  • 21. Data: 2009-03-16 16:33:46
    Temat: Re: Paragon dzien przed wysylka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, MarkX wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Nie wiem. Ty mi powiedz. VAT akurat mnie nie obchodzi. Jestem na ryczalcie,
    > zwolniony z vat.

    Jeśli *sprzedajesz przez allegro*, i do tego *sprzedajesz osobom
    fizycznym*, to VAT *bardzo* Cię obchodzi.
    Bo zwolnienie przedmiotowe w rachubę nie wchodzi (jak wykonujesz
    usługi zwolnione, to co innego).
    I to dwa razy.

    Raz - w zakresie uproszczonej sprzedaży VAT. Celem określania na bieżąco
    limitu do zwolnienia.
    Czy zechcesz nam zacytować art.109.2 ustawy o VAT?
    Bardzo proszę.
    Sprawdzimy czy podtrzymasz swoją opinię :)

    Drugi raz z okazji kasy rejestrującej.
    W świetle art.111 ustawy o VAT i łaski z paragrafu 3.4 rozporządzenia:
    ...bo na pytanie "na jakiej podstawie określił Pan, że nie przekroczył
    limitu" musi udzielić odpowiedzi podatnik :D

    > Dla mnie idealna bylaby taka sytuacja.
    >
    > 1. Sprzedaz na allegro.
    > 2. Wplata na konto.
    > 3. Przygotowanie wysylki i dokumentow sprzedazy w tym samym dniu, co wplata.
    > 4. Nastepnego dnia roboczego wysylka z rana.

    IMO bardzo rozsądnie.

    > I tutaj urzad moze robic problemy? Wg mnie to chore.

    Ale problemy robią Wysoki Sejm i Minister Finansów.

    Urząd ma mało do tego - tak samo jak policmajster stojący za znakiem
    "30 kmph". On nie jest od stawiania znaków a płacą mu za pilnowanie
    przestrzegania przepisów...

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-03-16 16:43:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, cef wrote:

    > Po pierwsze - nie chce mi się szukać w KC gdzie jest miejsce spełnienia
    > świadczenia
    > a po drugie to obowiązuje "w razie wątpliwości" - ja tam nie mam wątpliwości,
    > że wydanie nastapiło dzień wcześniej.

    Ale to dotyczy umowy.
    A dla VAT liczy się "faktyczne wydanie"... mają własną definicję
    "sprzedaży".

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-03-16 17:22:27
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0903161742400.3192@quad>:

    > Ale to dotyczy umowy.
    > A dla VAT liczy się "faktyczne wydanie"... mają własną definicję
    > "sprzedaży".

    Przecież sam cytowałeś:
    Art. 7.
    1. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się
    przeniesienie prawa do rozporządzania towarami
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    A to nie jest tak, że kupujący upoważnił sprzedającego do wysłania
    towaru (czytaj: rozporządził towarem), zamiast przyjść i odebrać?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 24. Data: 2009-03-16 18:23:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, TomN wrote:

> [...]
    >
    > A to nie jest tak, że kupujący upoważnił sprzedającego do wysłania
    > towaru (czytaj: rozporządził towarem), zamiast przyjść i odebrać?

    A resztę cytatu też widziałeś? ;)
    IMO nie - z tego powodu, że osoba nie może być kontrahentem dla
    siebie samego. Sprzedawca nie może jednocześnie być stroną
    i reprezentantem kupującego.
    Trzeba "wydać"... a samemu sobie nie bardzo można.

    Przejęcie posiadania nastąpi jak sprzedawca przynajmniej którąś
    formę posiadania utraci - zaś przy rzeczy ruchomej nie oznaczonej
    co do tożsamości, przez zawarcie umowy nie traci nic.
    Bo "wydania" nie ma, a przekazanie własności wymaga... właśnie
    zapisali w art.155.2 - "Jeżeli przedmiotem umowy zobowišzujšcej
    do przeniesienia własnoœci sš rzeczy oznaczone tylko co do gatunku,
    do przeniesienia własnoœci potrzebne jest przeniesienie posiadania
    rzeczy".
    No to *co* sprzedawca *może* przenieść przed "wydaniem"?
    Wychodzi że nic...

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-03-16 18:44:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przejęcie posiadania nastąpi jak sprzedawca przynajmniej którąś
    > formę posiadania utraci -

    Masz jakiś pomysł jak dokonać zgodnie z przepisami odprawy celnej
    w przypadku gdy sam bedę dostarczał towar do klienta
    (i po odprawie pozostaje on w skrzyni celnej w moim aucie),
    a do odprawy niezbędna jest faktura? :-)

  • 26. Data: 2009-03-16 18:52:31
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0903161915020.2256@quad>:

    > A resztę cytatu też widziałeś? ;)

    Ba :D

    > IMO nie - z tego powodu, że osoba nie może być kontrahentem dla
    > siebie samego. Sprzedawca nie może jednocześnie być stroną
    > i reprezentantem kupującego.

    Hmmm,
    Art. 108. Pełnomocnik nie może być drugą stroną czynności prawnej,
    której dokonywa w imieniu mocodawcy, chyba że co innego wynika z
    treści pełnomocnictwa albo że ze względu na treść czynności prawnej
    wyłączona jest możliwość naruszenia interesów mocodawcy.

