  • 1. Data: 2011-04-03 23:08:11
    Temat: PIT 8C - nic z tego nie rozumiem
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    Witam,
    Mam problem. Otrzymałem pita 8C za 2010 i wychodzi mi do zapłaty
    podatek. Spodziewałem się tego, bo jakiś tam niewielki zysk osiągnąłem,
    ale wydawało mi się, że podatek będzie mniejszy. Zacząłem przeglądać
    operacje za 2010 rok i za 2009 również i zauważyłem pewną dziwną rzecz.
    Prawdę mówiąc to nie wiem, jak ten podatek jest rozliczany.
    Wyciągnąłem listę operacji z 2009 roku i mam:
    Kupno: 51927,60 zł
    Sprzedaż: 29773,40 zł

    Na picie z 2009 roku mam za to:
    Przychód: 29773,40
    Koszty: 26711,67

    Czyli wg pita w 2009 roku osiągnąłem dochód 3061,73 zł
    Wg operacji natomiast -22154,20 zł

    Ktoś może mi to wytłumaczyć? Jak to na picie jest liczone?
    Domyślam się, że jak kupiłem papier w 2009 r. np. za 100 zł i sprzedałem
    w 2009 r. za 120 zł to osiągnąłem przychód 20 zł i od tego muszę
    zapłacić podatek. Ok... a co jeśli kupiłem papier w 2009 r. za 100 zł a
    sprzedałem w 2010 za 120 zł?
    Czy bank mi policzy ten koszt z 2009 r.? Szukałem na google, ale
    wszędzie są tylko ogólne informacje.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-04-04 06:16:14
    Temat: Re: PIT 8C - nic z tego nie rozumiem
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 04 Apr 2011 01:08:11 +0200, G.K. napisał(a):

    > listę operacji z 2009 roku i mam: Kupno: 51927,60 zł

    To jest to co kupiłeś w roku 2009

    > Sprzedaż: 29773,40 zł

    Za tyle sprzedałeś w 2009

    > Na picie z 2009 roku mam za to:
    > Przychód: 29773,40

    Za tyle sprzedałeś w 2009

    > Koszty: 26711,67

    Tyle zapłaciłeś w 2009 lub wcześniej za to co sprzedałeś w 2009.

  • 3. Data: 2011-04-04 09:18:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Tyle zapłaciłeś w 2009 lub wcześniej za to co sprzedałeś w 2009.

    Czyli zasada znana skadinad z pelnej ksiegowosci, stosowana tez poniekad
    przy KPiR wobec towarow i materialow:
    - koszt zakupu staje sie kosztem dopiero w momencie sprzedazy.

    Pozdrawiam
    SDD