszu remontowego sp-nia
    dokona czynności które są obowiązkiem lokatorów (ale mieszczą się
    w zakresie celu, czyli remontowania).

    Nie wiem, czy sp-nia może mieć w statucie zapis, że raz na dwa lata
    maluje lokatorom mieszkania. Jeśli tak, to lokator ma (z mocy przepisu
    jak wyżej) - przychód z nieodpłatnego świadczenia :>

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-03-17 11:35:09
    Od: "sarna" <sarnea@NO_SPAM.wp.pl>

    ok pit36, ale w ktorej rubryce wskazac ten zwrot z okien ?

    lucas