  • 1. Data: 2009-08-13 12:07:04
    Temat: sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna
    Od: "Piotr " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam

    8 lat temu musiałem zakupić kasę fiskalną (sprzedawałem sprzęt komputerowy).
    Od ok 3 lat jednak sprzedaję TYLKO wysyłkowo i to elektroniczne licencje na
    oprogramowanie. Kasa stoi i się kurzy, płace tylko za przeglądy. Mam 2 pytania:

    - czy nadal muszę utrzymywać kasę fiskalną kiedy to detalicznych klientów jest
    ok 5% (wszyscy wysyłkowi) czy też wystarczy wystawiać faktury zamiast
    paragonu? (mam ich dane - wprowadzają do formularza zamówienia).

    - czy mogę zakończyć sprzedaż wysyłając fakturę w PDF drogą elektroniczną czy
    też mam obowiązek wysłać wersję papierową? (klient nie chce papierowej wersji
    - nie chce płacić za przesyłkę)

  • 2. Data: 2009-08-13 12:24:23
    Temat: Re: sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 Aug 2009 12:07:04 +0000, Piotr napisał(a):

> [...]
    > klientów jest ok 5% (wszyscy wysyłkowi) czy też wystarczy wystawiać
    > faktury zamiast paragonu? (mam ich dane - wprowadzają do formularza

    Do niedawna powszechna opinia prawników była taka, że kasa jest
    "dożywotnia". Ostatnio widziałem w prasie stwierdzenia, że może wystarczy
    wyrejestrowanie DG, wyrejestrowanie z VAT i potem powtórna rejestracja.

    Nie mając "wiązącej" indywidualnej interpretacji nie zaryzykowałbym.

    > - czy mogę zakończyć sprzedaż wysyłając fakturę w PDF drogą
    > elektroniczną czy też mam obowiązek wysłać wersję papierową? (klient nie
    > chce papierowej wersji - nie chce płacić za przesyłkę)

    Nie masz obowiązku wysyłać faktury. Dla firm masz obowiązek ją wystawić.
    Wydrukuj np w formacie A7 i przechowuj przez pewien czas. A oprócz tego
    wyślij klientowi obraz faktury w PDF. "Obraz", bo nie jest to faktura.