  • 11. Data: 2008-02-01 16:17:07
    Temat: Re: PIT 8C i praca za granica
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Ano nic. Sam sobie już wcześniej odpowiedziałem.
    >
    > Z tego co pamiętam były decyzje stwierdzające nieograniczony obowiązek
    > podatkowy na podstawie tego, że w Polsce została jakaś nieruchomość.
    > I stąd moje wątpliwości.

    Jak gdzieś zapadła taka decyzja, to znaczy, że ktoś jest głupi i trzeba
    się odwołać.

  • 12. Data: 2008-02-01 17:34:16
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Co sie mnie czepiasz.

    Zadaj pytanie a powiem ci kim jesteś.

    Zamiast pytać - uzasadnij ,że musi.

    Pzdr-Kriss

  • 13. Data: 2008-02-01 19:11:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:

    > Zadaj pytanie a powiem ci kim jesteś.
    >
    > Zamiast pytać - uzasadnij ,że musi.
    >
    > Pzdr-Kriss

    Art. 45.
    1. Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według
    ustalonego
    wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku
    podatkowym,
    w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym,
    z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

  • 14. Data: 2008-02-01 21:25:43
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > podatkowym,
    > w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym,

    No i co ; to jest uzasadnienie?

    Przeczytałeś dokładnie treść pierwszego posta (fakty!) ?

    Przeczytałeś w kontekście owego posta (faktów)inne przepisy ustawy (zwłaszcza
    poczatkowe) w powiązaniu z postanowieniami umowy o unikaniu podw.
    opodatkowania - które mają pierwszeństwo w stosowaniu przed polską ustawą o
    pdof ?

    Stosuję twoją metodę i pytam zamiast się wymóżdżać.

    Życzę miłej pracy nad odpowiedziami i oczekuję z niecierpliwością na wnioski.

    Pozdrawiam - Kriss

  • 15. Data: 2008-02-01 23:47:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:

    > No i co ; to jest uzasadnienie?
    >
    > Przeczytałeś dokładnie treść pierwszego posta (fakty!) ?

    Weź ty się kolego w swoim zacietrzewieniu walnij deską sedesową po głowie.

  • 16. Data: 2008-02-02 12:53:36
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Weź ty się kolego w swoim zacietrzewieniu walnij deską sedesową po głowie.

    Pędzę lecę . Zamiast pieprzyć kocopały - przeczytaj całą ustawę i umowę.

    Ponieważ zamiast czytać ze zrozmieniem wolisz planować moją najbliższa
    przyszłość pomogę i dam ściągę ;

    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich
    dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów
    (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    1a. Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
    1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
    2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w
    roku podatkowym.

    Pytacz mieści się w poniższym ;

    2a. (11) Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od
    dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    (ograniczony obowiązek podatkowy).

    ALE DODCHODY I PRZYCHODY SĄ SPRECYZOWANE CO DO RODZAJU , PONIŻEJ ;

    2b. Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    uważa się w szczególności dochody (przychody) z:
    1) pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie
    stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego
    stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,
    2) działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,
    3) działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej,
    4) położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości, w tym
    ze sprzedaży takiej nieruchomości.

    W PKT. 1 DO 4 POWYŻSZEGO - BRAK SŁOWA INNYCH PRZYCHODÓW A DO TAKICH NALEŻY
    KWALIFIKOWAĆ PRZYCHÓD PYTACZA ; OZNACZA TO NI MNIEJ NI WIĘCEJ ,ŻE NIE OSIĄGNĄŁ
    W POLSCE PRZYCHODU POWODUJĄCEGO KONIECZNOŚĆ (OBOWIĄZEK) ZŁOŻENIA W RP PIT.
    PRZYCHÓD PYTACZA JEST WYKAZYWANY W ROZLICZENIU W IRLANDII. POTWIERDZA TO TAKŻE
    CYTOWANY PRZEZ CIEBIE ART 45 ;
    Art. 45. 1. (737) Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie,
    według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty)
    w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku
    podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

    TYLKO SKRZĘTNIE POMIJASZ UST.7 I 8 W KTÓRYM USTAWODAWCA WSKAZUJE TERMIN
    ZŁOŻENIA PIT I KONIECZNOŚĆ DOKONANIA PEWNYCH CZYNNOŚCI TECHNICZNYCH ALE CAŁY
    CZAS CHODZI O PRZYCHODY WYMIENIONE W UST. 2B ; PRACA,DZIAŁALNOŚĆ ITD.

