  • 21. Data: 2008-02-02 16:32:52
    Temat: Re: PIT 8C i praca za granica
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:

    > Gotfryd!
    > Cieszę się , że są jeszcze tutaj ludzie , których opozycja pogladów(bez
    > wzgledu na jej racjonalność czy brak tejże ) poparta jest merytorycznym
    > uzasadnieniem i przekonaniem , czasem wątpliwościami - a nie tylko idiotycznym
    > zadęciem i czepiactwem , o wulgarnym i agresywnym prostactwie nie wspomnę.

    zapomniałeś podać przykład:

  • 22. Data: 2008-02-02 18:45:45
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > zapomniałeś podać przykład:
    Fakt zapomniałem - niniejszym naprawiam
    to odpowiedż na twoje arcy uprzejme ;
    (zazwyczaj używam np. pozdrawiam serdecznie)

    A co do "wklejania całej ustawy" - to masz rację. W twoim przypadku nawet
    gdybym wkleił całą a nie adekwatne fragmenty - efekt byłby ten sam - kompletne
    ziobro.

    Kriss

  • 23. Data: 2008-02-02 20:08:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:
> [...]
    > gdybym wkleił całą a nie adekwatne fragmenty - efekt byłby ten sam - kompletne

    zacznij brać tabletki na uspokojenie.

  • 24. Data: 2008-02-03 16:32:11
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Najpierw ;
    Potem ;
    > zacznij brać tabletki na uspokojenie.

    Jeszcze jakies cenne rady ?

    Pozdrawiam i wybaczam - Kriss

  • 25. Data: 2008-02-04 08:24:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Feb 2008, Kriss wrote:

> [...]
    [...]
    > A co ja piszę ?
    >
    > "ŻE NIE OSIĄGNĄŁ W POLSCE PRZYCHODU POWODUJĄCEGO KONIECZNOŚĆ (OBOWIĄZEK)
    > ZŁOŻENIA W RP PIT" nie piszę ,że nie podlegają , rozważam stan faktyczny
    > pytacza.

    A mi idzie o to, że powołałeś się na przepis który tego nie określa.
    Przynajmniej "w zupełności", czyli komuś, kto *nie wie* z czego
    wynikają dalsze rozważania; jak się to czyta "z boku" jako osoba
    ktora nie przebiła się przez stosik zależności (który prawdopodobnie
    jest prawdziwy), to Twój argument wygląda jak "nie bo nie" :]
    Pierwsze zastrzeżenie dotyczyło tego, że nigdy nie przyglądałem się
    podatkowi takiej osoby, ba, nie mam takiego zamiaru :)

    > Nie pomijam - cytuję przepis w całości - popatrz uważnie.

    Patrzę uważnie. I widzę niestety słowa "w szczególnosci", co oznacza
    że *nie tylko wymienione* przychody mogą stać się podstawą opodatkowania.
    O ile oczywiscie zmieściłyby się "poza szczególnością", ale
    w rodzaju zaliczonym do opodatkowania.

    > UNIKANIU

    Zastrzegam, że do tej ostatniej nie zaglądałem i nie mam zamiaru :)
    Dlatego nie oponuję przeciwko temu, że PRAWDOPODOBNIE takiego obowiazku
    nie ma, taj jak piszesz.
    Na mój rozum jednak *nie wynika* takie coś z podanego cytatu.

    > Nie krzyczę na Ciebie.

    A co, jak krzyczysz w zatłoczonym autobusie to innym uszy nie
    puchną? ;)

    > Katalog przychodów wymienionych w tym przepisie - jest co prawda "otwarty"
    > przez słowa "w szczególności" - ale w sytuacji w której inne przepisy tej
    > samej ustawy okreslajace żródła przychodu (szerzej ) dla osób nie
    > korzystających z omawianego przepisu - nie można go swobodnie, dowolnie i
    > rozszerzajaco interpretować.

    To prawda.
    Ale w ten sposób sam wywiodłeś, że trzeba by dołączyć jeszcze jakiś
    cytat do kompletu :)

    OK.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-02-04 16:46:09
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pierwsze zastrzeżenie dotyczyło tego, że nigdy nie przyglądałem się
    > podatkowi takiej osoby, ba, nie mam takiego zamiaru :)

    OK i dla tego tłumaczę się i wyjaśniam - o ile ktoś pyta , albo ma uzasadnione
    merytorycznie watpliwości albo odmienne zdanie ale "uzasadnione".
    Trudno więc uznać , że mówię "nie bo nie" , nawet w sytuacji gdy interlokutor -
    zamiast coś konstruktywnego napisać - proponuje mi kontakt fizyczny z deską
    klozetową.

> [...]
    > nie ma, taj jak piszesz.
    > Na mój rozum jednak *nie wynika* takie coś z podanego cytatu.

    Jeszcze raz. Cytaty były dwa. Tak naprawdę sprawę wyjasnia pierwszy w
    kontekście faktów podanych przez pytacza. Spełnia warunki dla "ograniczonego" -
    cały rok zarabiał w Irlandii.
    Ma prawo opodatkować się w Irlandii ? Ma.
    Czy z przychodu o który pyta , ma obowiązek rozliczyć się w RP - nie ma - bo
    nie jest on wymieniony wśród "obowiązkowych".Opodatkuje go w Irlandii.Nawet
    gdyby "kierowany" dobrymi radami złożył PIT w RP z tego tytułu to w RP nie
    zapłaci podatku a w Irlandzkim rozliczeniu i tak musi go wykazać jako uzyskany
    za granicą (wpływający na obliczenie % stopy podatkowej).
    Czy w zwiazku z tym przychodem musi całość swych dochodów rozliczyć w RP - NIE.
    A czy "kierowany" dobrymi radami - może ; jasne, że tak.
    Czy złożenie PIT-a w RP - zwalnia go z obowiązku rozliczenia się w Irlandii -
    Nie. Jak Irlandzki dochód - "progresywnie wyłaczy" i obliczy stopę dla dochodu
    w kraju całe k. wa 500 czy 600 zł to ... nawet jak mu wyjdzie 100% - podatek
    nie przekroczy przychodu.
    > A co, jak krzyczysz w zatłoczonym autobusie to innym uszy nie
    > puchną? ;)

    W autobusie nie krzyczę - bo jeżdżę samochodem.A tu - nie wiem jak u Ciebie ale
    u mnie cisza , spokój i słychać tylko cichy szum komputerów i chrapanie psa.

    Pzdr- Kriss

  • 27. Data: 2008-02-04 23:58:50
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    A i na koniec przeczytaj wczorajszą DF str.2