  • 1. Data: 2007-06-17 10:55:09
    Temat: kasa fiskalna - kiedy się księguje?
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Dzien dobry!
    Postanowiłem upewnić się od razu u fachowców ;-))
    Bo w sieci jeszcze nie znalazłem łopatologicznej odpowiedzi.

    Będę miał kasę fisk.
    Przychód z kasy wpisuję do KPiR codziennie na podstawie raportu dobowego,
    czy na koniec miesiąca na podstawie raportu miesięcznego?

    Miłego dnia życzę!
    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-06-17 11:32:31
    Temat: Re: kasa fiskalna - kiedy się księguje?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.06.2007 GrzegorzP <l...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > Przychód z kasy wpisuję do KPiR codziennie na podstawie raportu dobowego,
    > czy na koniec miesiąca na podstawie raportu miesięcznego?

    Przeczytaj rozporządzenie o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-06-17 13:16:15
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    > Przeczytaj rozporządzenie o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i
    > rozchodów.

    Hmm ;-)) Sorry Samotniku, właśnie po pytam się tutaj, żeby nie czytać
    wszystkich rozporządzeń ;-)
    No wiecie, jak to jest. Ktoś się zna dobrze na czymś, inny na czymś innym.
    Ja mogę upewnić kogoś jednym zdaniem w mojej dziedzinie, a ktoś inny w
    swojej.
    Właśnie dlatego internet, grupy dyskusyjne, fora mają taką moc ;-)
    Wystarczyłoby przecież napisać tylko "codziennie" albo "raz na miesiąc",
    ewentualnie podać jakiś link.

    Pozdrowienia
    Grzegorz

  • 4. Data: 2007-06-17 13:33:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Hmm ;-)) Sorry Samotniku, właśnie po pytam się tutaj, żeby nie czytać
    > wszystkich rozporządzeń ;-)

    Ale akurat to jedno musisz koniecznie przeczytać, albo przekazać
    prowadzenie księgowości do jakiegoś biura rachunkowego. Po prostu się
    wyłożysz przy pierwszej kontroli. Czy wiesz, że księga przychodów i
    rozchodów musi być zbroszurowana? Czy wiesz, co musi być pierwszą i
    ostatnią pozycją księgi? Czy wiesz, że musisz się podpisać na dowodzie
    otrzymania towarów/materiałów i podać datę jego otrzymania? Czy wiesz,
    jaki dokument musisz wyprodukować, kiedy otrzymasz towar przed otrzymaniem
    faktury za niego?

    > No wiecie, jak to jest. Ktoś się zna dobrze na czymś, inny na czymś innym.
    > Ja mogę upewnić kogoś jednym zdaniem w mojej dziedzinie, a ktoś inny w
    > swojej.

    No właśnie, to skoro uważasz, że się na tym nie znasz, to naprawdę daj
    zarobić biurom rachunkowym. ;-) Bo sobie zrobisz krzywdę (finansową).

    A odpowiadając na pytanie:

    § 20. 1. Podatnicy, którzy ewidencjonuj. obrót przy
    zastosowaniu kas rejestruj.cych, dokonuj. zapisów
    w ksi´dze na podstawie danych wynikaj.cych z raportów
    dobowych, z zastrze˝eniem ust. 2, skorygowanych
    o warto.ci dotycz.ce zwrotów towarów wynikaj.ce
    z odr´bnych ewidencji.
    2. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, mog. dokonywaç
    zapisów w ksi´dze na koniec ka˝dego miesi.ca,
    w terminie okre.lonym w § 30 ust. 1, na podstawie danych
    wynikaj.cych z miesi´cznych zestawie. raportów
    dobowych.
    3. Zestawienie, o którym mowa w ust. 2, powinno
    zawieraç: numer kolejny wpisu, numer unikatowy pami
    ´ci fiskalnej kasy, numery i daty raportów dobowych,
    wynikaj.c. z raportów ..czn. kwot´ nale˝no.ci
    pomniejszon. o ..czn. kwot´ podatku i skorygowan.
    o warto.ci dotycz.ce zwrotów towarów wynikaj.ce
    z odr´bnych ewidencji.

    Sorry za polskie literki, tak się przekleiło z PDFa.

  • 5. Data: 2007-06-17 13:56:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    GrzegorzP wrote:

    > Wła?nie dlatego internet, grupy dyskusyjne, fora maj? tak? moc ;-)
    > Wystarczyłoby przecież napisać tylko "codziennie" albo "raz na
    > miesi?c", ewentualnie podać jaki? link.

