  • 1. Data: 2007-06-17 09:35:58
    Temat: Allegro-podatki
    Od: "@" <h...@W...gazeta.pl>

    Witam.
    Mam pytanie w związku z zakupem na Allegro.
    Podobno od 1 stycznia 2007r.obowiązuje przepis że to kupujący płaci podatek.
    Jeśli to prawda to na jakich zasadach.Czy jeśli kupie aparat fotograficzny za
    powiedzmy 400zł to muszę jeszcze zapłacić ten podatek?
    Proszę wytłumaczcie ciemnej masie.

  • 2. Data: 2007-06-17 10:41:47
    Temat: Re: Allegro-podatki
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "@" <h...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Mam pytanie w związku z zakupem na Allegro.
    > Podobno od 1 stycznia 2007r.obowiązuje przepis że to kupujący płaci
    > podatek.

    Że co? Jaki podatek?
    Może idzie o PCC-1 (ale to tylko przy zakupie za >1000zł).

    > Jeśli to prawda to na jakich zasadach.

    Nie wydaje mi się to prawdziwe...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2007-06-17 10:52:00
    Od: "... ..." <h...@N...gazeta.pl>

    Jd. <j...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "@" <h...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Że co? Jaki podatek?
    > Może idzie o PCC-1 (ale to tylko przy zakupie za >1000zł).

    > Nie wydaje mi się to prawdziwe...

    To znaczy że jeśli kupię kilka przedmiotów i suma tranzakcji przekroczy
    1000zt to nie płace podatku,a jeśli kupię jeden przedmiot za 1000zł to
    zapłace?

  • 4. Data: 2007-06-17 11:30:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.06.2007 Jd. <j...@i...pl> napisał/a:

    > Że co? Jaki podatek?
    > Może idzie o PCC-1 (ale to tylko przy zakupie za >1000zł).

    > Nie wydaje mi się to prawdziwe...

    To fatalnie, bo to prawda. Jak kupisz coś na allegro za >1000 zł, to
    płacisz PCC od tego, we własnym zakresie.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2007-06-17 11:33:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .

    > To fatalnie, bo to prawda. Jak kupisz coś na allegro za >1000 zł, to
    > płacisz PCC od tego, we własnym zakresie.

    A jesli kupisz na Allegro ale od firmy-VATowca?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-06-17 12:13:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.06.2007 SDD <s...@t...pl> napisał/a:

    > A jesli kupisz na Allegro ale od firmy-VATowca?

    No, to mając paragon lub fakturę/rachunek nie trzeba. Wydaje mi się, że to
    oczywiste.

  • 7. Data: 2007-06-17 12:21:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .

    > No, to mając paragon lub fakturę/rachunek nie trzeba. Wydaje mi się, że to
    > oczywiste.

    No wlasnie - z tego, co pamietam, to VAT wyklucza PCC... - no tak, ale co z
    zakupem od nievatowca z DG? Czy sama sprzedaz w ramach DG juz wyklucza PCC
    czy jednak nie? Co w sytuacji, gdy od nievatowca z DG kupuje towar > 1000
    jako konsument, a co, gdy kupuje go jako DG?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-06-17 12:22:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A jesli kupisz na Allegro ale od firmy-VATowca?

    a jak od firmy nie-VATowca? :)

    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.
    I jedyne,które ma za co!" Mark Twain

  • 9. Data: 2007-06-17 12:49:41
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    Czy sama sprzedaz w ramach DG juz wyklucza PCC
    > czy jednak nie?

    Prawie na pewno TAK - zwolnienie z PCC jest, kiedy sprzedającym jest płatnik
    VAT, albo ktoś zwolniony z VAT (czyli np. nie przekroczył 10000E rocznie
    przychodu).

    > Co w sytuacji, gdy od nievatowca z DG kupuje towar > 1000 jako konsument,
    > a co, gdy kupuje go jako DG?

    Nie jestem pewny, ale to, czy trzeba płacić, czy nie - w ogóle nie zależy,
    kim jest kupujący.

    A poza tym, to nie zawsze kupujący płaci PCC - może być tak, że płacą po
    połowie. Prawo nie precyzuje, kto płaci, ważne żeby było zapłacone.

  • 10. Data: 2007-06-17 13:04:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > czy jednak nie? Co w sytuacji, gdy od nievatowca z DG kupuje towar > 1000
    > jako konsument, a co, gdy kupuje go jako DG?

    Przedsiębiorca co do zasady jest albo płatnikiem VAT, albo jest zwolniony,
    dlatego można uproscić, że zakup od przedsiębiorcy nie podlega PCC.