  • 11. Data: 2006-03-06 09:35:13
    Temat: Re: PIT od pracodawcy - tylko za część roku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Mar 2006, gasper wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości
    > nie jest - w umowie o prace jest zapis, że pracownik do 5tego otrzymuje
    > wypłate

    Czyli JEST unormowane...

    > - raz przelew idzie 30 a raz 5tego

    A to osobna sprawa.

    Żebyśmy się dobrze rozumieli: o ile w zupełności zgadzam się ze zdaniem
    witka (sam się pisze z małej litery :)) co do "unormowania", to zawarta
    w podtekście sugestia jakoby z tego unormowania wynikała zasada policzenia
    podatku mi się nie podoba.
    Ustawa wyraźnie stanowi: "postawione do dyspozycji pracownika".
    Żaden "zamiar dotrzymania terminu" o niczym nie przesądza: wyłożone
    na stół - to zaliczyć do dochodów roku i już.

    Opinię że jak pracodawca zaliczy datę obciążenia swojego konta to dobrze
    będzie łykam bez sprzeciwu - domaganie się żeby pracownik "widział" swoje
    pieniądze na koncie jest sprawą wałkowaną kilka razy (tu i na .prawo),
    chyba zmierzającą do tego że to sprawa między pracownikiem a bankiem :)
    bo trzeba zauważyć iż taki stan że ktoś wydaje pieniądze które *ma mieć*
    na koncie a tylko "nie widzi" dziwny nie jest...
    Inaczej mówiąc: liczy się kiedy stan środków zostanie "uznany".
    A że jakiś bank może mieć poślizg ze dwa dni to inna sprawa (tego
    banku). Czyli że pieniądze pojawiają się dopiero we środę, ale
    zaksięgowane że wpłynęły w poniedziałek!
    I zgadzam się że nie można domagać się od pracodawcy żeby wiedział
    czy i kiedy "uznanie" nastąpi, jak policzy ten dzień w który uznano
    obciążenie jego rachunku to jesteśmy w domu...
    Nie wiem, ale podejrzeam że po sławetnym oscylatorze daty "uznań" są
    przez system przelewów międzybankowych synchronizowane.

    Chodzi mi o to, że mimo tekstu w umowie "do 5. następnego miesiąca" jak
    wypłata *doszła* przed końcem roku to powinna być do tego roku zaliczona
    i już, bo wtedy sprawa jest oczywista.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2006-03-14 16:18:54
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > Na pewno jest to unormowane.
    >
    > Jak idzie przelew to zupełnie odrębna sprawa.

    No nie zupełnie... wynagrodzenie jest kosztem w miesiącu wypłaty. Czyli np.
    dla ZUSu w kwietniu nie zarobiłeś nic, a w maju dwa razy więcej...