  • 1. Data: 2006-12-29 09:58:55
    Temat: Pensja wysłana przez pracodawcę ostatniego dnia roku
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam..

    Mam pytanie - mój pracodawca dzisiaj ze względów podatkowych wysyła pensję
    za XII 2006 (zawsze wysyła 10go następnego miesiąca). I pytanie - czy
    pieniądze które wyjdą z banku pracodawcy dzisiaj, a do mojego banku dotrą
    prawdopodobnie 2 lub 3 stycznia powinny zostać wliczone przezemnie do PITu
    tegorocznego czy dopiero za rok 2007?

    Pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2006-12-29 10:40:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Art,

    Friday, December 29, 2006, 10:58:55 AM, you wrote:

    > Mam pytanie - mój pracodawca dzisiaj ze względów podatkowych wysyła pensję
    > za XII 2006 (zawsze wysyła 10go następnego miesiąca).

    Twój pracodawca robi błąd. Zapewne wpuszczony w maliny przez własną
    księgową, która chce mieć czyste salda na koniec roku...
    Na dokładkę sama siebie też w maliny wpuszcza, bo zapewne naliczy
    podwójnie koszty uzyskania i ulgę podatkową licząc listę płac.

    > I pytanie - czy pieniądze które wyjdą z banku pracodawcy dzisiaj, a
    > do mojego banku dotrą prawdopodobnie 2 lub 3 stycznia

    Jeśli przelew zostanie zrealizowany przed popołudniową sesją, to na
    Twoim koncie będą jeszcze dzisiaj - ok. 19:00.

    > powinny zostać wliczone przezemnie do PITu tegorocznego czy dopiero
    > za rok 2007?

    Tegorocznego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2006-12-29 10:44:49
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

> [...]
    > Na dokładkę sama siebie też w maliny wpuszcza, bo zapewne naliczy
    > podwójnie koszty uzyskania i ulgę podatkową licząc listę płac.

    Akurat nie, to jest liczone dobrze (tzn. pracownicy sobie potraca w picie
    rocznym), chodzi o koszty do podatku rocznego

    > Jeśli przelew zostanie zrealizowany przed popołudniową sesją, to na
    > Twoim koncie będą jeszcze dzisiaj - ok. 19:00.
    ale raczej nie zostanie wyslany

    > Tegorocznego.

    mimo ze otrzymalem je faktycznie w 2007 roku??

    Pozdr
    Artur

  • 4. Data: 2006-12-29 10:55:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> w

    > Twój pracodawca robi błąd. Zapewne wpuszczony w maliny przez własną
    > księgową, która chce mieć czyste salda na koniec roku...

    Jaki błąd? Że chce zaliczyć w koszty te wypłaty postawione do dyspozycji
    pracownika?

    > Na dokładkę sama siebie też w maliny wpuszcza, bo zapewne naliczy
    > podwójnie koszty uzyskania i ulgę podatkową licząc listę płac.

    Gdzie można kupić szklana kulę? ;P

    <http://www.gazetaksiegowego.infor.pl/porady-na-dzis
    /26515,Jak-prawidlowo-wykazac-pracownicze-koszty-uzy
    skania-przychodu-w-PIT-11.html>

    > Jeśli przelew zostanie zrealizowany przed popołudniową sesją, to na
    > Twoim koncie będą jeszcze dzisiaj - ok. 19:00.

    I w ten sposób zostaną postawione do dyspozycji w grudniu 2006

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2006-12-29 11:06:06
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    > I w ten sposób zostaną postawione do dyspozycji w grudniu 2006

    A jak nie - czyli wyjdą po 12, a ja bede je mial dopiero po nowym roku?

    Pozdr
    Artur

  • 6. Data: 2006-12-29 11:08:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Friday, December 29, 2006, 11:55:42 AM, you wrote:

    > Jaki błąd? Że chce zaliczyć w koszty te wypłaty postawione do dyspozycji
    > pracownika?

    I za rok znowu kombinacje alpejskie, żeby mieć 12 wypłat w koszty?
    Zakładając, że nie jest to firma-krzak - taka operacja nie ma
    najmniejszego sensu i powoduje tylko zbędne komplikacje. Jesli
    księgowa nie naliczy kosztów i ulgi (nie powinna naliczać), to kazdy
    pracownik (jesli przepracował cały rok) musi przy rozliczeniu rocznym
    o tym pamiętać i korygować koszt uzyskania. Na dokładkę "na rękę"
    pracownik dostanie mniej niż by dostał w normalnym terminie wypłaty.
    Jeśli księgowa naliczy koszty - naraża się na nieprzyjemności podczas
    kontroli.

    > Gdzie można kupić szklana kulę? ;P

    Tak się głupio składa, że od lat prawie 20 zajmuję się akurat właśnie
    płacami. I znam wszelkie "usprawnienia" wymyślane przez księgowych.

    > <http://www.gazetaksiegowego.infor.pl/porady-na-dzis
    /26515,Jak-prawidlowo-wykazac-pracownicze-koszty-uzy
    skania-przychodu-w-PIT-11.html>

    No i? O tym właśnie piszę - nie można drugi raz w tym samym miesiacu
    liczyć kosztów i ulgi. A księgowe w takich sytuacjach o tym
    zapominają.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2006-12-29 11:09:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Art,

    > A jak nie - czyli wyjdą po 12, a ja bede je mial dopiero po nowym roku?

    Popołudniowa sesja Elixiru jest o 13:30 o ile mnie skleroza nie myli.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2006-12-29 11:37:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> w

    > I za rok znowu kombinacje alpejskie, żeby mieć 12 wypłat w koszty?

    Podobnie jak na przełomie 2005/2006 po zmianie przepisów ;>

    > Zakładając, że nie jest to firma-krzak - taka operacja nie ma
    > najmniejszego sensu i powoduje tylko zbędne komplikacje.

    Jeszcze z rok i będą to operacje rutynowe :D

    > Tak się głupio składa, że od lat prawie 20 zajmuję się akurat właśnie
    > płacami. I znam wszelkie "usprawnienia" wymyślane przez księgowych.

    Na nic doświadczenia dwudziestoletnie, okazało się, że księgowa nie taka
    głupia ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2006-12-30 02:08:33
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

> [...]

    Witam.
    IMHO bez znacznia kiedy dotrą na konto pracownika, ważne by wyszły z konta
    pracodawcy w tym roku.
    Pracodawca ma OBOWIĄZEK wypłacać wynagrodzenia W GOTOWCE jednak, na pisemny
    wniosek pracownika, może dokonać przelewu na jego konto.
    To 'widzimisię' pracownika powoduje, że postawiona do dyspozycji gotówka
    'szlaja' się po bankach przez kilka dni.

    Ryszard G.

  • 10. Data: 2006-12-30 02:34:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ryszard,

    Saturday, December 30, 2006, 3:08:33 AM, you wrote:

    > IMHO bez znacznia kiedy dotrą na konto pracownika, ważne by wyszły z konta
    > pracodawcy w tym roku.

    Niekoniecznie. Może nadal obowiązywać stare rozporzadzenie RM z 1972
    roku, nakazujące pracodawcy wykonać przelew w taki sposób, żeby w
    terminie wypłaty pieniądze były na koncie pracownika.

    > Pracodawca ma OBOWIĄZEK wypłacać wynagrodzenia W GOTOWCE jednak, na pisemny
    > wniosek pracownika, może dokonać przelewu na jego konto.

    Nie "może". Musi, jesli tylko pracownik sobie tego zażyczy.

    > To 'widzimisię' pracownika powoduje, że postawiona do dyspozycji gotówka
    > 'szlaja' się po bankach przez kilka dni.

    Obecnie rzadkie zjawisko. Przelew wykonany przed 11:30 skutkuje
    pojawieniem się pieniędzy na koncie pracownika ok. 15:00 tego samego
    dnia, przed 13:30 - ok. 19:00 też tego samego dnia. Dotyczy różnych
    banków. W przypadku tego samego banku - kilka minut i po sprawie.

    Gorzej, gdy zostanie wysłany później i na dokładkę w piątek/dzień
    przed świętem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl