  • 1. Data: 2006-03-03 22:39:03
    Temat: umowa o dzieło z przekazaniem praw autorskich a koszty uzyskania przychodu
    Od: "przemek" <v...@v...pl>

    Witam serdecznie,

    pierwszy post na tym forum, więc prosze o wyrozumiałość:) Guglałem
    w archiwum, ale ponieważ dopiero od przedwczoraj prowadzę
    jednoosobową dziaalność gospodarczą i w kwestiach podatkowych nadal
    jestem dosyć kołowaty, prosiłbym o pomoc.

    Zajmuję się wykonywaniem projektów graficznych okładek dla
    rozmaitych wydawnictw. Za każdym razem podpisuję z nimi umowe o
    dzieło wraz z przeniesieniem majątkowych praw autorskich. Do tej pory
    byłem zatrudniony na etat - teraz już nie - i nie węszyłem nigdzie
    podstępów. Teraz mam działalność, rozliczam się według KPR i
    stąd moje pytanie:

    czy wrzucam w koszty 50 % wartości umowy o dzieło jako koszt
    uzyskania przychodu czy nie? Jak wyglądałby taki zapis w KPR?

    Wybaczcie lamerskie pytanie, alem nieobyty.

    Pozdrawiam!

    Przemek

  • 2. Data: 2006-03-03 23:33:00
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "przemek" <v...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam serdecznie,

    czy wrzucam w koszty 50 % wartości umowy o dzieło jako koszt
    uzyskania przychodu czy nie? Jak wyglądałby taki zapis w KPR?

    Kazda umowe o dzielo, niewazne czy z prawami autorskimi, czy nie, jezeli
    tylko wykonanie dziela ma zwiazek z przychodem zawsze ksiegujesz jako koszt
    W CAŁOŚCI, w kwocie brutto w kol 13 i 15.
    Dlaczego chcesz sobie odliczyc tylko polowe wartosci umowy???

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-03-03 23:38:57
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    >czy wrzucam w koszty 50 % wartości umowy o dzieło jako koszt
    >uzyskania przychodu czy nie? Jak wyglądałby taki zapis w KPR?

    Aha - moj post dotyczyl sytuacji, kiedy Ty jestes zamawiajacym i zatrudniasz
    kogos.
    Jesli jestes wykonawca i masz umowe o dzielo zawarta z zamawiajacym - ale
    figurujesz jako firma, to - niestety - nie masz prawa do KUP ani 50% ani
    20% - po prostu - jest to Twoj przychod zdzialalnosci - jak kazdy inny. W
    koszty wrzucasz tylko rzeczywiste koszty (telefon, paliwo, ogloszenia,
    internet, itp.)
    50% koszty sa tylko dla wykonawcow nie prowadzacych DG

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-03-04 08:28:23
    Od: "przemek" <v...@v...pl>

    O, wielkie dzieki! O taka odpowiedz mi chodzilo.

    Pozdrawiam!

    Przemek