  • 11. Data: 2006-12-30 07:13:05
    Temat: Re: Pensja wysłana przez pracodawcę ostatniego dnia roku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Dec 2006, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Ryszard,
    >
    > Nie "może". Musi, jesli tylko pracownik sobie tego zażyczy.

    A podstawa prawna?

    Bo tu mam:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-pracy--1_2_
    122.html
    +++
    § 2. Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie pieniężnej;
    częœciowe spełnienie wynagrodzenia w innej formie niż pieniężna
    jest dopuszczalne tylko wówczas, gdy przewidujš to ustawowe
    przepisy prawa pracy lub układ zbiorowy pracy.
    § 3. Obowišzek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny
    sposób niż do ršk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy
    pracy lub pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piœmie.
    ---

    "Może", wyraźnie.
    Z czego niby wynika że pracodawca *musi* np. płacic za przelewy?
    Przecież pracownik może mieć konto w banku w Australii...

    > Obecnie rzadkie zjawisko.

    Nieistotne IMO - istotne jest iż podane uzasadnienie byłoby wyjątkiem
    dla przepisów prawa cywilnego (a KP uchyla tylko te przepisy KC które
    uchyla przepisami szczegółowymi, a nie wszystkie), z tym że mam
    zastrzeżenia do opisu Ryszarda.
    Skoro w KP zapisano "za zgodą pracownika", wynika z tego że pracownik
    nie jest stroną inicjującą, więc to nie jego sprawa kiedy pieniądze
    zostaną wysłane - mają "dojść" na dzień wypłaty i tyle :), czyli
    na ogólnych zasadach cywilnych (innych niż administracyjne).

    > Gorzej, gdy zostanie wysłany później i na dokładkę w piątek/dzień
    > przed świętem.

    IMO w tym momencie "postawienie do wynagrodzenia" ma miejsce w dniu
    wpływu (zaksięgowania operacji) na jego koncie.
    Jeśli ktoś uważa inaczej - jaki przepis przemawiałby przeciw?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-12-30 10:02:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Obecnie rzadkie zjawisko. Przelew wykonany przed 11:30 skutkuje
    > pojawieniem się pieniędzy na koncie pracownika ok. 15:00 tego samego
    > dnia, przed 13:30 - ok. 19:00 też tego samego dnia. Dotyczy różnych
    > banków.

    Chyba że akurat lubi iść dwa dni.
    Szef mi często przelewa kasę z dwóch różnych kont, z jednego wpływa tego
    samego dnia, z drugiego dnia następnego, albo za dwa dni.
    Zlecenia składane przez net w tym samym momencie.

  • 13. Data: 2006-12-30 11:54:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Chyba że akurat lubi iść dwa dni.
    > Szef mi często przelewa kasę z dwóch różnych kont, z jednego wpływa
    > tego samego dnia, z drugiego dnia następnego, albo za dwa dni.
    > Zlecenia składane przez net w tym samym momencie.

    Napisz proszę z jakiego banku do jakich idą te przelewy
    tak długo. Może w wyjściowym banku jest ustawiona jakaś wersja
    przesyłu z opóźnieniem.

  • 14. Data: 2006-12-30 12:05:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello cef,

    Saturday, December 30, 2006, 12:54:59 PM, you wrote:

    > Napisz proszę z jakiego banku do jakich idą te przelewy
    > tak długo. Może w wyjściowym banku jest ustawiona jakaś wersja
    > przesyłu z opóźnieniem.

    Wiele banków zlecenia złożone po 13:30 realizuje dopiero następnego
    dnia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2006-12-30 16:14:19
    Od: Hikikomori Szczesliwego Nowego Roku 2007 San Sylwestrowo Juz Nastawiony Imprezowy Pan <h...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Gorzej, gdy zostanie wysłany później

    Po ostatniej sesji KIR...

    > i na dokładkę w piątek/dzień
    > przed świętem.

    ...to potrafi przyjsc w dzien roboczy wieczorem...

    -- __
    *** ** * * * ** _|__|_ * \||/ * * * * * * * * * * * *
    *** * ** * * ** ( '.' )** || ** * ** * * * * ** * * *
    * * ** * * * * ( * ) || * * **** ** * *** **
    ****************(,,,,*,,,,)*||**********************
    ******
    S z c z ę ś l i w e g o N o w e g o R o k u 2 0 0 7!

  • 16. Data: 2006-12-30 20:03:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Napisz proszę z jakiego banku do jakich idą te przelewy
    > tak długo.

    Fortis bodajże.

  • 17. Data: 2006-12-30 20:07:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Napisz proszę z jakiego banku do jakich idą te przelewy
    > tak długo.

    Multibank to samo.

  • 18. Data: 2006-12-30 21:16:55
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > Fortis bodajże.

    hm.. Fortis? A u mnie w firmie odwrotnie. Z fortisa jakoś szybko
    dochodzą. Ale przez internet, czy przez 'home banking'?

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 19. Data: 2006-12-31 18:32:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 30 grudnia 2006 03:34
    (autor RoMan Mandziejewicz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <1...@p...pl>):

    > Obecnie rzadkie zjawisko. Przelew wykonany przed 11:30 skutkuje
    > pojawieniem się pieniędzy na koncie pracownika ok. 15:00 tego samego
    > dnia, przed 13:30 - ok. 19:00 też tego samego dnia.

    Rzadkie jak rzadkie. Zależy kto jest odbiorcą :D do mBanku kasa od
    pracodawcy przychodzi mi od razu. Do Inteligo idzie około 2 dni. Może PKO
    BP SA księguje ciągle ręcznie :D

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 20. Data: 2006-12-31 20:29:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tristan,

    Sunday, December 31, 2006, 7:32:29 PM, you wrote:

    > Rzadkie jak rzadkie. Zależy kto jest odbiorcą :D do mBanku kasa od
    > pracodawcy przychodzi mi od razu. Do Inteligo idzie około 2 dni. Może PKO
    > BP SA księguje ciągle ręcznie :D

    PKO BP to najbardziej konserwatywny bank detaliczny :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl