  • 11. Data: 2009-08-28 11:34:46
    Temat: Re: Paragon w KPIR
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 27 Sie, 23:38, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Oczywiście, ale tylko pod warunkiem jak wyżej - że pobiera opłatę "za
    > pakowanie i wysyłkę" wyższą, niż dające się jasno przypisać koszty.
    >   Jak bierze za wysyłkę tyle co poczta, a za pakowanie koszt
    > koperty, to możliwości "źródła dochodu" nie widzę :D
    >
    > pzdr, Gotfryd

    jak masz zawsze identyczne paczki to wiesz ile wazy i wiesz ile wziac
    od klienta. wtedy mozna zrobic refakture. Ale jesli przesylki sa rozne
    to ciezko powiedziec ile klinet ma przyslac zeby dokladnie wynioslo
    tyle ile poczta wezmie.

    zlotawy

  • 12. Data: 2009-08-31 16:03:14
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik zlotawy napisał:

> [...]
    > od klienta. wtedy mozna zrobic refakture. Ale jesli przesylki sa rozne
    > to ciezko powiedziec ile klinet ma przyslac zeby dokladnie wynioslo

    to ile zapłacisz poczcie za paczke akurat wiadomo, przecież masz cennik
    i wiesz ile waży zakupiony towar, ale dochodzi do tego vat (to tez nie
    problem bo 22% umie doliczyć każdy), i najważniejszy rzeczywisty koszt
    pakowania (jakbyś pakował tylko w standardowe pudełka w np. 5 rozmiarach
    to też dałoby się wyliczyć koszt pakowania),

    ale chyba nikt tego nie robi bo to jest robota głupiego, a i tak US
    mógłby kwestionować jakieś grosze tej wyceny,

    a temat refakturowania przy okazji opłat pocztowych jest bardzo śliski i
    mogą sobie pozwolić na niego tylko firmy z dobrymi prawnikami

    (jak np. Datum która przesyłkę daje z vatem zwolnionym)

    są też tacy (z czym ostatnio się spotkałem), którzy nie ujmują na
    fakturach dla klientów kosztów przesyłki (jedynie sam towar) a
    odpowiadają że oni faktur z poczty nie biorą i dlatego przesyłka jest
    dla nich czymś przeźroczystym czego rozliczaniem się nie zajmują :-)

  • 13. Data: 2009-08-31 23:28:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Aug 2009, cyklista wrote:

    > a temat refakturowania przy okazji opłat pocztowych jest bardzo śliski i mogą
    > sobie pozwolić na niego tylko firmy z dobrymi prawnikami

    Wypada się zgodzić.

> [...]
    > faktur z poczty nie biorą i dlatego przesyłka jest dla nich czymś
    > przeźroczystym czego rozliczaniem się nie zajmują :-)

    Są też tacy, którzy twierdzą że realizują jedynie pośrednictwo
    w zamówieniu usługi przez klienta, przy czym opłata za pośrednictwo
    zawarta jest w cenie towaru.
    Żądają pełnomocnictwa od kupującego (albo zawierają w regulaminie).
    W ten sposób w PP usługę "nabywa klient" (pośrednik jedynie pobiera
    marżę - i mówi że jest "w cenie towaru").
    Oczywiście pozostaje wtedy zarówno sprawa ew. sporu z US jak wyżej
    piszesz i dochodzi niezła komplikacja w razie reklamacji na poczcie
    (już widzę, jak reaguje placówka na poczcie *odbiorcy*... "jedź
    Pan na pocztę wysyłki, bo taka jest procedura" :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-09-02 13:46:30
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Oczywiście pozostaje wtedy zarówno sprawa ew. sporu z US jak wyżej
    > piszesz i dochodzi niezła komplikacja w razie reklamacji na poczcie

    z tym wszystkim się zgadzam

    jednak jeśli żądają pełnomocnictwa to ja żądam wzięcia z poczty faktury
    za przesyłkę i oczywiście uwidocznienia marży na fakturze (czyli suma
    faktury z firmy i faktury z poczty ma być równa mojej wpłacie), ale
    tutaj już się za bardzo oddalamy od tematu wątku

    > (już widzę, jak reaguje placówka na poczcie *odbiorcy*... "jedź
    > Pan na pocztę wysyłki, bo taka jest procedura" :P)

    tutaj się nie zgodzę, przyjąć powinni, a w ostateczności pozostaje
    załatwianie reklamacji pocztą (a potem reklamowanie zaginienia przesyłki
    z reklamacją - takie przypadki też już były)

  • 15. Data: 2009-09-03 08:43:19
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 25 Sie, 20:58, cyklista <a...@...pl> wrote:
    > Dlaczego masz problem? Wszystko co wybi?es' na kasie jest sprzedaz.a;
    > towarów i us?ug, przeciez. nie wbija?es' tam jakis' darowizn czy odsetek.
    > Przeciez. wys?anie towaru to us?uga jaka; s'wiadczysz klientowi i bierzesz
    > za to op?ate; (doliczaja;c 22%VAT).

    a wracajac do tematu kpir. Przyjalem sobie ze wpisuje do kpir tylko
    podsumowanie miesiaca. Kasa drukuje mi to pierwszego dnia nowego
    miesiaca. A do kpir mam wpisac z dniem ostatniego poprzedniego
    miesiaca?

    zlotawy

  • 16. Data: 2009-09-04 22:59:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Sep 2009, zlotawy wrote:

> [...]
    > podsumowanie miesiaca. Kasa drukuje mi to pierwszego dnia nowego
    > miesiaca. A do kpir mam wpisac z dniem ostatniego poprzedniego

    Przy "chronologicznym" prowadzeniu KPiR wydaje się to być oczywiste.
    Czy ktoś przyznaje się, że dysponując komputerem i prowadząc w nim
    KPiR (w dowolnej formie) nie korzysta z "chronologicznej" metody
    (par.30.3 rozporządzenia)?
    Nawet jeśli, to IMVHO par.31.1.2 nakazuje aby późniejszy *wydruk*
    był chronologiczny - z czego należy dedukować, że (automatycznie)
    podsumowania również (znaczy fakt "daty dokumentu" będzie bez znaczenia).

    pzdr, Gotfryd