  • 1. Data: 2006-03-04 08:26:20
    Temat: PIT od pracodawcy - tylko za część roku
    Od: "F" <f...@o...pl>

    Witam!

    Dostałem od pracodawcy PITa za zeszły rok i mam do was kilka pytań:

    1. Czy obejmuje on wynagrodzenie wypracowane w grudniu 2004 i wypłacone w 2005?
    I analogicznie - wypracowane w grudniu 2005 i wypłacone w styczniu 2006?

    2. Pracowałem na przykład do 30 czerwca. PITa też dostałem za okres DO 30
    czerwca (a nie za cały rok)
    a/ czy jest to poprawne?
    b/ cyz nie powinien być wystawiony przynajmniej do 10 lipca, kiedy ostatnie
    wynagrodzenie było wypłacane?

    3. Jakie przepisy regulują odpowiedzi na powyższe pytania?

    F.

  • 2. Data: 2006-03-04 12:10:44
    Temat: Re: PIT od pracodawcy - tylko za część roku
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "F" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Dostałem od pracodawcy PITa za zeszły rok i mam do was kilka pytań:
    >
    > 1. Czy obejmuje on wynagrodzenie wypracowane w grudniu 2004 i wypłacone w
    > 2005?

    Tak.

    > I analogicznie - wypracowane w grudniu 2005 i wypłacone w styczniu 2006?

    Nie.

  • 3. Data: 2006-03-04 13:39:57
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "F" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak.

    a dlaczego? a co w sytuacji, gdu pracodawca wysłał przelew 31 grudnia a dotarł
    on 2 stycznia?

  • 4. Data: 2006-03-04 13:42:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    F wrote:
    > Witam!
    >
    > Dostałem od pracodawcy PITa za zeszły rok i mam do was kilka pytań:
    >
    > 1. Czy obejmuje on wynagrodzenie wypracowane w grudniu 2004 i wypłacone w 2005?
    tak
    > I analogicznie - wypracowane w grudniu 2005 i wypłacone w styczniu 2006?
    nie

    > 2. Pracowałem na przykład do 30 czerwca. PITa też dostałem za okres DO 30
    > czerwca (a nie za cały rok)
    > a/ czy jest to poprawne?
    tak
    > b/ cyz nie powinien być wystawiony przynajmniej do 10 lipca, kiedy ostatnie
    > wynagrodzenie było wypłacane?
    nie, bo pracowałeś do końca czerwca zapewne.

  • 5. Data: 2006-03-04 13:49:27
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości news:

    > a dlaczego?

    Bo liczy się data (rok) wypłaty.

    > a co w sytuacji, gdu pracodawca wysłał przelew 31 grudnia a dotarł on 2
    > stycznia?

    Nie wiem, ale raczej pracodawca policzy datę obciążenia swojego konta,
    choćby dlatego że nie ma informacji kiedy zostało uznane konto pracownika.

  • 6. Data: 2006-03-04 16:10:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > a dlaczego? a co w sytuacji, gdu pracodawca wysłał przelew 31 grudnia a
    > dotarł on 2 stycznia?

    Wypłata miała być na koniec miesiąca, czy na 1 stycznia?

  • 7. Data: 2006-03-04 16:15:20
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > Wypłata miała być na koniec miesiąca, czy na 1 stycznia?

    nie jest to uregulowane w zaden sposób - przelew raz idzie ostatniego a raz
    pierwszego

  • 8. Data: 2006-03-04 16:39:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:duce55$g52$2@inews.gazeta.pl...

    > nie jest to uregulowane w zaden sposób - przelew raz idzie ostatniego a
    > raz pierwszego

    Na pewno jest to unormowane.

    Jak idzie przelew to zupełnie odrębna sprawa.
    Kiedy jest oficjalnie wypłata w zakładzie pracy? Pierwszego dnia
    miesiąca, czy ostatniego dnia miesiąca?
    Nie ma to praktycznie żadnego znaczenia z wyjątkiem właśnie tego
    nieszczęsnego grudnia czy stycznia.

    Jeżeli wypłata jest na koniec miesiąca, to zapewne z racji nowego roku
    oficjalnie kasa wypłacała wcześniej niż 31, a więc i przelew powinien
    dotrzeć do ciebie wcześniej,.

    Jesli wypłata jest na początku miesiąca, a tak zapewne jest, to wypłata
    oficjalnie była w pierwszy dzień pracy w styczniu, czyli drugiego
    stycznia.
    Przelew ma dotrzeć do ciebie 2 stycznia, czyli został wysłany tak aby
    ten termin dotrzymać.
    Wypłata została postawiona do twojej dyspozycji w styczniu i zalicza się
    do wypłat w nowym roku.

  • 9. Data: 2006-03-04 19:31:35
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > gasper wrote:
    > Na pewno jest to unormowane.
    nie jest - w umowie o prace jest zapis, że pracownik do 5tego otrzymuje
    wypłate - raz przelew idzie 30 a raz 5tego

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-03-04 20:46:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:ducfs5$oan$1@inews.gazeta.pl...
    > nie jest - w umowie o prace jest zapis, że pracownik do 5tego otrzymuje
    > wypłate - raz przelew idzie 30 a raz 5tego

    czyli na początku miesiąca.
    Wypłata za grudzień była więc w styczniu.