    7. Podatnicy, o których mowa w art. 3 ust. 2a, jeżeli osiągnęli dochody ze
    źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bez
    pośrednictwa płatników lub za pośrednictwem płatników nieobowiązanych do
    dokonania rocznego obliczenia podatku lub osiągnęli dochody określone w art.
    30b, i zamierzają opuścić terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przed terminem,
    o którym mowa w ust. 1, są obowiązani złożyć zeznania, o których mowa w ust. 1
    i 1a, za rok podatkowy urzędowi skarbowemu właściwemu w sprawach opodatkowania
    osób zagranicznych przed opuszczeniem terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    8. (761) Podatnicy, o których mowa w art. 44 ust. 3d, są obowiązani w ciągu
    trzech miesięcy po przekroczeniu okresu, który zgodnie z umową o unikaniu
    podwójnego opodatkowania stanowi warunek wyłączenia z opodatkowania dochodów,
    złożyć zeznanie o wysokości dochodów (ALE )
    z pracy (A NIE INNYCH)uzyskanych w roku poprzedzającym rok podatkowy i wpłacić
    należny podatek. Jeżeli zamierzają opuścić terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej przed terminem, o którym mowa w zdaniu pierwszym, są obowiązani
    złożyć zeznanie podatkowe przed opuszczeniem terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej.

    W KONTEKŚCIE ; STANU FAKTYCZNEGO PRZEDSTAWIONEGO W PYTANIU , UMOWY O UNIKANIU
    I USTAWY O PDOF - PYTACZ NIE MA OBOWIĄZKU SKŁADANIA PIT W RP - OD TEJ
    KATEGORII UZYSKANEGO PRZYCHODU.
    DOLICZY PRZYCHÓD W IRLANDII.

    W KONTEKŚCIE ; PROPOZYCJI CO BYM SOBIE ZAŁOZYŁ DESKĘ KLOZETOWĄ NA GŁOWĘ ; -
    WAL SIĘ NA RYJ PALANCIE.

    Bez pozdrowień Kriss

  • 17. Data: 2008-02-02 12:59:42
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-02-2008 o 13:53:36 Kriss <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W KONTEKŚCIE ; PROPOZYCJI CO BYM SOBIE ZAŁOZYŁ DESKĘ KLOZETOWĄ NA GŁOWĘ
    > ; -
    > WAL SIĘ NA RYJ PALANCIE.

    Jak już skończysz ścierać monitor ściereczką(chodzi o poplucie spowodowane
    nienawiścią) ;)

    pozdr,
    tommyz

  • 18. Data: 2008-02-02 13:42:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Feb 2008, Kriss wrote:
    [...do witka...]

    > Pędzę lecę . Zamiast pieprzyć kocopały - przeczytaj całą ustawę i umowę.
    >
    > Ponieważ zamiast czytać ze zrozmieniem wolisz planować moją najbliższa
    > przyszłość pomogę i dam ściągę ;
    [...]
> [...]
    >
    > ALE DODCHODY I PRZYCHODY SĄ SPRECYZOWANE CO DO RODZAJU , PONIŻEJ ;
    >
    > 2b. Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > W POLSCE PRZYCHODU POWODUJĄCEGO KONIECZNOŚĆ (OBOWIĄZEK) ZŁOŻENIA W RP PIT.

    IMO rozpędziłeś się co nieco.
    Primo, określa przychody, bo "obowiązek PIT" może być wtórny (znaczy
    jest możliwe, że MIMO osiągnięcia przychodów które "podlegają"
    może nie byc "obowiązku PIT").
    A co ważniejsze, to secundo pominąłeś słowa "w szczególności", które
    o ile wiem oznaczają ni mniej ni więcej, tylko "zbiór otwarty".
    Jest to wyłącznie uściślenie, że niżej wymienione przychody NA PEWNO
    są "uzyskane w .pl", a nie że inne przychody *nie* są uzyskane
    (albo lepiej: zaliczone do uzyskanych) w .pl.

> [...]
    > I USTAWY O PDOF - PYTACZ NIE MA OBOWIĄZKU SKŁADANIA PIT W RP - OD TEJ

    Coś kiedyś pisałeś o krzyczeniu ;>
    BTW: nie odnoszę się do tego, czy w przedstawionym stanie prawnym
    konkretny przychód:
    - podlega uznaniu za uzyskany w .pl
    - niezależnie od powyższego wymaga zlożenia PIT.

    Jedynie zastrzegam, ze pewne jest, iż przepis ktory zawiera słowa
    "w szczególności" nie stanowi jednoznacznego określenia, ze
    inne przypadki nie są objęte listą.

    Na podstawie tego co przytoczono, to "inne przychody" mogą być
    zaliczone do "uzyskanych w .pl".
    W ogóle się nie odzywałem co do Irlandii, bo nie mam pojęcia czy
    umowa z Irlandią jakoś reguluje owe "inne przychody"...