    To ja może napiszę:
    "Nie trzeba codziennie, ani raz na miesiąc - wystarczy wtedy,
    kiedy składasz PIT"
    "Można codziennie, ale wystarczy raz na tydzień"
    "Tylko wtedy kiedy robisz raport"
    "Wpisujesz dopiero jak pamięć w kasie się zapełni"
    "Raporty tylko w miesiącach, kiedy jest przychód"

    I co uwierzyłeś i tak zrobisz?
    Co wybrałeś?

  • 6. Data: 2007-06-17 14:54:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:f53es0$aq0$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > To ja może napiszę:
    > "Nie trzeba codziennie, ani raz na miesiąc - wystarczy wtedy,
    > kiedy składasz PIT"

    Co oznacza w ogólnym przypadku do 30 kwietnia następnego roku

    > "Można codziennie, ale wystarczy raz na tydzień"

    Byle nie w niedziele

    > "Wpisujesz dopiero jak pamięć w kasie się zapełni"

    CA 5 lat

    > Co wybrałeś?

    Kontrolę

    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-06-17 15:00:57
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    No to ładnie mi dołożyliście ;-)))

    Kurde, przeczytam to rozporządzenie, niech stracę.
    A co to znaczy zbroszurowana księga? Czy jak drukuję kolejne miesiące księgi
    z programu i wpinam do skoroszytu, to jest niepoprawnie?

    Grzegorz

  • 8. Data: 2007-06-17 15:22:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > A co to znaczy zbroszurowana księga? Czy jak drukuję kolejne miesiące księgi
    > z programu i wpinam do skoroszytu, to jest niepoprawnie?

    Tego nikt nie wie. ;-) W praktyce to martwy przepis. KPIR i tak warto
    trzymać razem, bo jest numerowana kolejno w trakcie całego roku, więc w
    praktyce wszyscy wkładają do jakichś teczek i tyle.

  • 9. Data: 2007-06-18 21:19:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Jun 2007, GrzegorzP wrote:

    > Hmm ;-)) Sorry Samotniku, właśnie po pytam się tutaj, żeby nie czytać
    > wszystkich rozporządzeń ;-)

    To jest *bardzo* zły pomysł!
    Uwierz.
    Czytaj "teksty źródłowe" i dopiero POTEM opisy i interpretacje.
    Prawdą jest, że wielu "haczyków" człowiek czytający pierwszy raz
    owe teksty przepisów nie wyłapie - nie ma siły.
    Ale potrzebna jest pewna orientacja co z czego wynika :)

    > No wiecie, jak to jest. Ktoś się zna dobrze na czymś, inny na czymś innym.

    Ale jakby co, to Ty pójdziesz siedzieć.
    Twoja księgowa, nawet jak masz umowę z biurem rachunkowym, co najwyżej
    zapłaci Ci odszkodowanie za ten okres na który pójdziesz... :]

    > Właśnie dlatego internet, grupy dyskusyjne, fora mają taką moc ;-)

    Mają.
    Problem jest hm... jak to ując... "mocno inny".
    Otóż jak zadajesz pytanie, to nie jest oczywiste czy właściwie się
    wyrażasz i czy podasz wszystkie potrzebne informacje.
    A czytający z wróżek nie korzystają.
    Wskutek tego możesz dostać prawidłową odpowiedź na NAPISANE pytanie,
    która jednak będzie błędna w kontekście tego o czym MYŚLAŁEŚ.

    > Wystarczyłoby przecież napisać tylko "codziennie" albo "raz na miesiąc",

    Optymista :|
    A odpowiedź "zależy" Cię nie zadowala? ;)

    Tak przy okazji: na której pozycji KPiR ująłeś remanent początkowy
    i dlaczego? ;)
    (to taki haczyk, którym oberwałem nokaut zaraz po otwarciu 1. wydruku
    KPiR w biurze podatkowym do którego poszedłem na konsultacje :))

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-06-18 21:30:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > A co to znaczy zbroszurowana księga? Czy jak drukuję kolejne miesiące księgi
    > z programu i wpinam do skoroszytu, to jest niepoprawnie?

    Jeszcze został Ci "słowniczek" ;)
    http://www.dreamland.l.pl/ukd/wyklad.php?wyklad=I_A_
    z_z3
    http://forum.edu.pl/index.php?action=printpage;topic
    =870.0
    ...i inne takie ;)
    Zasada "przepis szczegółowy uchyla przepis ogólny", *w tym* zasada
    "przepis zapisany dalej w akcie prawnym uchyla przepis zapisany
    wcześniej" - przepis o robieniu wydruku jest szczegółowy wobec
    zasady broszurowania księgi.

    pzdr, Gotfryd