  • 11. Data: 2009-03-16 13:25:07
    Temat: Re: Paragon dzien przed wysylka
    Od: "MarkX" <k...@o...pl>

    > Nie, ale poczta ma.
    > I rzadkie przypadki kiedy USowi chciało się iść sprawdzić na poczcie
    > kiedy była przesyłka (ale w celu przeciwnym - udowodnienia, że
    > podatnik nie maił *jeszcze* prawa odliczenia od f-ry której nie
    > otrzymał) były wspominane na grupie (fakt, dawno temu).

    A firmy kuriereskie tez beda kontrolowac? :) Chyba nie ma przymusu
    korzystania z poczty?
    A co z przypadkiem, kiedy paczke przekazuje np. zaprzyjaznionej firme, ktora
    ma umowe z kurierem. Jak niby do tego dojda? Bez sensu.........

    MarkX

  • 12. Data: 2009-03-16 13:26:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > Gotfrydowi chodziło o to, że zgodnie z obowiązującymi przepisami
    > wydanie towaru == wysłanie towaru.
    >
    > I dopiero *później* powinieneś wydrukować paragon.
    >
    > A że to bez sensu?

    Eee, a jak ja wydaję towar danego dnia - jest gotowy do odbioru i klient nie
    odbiera,
    to przecież mogę wysłać następnego dnia i wtedy mam dokumenty z dnia
    poprzedniego.
    Podajcie ten przepis wg którego wydanie=wysyłka

  • 13. Data: 2009-03-16 13:28:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarkX wrote:

    > A firmy kuriereskie tez beda kontrolowac? :) Chyba nie ma przymusu
    > korzystania z poczty?

    A myślisz, że nie kontrolują?

    > A co z przypadkiem, kiedy paczke przekazuje np. zaprzyjaznionej
    > firme, ktora ma umowe z kurierem. Jak niby do tego dojda? Bez
    > sensu.........

    Nic nie będą dochodzić. Stwierdzą, ze było później/wcześniej i Ty będziesz
    musiał przedstawić dokumenty, że było inaczej.

  • 14. Data: 2009-03-16 13:35:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-03-2009 o 14:26:29 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > poprzedniego.
    > Podajcie ten przepis wg którego wydanie=wysyłka

    KC
    Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca,
    które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że
    wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce
    przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy
    tego rodzaju.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-03-16 14:01:53
    Od: "MarkX" <k...@o...pl>

    > Nic nie będą dochodzić. Stwierdzą, ze było później/wcześniej i Ty
    > będziesz
    > musiał przedstawić dokumenty, że było inaczej.

    Polska..........
    Jeszcze mi powiedz, ze musze gdzies na boku pisac, ze to wyslalem poczta,
    tamto kurierem, po tamto koles przyszedl osobiscie, a jeszcze inna paczke
    przekazalem Pani Marysi, bo ma tania umowe z kurierem. Nie no nie
    oslabiajcie mnie :(

    MarkX

  • 16. Data: 2009-03-16 14:48:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-03-2009 o 15:01:53 MarkX <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > tamto kurierem, po tamto koles przyszedl osobiscie, a jeszcze inna paczke
    > przekazalem Pani Marysi, bo ma tania umowe z kurierem. Nie no nie

    Nie o to chodzi że musisz. Dam Ci przykład: masz zamówienie z Allegro,
    klient wpłaca pieniądze na konto, Ty wysyłasz, wpisujesz dochód
    do PIT i obrót do VAT, bez powiązywania z czymkolwiek, czyli masz:
    - zamówienie na Allegro
    - przelew na koncie
    - przychód w KPiR
    - obrót w ew. VAT
    i każde z nich wygląda jak samocdzielna "rzecz".

    Co zrobi kontrola?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-03-16 15:00:06
    Od: "MarkX" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - przychód w KPiR
    > - obrót w ew. VAT
    > i każde z nich wygląda jak samocdzielna "rzecz".

    Nie wiem. Ty mi powiedz. VAT akurat mnie nie obchodzi. Jestem na ryczalcie,
    zwolniony z vat.
    Dla mnie idealna bylaby taka sytuacja.

    1. Sprzedaz na allegro.
    2. Wplata na konto.
    3. Przygotowanie wysylki i dokumentow sprzedazy w tym samym dniu, co wplata.
    4. Nastepnego dnia roboczego wysylka z rana.

    I tutaj urzad moze robic problemy? Wg mnie to chore.