    > Trzeba "wydać"... a samemu sobie nie bardzo można.

    A przekazać na zarządzany przez siebie "zdalny" magazyn kontrahenta?

    Tak, wiem, mówimy w tym wątku o detalistach, ale jednak w szerszym
    aspekcie jest to możliwe.

> [...]
    > do przeniesienia własnoœci sš rzeczy oznaczone tylko co do gatunku,
    > do przeniesienia własnoœci potrzebne jest przeniesienie posiadania

    To już jest Twoje założenie, że wątkotwórca nie sprzedaje towarów
    oznaczonych np. numerem seryjnym (i nie sa to bilety NBP ;>)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 27. Data: 2009-03-16 18:53:27
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > Raz - w zakresie uproszczonej sprzedaży VAT. Celem określania na bieżąco
    > limitu do zwolnienia.

    Tak masz racje prowadze ta ksiazke. Chodzilo mi o to, ze nie prowadze
    deklaracji VAT 7, gdzie te terminy ksiegowania sa dosyc istotne.

> [...]
    > ...bo na pytanie "na jakiej podstawie określił Pan, że nie przekroczył
    > limitu" musi udzielić odpowiedzi podatnik :D

    Na kasie mam wszystko ze stawka ZWL. Nie wychodzi mi vat wogole. I tak
    bedzie dopoki nie przekrocze limitu.

    > IMO bardzo rozsądnie.

    Wiec jaki problem z tym "dzien wczesniej paragon" dla ustawodawcy? Nie moge
    tego pojac. Jedyna roznica to chyba taka, ze w razie czego wpadne o jeden
    dzien wczesniej w VAT (jak przekrocze limit). Chyba sie powinni cieszyc :)

    > Ale problemy robią Wysoki Sejm i Minister Finansów.

    Ja wiem, ze masz przepisy w jednym paluszku i probujesz mi to naswietlic od
    strony prawnej przy okazji pokazujac absurd przepisow. Zapytam sie inaczej.
    Ile urzad dowali mi kary za wystawianie paragonow dzien wczesniej? Jakis
    cennik :) ?

    MarkX

  • 28. Data: 2009-03-16 19:01:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-03-2009 o 19:53:27 MarkX <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]

    > Ile urzad dowali mi kary za wystawianie paragonow dzien wczesniej? Jakis

    Ja powiem tak - zależnie czy uznać to za nierzetelne prowadzenie papierów
    czy za poświadczenie nieprawdy (a różnica jest subtelna). W pierwszym przypadku
    taryfa zaczyna się od ~120zł mandatu a kończy na bodajże 240 stawkach dziennych,
    w drugim przypadku do 8 lat więzienia :-)
    Aczkolwiek to tylko teoria, piszę co czytałem gdzieś w prasie apropos wystawiania
    faktur niedokumentujących faktycznej sprzedaży.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 29. Data: 2009-03-16 19:04:03
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    ?

    > Procent klientów dokonujących zapłaty przelewem i odbioru osobistego
    > jak mniemam jest niewielki (acz w zeszłym miesiącu tak kupiłem :)),

    Nie widze zwiazku.

    > a w przypadku wpłaty gotówką OCZYWIŚCIE musi to mieć gdzieś zapisane
    > - aby móc wykazać "poziom sprzedaży wchodzący do limitu kasy fiskalnej"!
    > W pozostałych przypadkach rzeczywiście wykazać obowiązek dokumentowania
    > formy wydania jest trudno.

    Przeciez kazdy wplyw rejstruje na kasie. Obojetnie czy kase dostaje na
    konto, czy do reki. Potem na podstawie raportow dobowych uzupelniam ksiazke
    ryczaltowca i uprowszczona ewidencje vat.

    > Ale już pisałem - USom rzadko się chce, ale jak się chce, to sprawdzą
    > na poczcie. "Mówi Pan, że wysłał Pan kurierem? - to niech Pan powie
    > którym, sprawdzimy, do tego niech Pan wyjaśni z jakiego powodu zaniża
    > Pan koszty, bo co prawda wolno Panu ale dziwne to jakieś ze Pan
    > faktur od kuriera nie ewidencjonuje" ;)

    Po kija mi faktura od kuriera jak ja nie moge miec kosztow? Jestem na
    ryczalcie. Chce kupowac na fakture, sprzedawac wszystko poprzez kase i tyle.
    Chce miec wszystko maksymalnie uproszczone (na ile to mozliwe).

    > No a jak inaczej US zrobi kontrolę krzyżową u Pani Marysi??
    > Skoro ona dokonuje "wydania w imieniu", to albo ona, albo
    > Ty macie przychód i obrót :P (z okazji "nieodpłatnego
    > świadczenia" jak nie było zapłaty).
    > Jak odpłatnie to f-ra od p.Marysi, jak nieodpłatnie to f-ra
    > wewnętrzna dla siebie "za p.Marysię".

    I niby po co mi ta faktura wew. ? Ja nie mam kosztow. ZERO.

    MarkX

  • 30. Data: 2009-03-16 21:01:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, cef wrote:

    > Masz jakiś pomysł

    Proszę o łatwiejsze pytania, od trudnych jest minister ;)

    pzdr, Gotfryd