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-02-02 15:51:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:

> [...]
    > DOLICZY PRZYCHÓD W IRLANDII.
    >
    > W KONTEKŚCIE ; PROPOZYCJI CO BYM SOBIE ZAŁOZYŁ DESKĘ KLOZETOWĄ NA GŁOWĘ ; -

    Równie dobrze mogłeś wkleić całą ustawę. Tyle samo by z tego wynikało.

  • 20. Data: 2008-02-02 15:57:46
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >  Primo, określa przychody, bo "obowiązek PIT" może być wtórny (znaczy
    > jest możliwe, że MIMO osiągnięcia przychodów które "podlegają"

    A co ja piszę ?

    "ŻE NIE OSIĄGNĄŁ W POLSCE PRZYCHODU POWODUJĄCEGO KONIECZNOŚĆ (OBOWIĄZEK)
    ZŁOŻENIA W RP PIT" nie piszę ,że nie podlegają , rozważam stan faktyczny
    pytacza.

> [...]
    > są "uzyskane w .pl", a nie że inne przychody *nie* są uzyskane
    > (albo lepiej: zaliczone do uzyskanych) w .pl.

    Nie pomijam - cytuję przepis w całości - popatrz uważnie.

    UNIKANIU

    >  Coś kiedyś pisałeś o krzyczeniu ;>

    Nie krzyczę na Ciebie.

> [...]
    >
    >  Jedynie zastrzegam, ze pewne jest, iż przepis ktory zawiera słowa
    > "w szczególności" nie stanowi jednoznacznego określenia, ze

    Katalog przychodów wymienionych w tym przepisie - jest co prawda "otwarty"
    przez słowa "w szczególności" - ale w sytuacji w której inne przepisy tej
    samej ustawy okreslajace żródła przychodu (szerzej ) dla osób nie
    korzystających z omawianego przepisu - nie można go swobodnie, dowolnie i
    rozszerzajaco interpretować. Jeśli ustawa podaje kilka definicji - jednego
    słowa - i jedna z tych definicji jest szersza ale także dość szczegółowo
    opisana co do zakresu ale także "otwarta" , to brak słowa "inne" w treści tej
    pierwszej jest celowy, to raz, a dwa ; logicznie uzasadniony.
    Ustawodawca ; po pierwsze - dostosował ustawę do konwencji modelowej i innych
    umów miedzynarodowych , po drugie wymienił w katalogu tych przychodów , które
    zwyczajowo i zgodnie z tradycją opodatkowuje się w kraju żródła bez wzgledu na
    status rezydencji beneficjenta.
    Przychody z nieruchomości , pracy , działalności wykonywanej osobiście i
    gospodarczej.
    Prościej ; z tych żródeł (w RP) płacisz podatek (rozliczasz się) w RP - bez
    wzgledu na to czy masz miejsce zamieszkania w RP czy w Irlandii zgodnie z
    definicją ustawową.
    To czy w związku z tym , że powstał w RP obowiązek rozliczenia się - implikuje
    obowiązek rozliczenia wszystkich dochodów w RP - zależy od dodatkowych
    czynności i zachowania określonych terminów przez podatnika ale dotyczy to
    tylko precyzyjnie i nie rozszerzajaco wymienionych żródeł przychodu- zwróć
    uwagę - nie wszystkich z czterech omawianych.

    Umowy międzynarodowe (w dużym uproszczeniu) określają w zakresie tych czterech
    kategorii przychodów "możliwość" ich opodatkowania w państwie żródła i sposób
    w jaki druga strona (państwo)- traktować będzie na zasadzie wzajemności u
    siebie (w państwie rezydencji) dochód i zapłacony przez rozliczajacego się w
    tym drugim państwie (żródła)podatek.
    Pozostałe kategorie przychodów i dochodów typu ; dywidendy , prawa
    autorskie,licencje, stypendia, wolne zawody, odsetki i inne - są różnie
    traktowane i co do zasady albo traktowane jak zwolnione - przez jedną
    stronę,albo opodatkowane "u żródła" ale według stawki określonej "umową" a nie
    ustawą wewnętrzną.

    Gotfryd!
    Cieszę się , że są jeszcze tutaj ludzie , których opozycja pogladów(bez
    wzgledu na jej racjonalność czy brak tejże ) poparta jest merytorycznym
    uzasadnieniem i przekonaniem , czasem wątpliwościami - a nie tylko idiotycznym
    zadęciem i czepiactwem , o wulgarnym i agresywnym prostactwie nie wspomnę.

    Pzdr-Kriss