    MarkX

  • 18. Data: 2009-03-16 16:15:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, Tomek wrote:

    > KC
    > Art. 544.
    > § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca,
    [...]

    Do tego dochodzi VAT:

    Art. 7.
    1. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się
    przeniesienie prawa do rozporzšdzania towarami
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    jak właœciciel, w tym również:
    [...]
    2) wydanie towarów [...]
    [...]
    3) wydanie towarów [...]
    [...]
    4) wydanie towarów [...]
    [...]

    Krótko mówiąc - "sprzedaż w rozumieniu VAT" to *nie jest* "umowa
    sprzedaży wg KC", co oznacza że zawarcie umowy NIE jest "momentem VAT".

    Liczy się *wydanie*.

    A dalej mamy np. przepis dotyczący faktur, wg którego:
    "Faktura stwierdzajšca dokonanie sprzedaży..."

    Koniec, klops.
    To samo da się wywieść dla pozostałych *dowodów sprzedaży* - muszą
    być wystawione *po* zaistnieniu sprzedaży, czyli po *wydaniu*
    towaru.
    Mają dokumentować *dokonaną* sprzedaż (a nie zamierzoną).
    Czyli towar musi zostać wydany (przed wystawieniem dowodu).

    A że to absurd, to wszyscy omijają a USy *na ogół* (nie licząc przypadków
    w rodzaju tych że ktoś chce się przyczepić) udają że nie znają rzeczonych
    zapisów ;)

    Na mój rozum, w świetle powyższego, pojawiające się opisy czepiania
    się USów o przypadki "wydania towaru przed paragonem fiskalnym" IMO
    są niekonstytucyjne. Znaczy nie mają umocowania prawnego - fakt, że
    klient dał pieniądze nie zmienia tego iż do "sprzedaży w rozumieniu
    VAT" jeszcze *nie doszło*.
    Oczywiście nie dotyczy to sprzedaży samoobsługowej - jak klient
    sobie towar WZIĄŁ i TRZYMA, to nim "rozporządza".
    Tylko że wtedy US nie ma się jak przyczepić :> (bo 100% klientów
    wzięło sobie towar przed wydrukowaniem paragonu) więc widziane opisy
    na pewno tego przypadku nie dotyczą.

    Cóż, większość prawa w .pl to nie jest "dobre prawo" :(

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-03-16 16:24:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, MarkX wrote:

    > Polska..........
    > Jeszcze mi powiedz, ze musze gdzies na boku pisac, ze to wyslalem poczta,
    > tamto kurierem, po tamto koles przyszedl osobiscie

    Pamiętaj że dyskusję zaczęła firma bez kasy rejestrującej.
    Procent klientów dokonujących zapłaty przelewem i odbioru osobistego
    jak mniemam jest niewielki (acz w zeszłym miesiącu tak kupiłem :)),
    a w przypadku wpłaty gotówką OCZYWIŚCIE musi to mieć gdzieś zapisane
    - aby móc wykazać "poziom sprzedaży wchodzący do limitu kasy fiskalnej"!
    W pozostałych przypadkach rzeczywiście wykazać obowiązek dokumentowania
    formy wydania jest trudno.

    Ale już pisałem - USom rzadko się chce, ale jak się chce, to sprawdzą
    na poczcie. "Mówi Pan, że wysłał Pan kurierem? - to niech Pan powie
    którym, sprawdzimy, do tego niech Pan wyjaśni z jakiego powodu zaniża
    Pan koszty, bo co prawda wolno Panu ale dziwne to jakieś ze Pan
    faktur od kuriera nie ewidencjonuje" ;)

    > a jeszcze inna paczke
    > przekazalem Pani Marysi, bo ma tania umowe z kurierem.

    No a jak inaczej US zrobi kontrolę krzyżową u Pani Marysi??
    Skoro ona dokonuje "wydania w imieniu", to albo ona, albo
    Ty macie przychód i obrót :P (z okazji "nieodpłatnego
    świadczenia" jak nie było zapłaty).
    Jak odpłatnie to f-ra od p.Marysi, jak nieodpłatnie to f-ra
    wewnętrzna dla siebie "za p.Marysię".

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-03-16 16:31:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce
    > przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się

    Po pierwsze - nie chce mi się szukać w KC gdzie jest miejsce spełnienia
    świadczenia
    a po drugie to obowiązuje "w razie wątpliwości" - ja tam nie mam
    wątpliwości,
    że wydanie nastapiło dzień wcześniej.