  • 1. Data: 2011-04-04 12:29:07
    Temat: Zagadka ze składką emerytalną.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    Mój syn od samego początku załapał się na składki na ubezpieczenia
    społeczne po reformie 1999 roku. Czyli jego składki powinny dokładnie
    uwzględniać podział składek wynikający z ustawy. Na ubezpieczenie
    emerytalne składka wynosi 19,52% (2*9,76%). Składki przekazywane do
    OFE to 7,3% a pozostające w ZUS, to 12,22% - tu chyba nie popełniam
    błędu?

    Przyszło zawiadomienie o zgromadzonych składkach na koncie ZUS oraz
    przekazanych do OFE. I są to kwoty:
    - ZUS: 10136 PLN
    - OFE: 9413 PLN (zarówno należne jak i odporwadzone - brak
    zaległości)

    Z proporcji 7,3:12,22 wychodzi mi, że na koncie ZUS powinno być ponad
    15000 PLN. Gdzie - u diabła - podziało się ponad 5000 PLN?

    Czy ktoś potrafi rozwiązać zagadkę? Uprzedzając: nie chodzi o
    ograniczenie podstawy do 250% - tu nadal działa proporcja.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2011-04-05 07:37:41
    Temat: Re: Zagadka ze składką emerytalną.
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

> [...]
    >
    > Czy ktoś potrafi rozwiązać zagadkę? Uprzedzając: nie chodzi o
    > ograniczenie podstawy do 250% - tu nadal działa proporcja.

    we wpłatach do ofe są odsetki za zwłokę

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 3. Data: 2011-04-05 08:03:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello n,

    Tuesday, April 5, 2011, 9:37:41 AM, you wrote:

    > we wpłatach do ofe są odsetki za zwłokę

    Syn pracuje za krótko, żeby odsetki doszły do tak niebotycznych
    wielkości. Poza tym - ZUS aż tak się nie spóźnia, żeby osetki
    osiągnęły 50% kwoty podstawowej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-04-05 08:08:25
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Syn pracuje za krótko, żeby odsetki doszły do tak niebotycznych
    > wielkości. Poza tym - ZUS aż tak się nie spóźnia, żeby osetki
    > osiągnęły 50% kwoty podstawowej.

    W zawiadomieniach powinny być terminy w jakich odprowadzono skłądki.
    Można więc wyliczyć jaka część z tego co odprowadzono to odsetki.
    Ale ciekawa sprawa, sprawdzę to na swoim przykładzie.
    Swoją drogą, gdyby to faktycznie były odsetki to ZUS nieźle obrywa (no i my
    wszyscy) na tych... opóźnieniach - a może to celowa robota....

    dK

  • 5. Data: 2011-04-05 08:41:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello dK,

    Tuesday, April 5, 2011, 10:08:25 AM, you wrote:

    [...]

    > W zawiadomieniach powinny być terminy w jakich odprowadzono skłądki.

    Nie są aż tak szczegółowe.

    > Można więc wyliczyć jaka część z tego co odprowadzono to odsetki.

    Po raz kolejny - to jest za duża kwota na odsetki. Poza tym - kwota na
    koncie ZUS, to jest kwota rzekomo zwaloryzowana.

    > Ale ciekawa sprawa, sprawdzę to na swoim przykładzie.
    > Swoją drogą, gdyby to faktycznie były odsetki to ZUS nieźle obrywa (no i my
    > wszyscy) na tych... opóźnieniach - a może to celowa robota....

    Zaczynam mieć obawy, że ZUS na swoje koszty obcina ze składek znacznie
    więcej, niż nam się wydaje w najgorszych snach...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-04-07 14:41:47
    Od: "caj_bis" <cajUSUŃTO@op.pl>

> [...]
    >
    > Czy ktoś potrafi rozwiązać zagadkę? Uprzedzając: nie chodzi o
    > ograniczenie podstawy do 250% - tu nadal działa proporcja.

    a tak na logike (mzoe nie zrozumielem pytania) te skladki do OFE to nie jest
    suma skladek + zysk wypracowany przez OFE ?

    pzdr
    jacek

  • 7. Data: 2011-04-07 14:57:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello caj_bis,

    > a tak na logike (mzoe nie zrozumielem pytania) te skladki do OFE to nie jest
    > suma skladek + zysk wypracowany przez OFE ?

    A skąd ZUS miałby mieć informację o zyskach OFE? To jest informacja o
    składkach odprowadzonych do OFE.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl