  • 1. Data: 2007-06-17 09:47:38
    Temat: Podatek VAT i rozliczanie f-r zaległych
    Od: PilotULL <k...@l...info>

    Witam,

    Wygrzebałem niedawno kilka faktur kosztowych jeszcze z ub. roku,
    których nie zaksięgowałem. Mam pytanie, za jaki okres wstecz mogę
    składać korekty PIT i VAT? Za jaki okres wstecz maksymalnie mogę
    uwzględnić te faktury w bieżącym rozliczeniu? Ktoś się orientuje?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-06-18 21:04:42
    Temat: Re: Podatek VAT i rozliczanie f-r zaległych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Jun 2007, PilotULL wrote:

    > Witam,
    >
    > Wygrzebałem niedawno kilka faktur kosztowych jeszcze z ub. roku,
    > których nie zaksięgowałem. Mam pytanie, za jaki okres wstecz mogę
    > składać korekty PIT i VAT?

    Może zajrzyj do Ordynacji? ;)
    Wychodzi 5 lat *od końca okresu rozliczenia podatku*, pamiętamy że
    VAT rozlicza się miesięcznie (lub kwartalnie) a PIT rocznie!

    > Za jaki okres wstecz maksymalnie mogę
    > uwzględnić te faktury w bieżącym rozliczeniu?

    Patrz wyżej - VAT rozlicza się miesięcznie (lub kwartalnie) i na
    szczęście jest przepis o "poprzednim okresie", PIT rocznie...
    Dla PIT bywają odrębne restrykcje - np. dotyczące ujmowania zakupów
    towarów handlowych i materiałów podstawowych.

    > Ktoś się orientuje?

    Większość grupowiczów :)

    pzdr, Gotfryd