    Date: Tue, 18 Sep 2012 10:42:03 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatki w PL - zagmatwana sprawa

    W dniu 18.09.2012 09:59, o...@g...com pisze:
    > Witam
    >
    > Pracujemy z kolega nad pewna aplikcja do smartfonow. Podchodząc do tematu
    optymistycznie, zakładamy że przyniesie ona jakiś tam dochodzik z reklam.

    > Ja mam jednoosobową działalnośc w UK i tu właśnie mieszkam, kolega jest rezydentem
    Polski.

    > Wpływy z reklam będą najprawdopodobniej lokowane na moim brytyjskim koncie. Ze
    względu na korzystniejszy system podatkowy, kolega wolałby aby i jego dola
    przechodziła przez brytyjski system, z pominięciem polskiego US.

    > Może ktoś się orientuje, czy jeśli uczynię kolegę współdyrektorem mojej
    działalności gospodarczej w UK, mimo że kolega przez większą częś roku siedzi w
    Polsce, urząd skarbowy będzie w ogóle miał prawo opodatkowac pieniądze z UK?

    Sprawa nie jest zagmatwana, jest bardzo prosta.

    To gdzie on jest dyrektorem, nie ma żadnego znaczenia. Osiąga dochód, a
    jednocześnie mieszka w Polsce. Więc w Polsce musi ten dochód opodatkować.

    > Czy istnieje jakaś zależnośc między miejscem zarejestrowania działalności a
    miejscem stałego pobytu osoby?

    Nie ma. Tj możesz stale przebywać w jednym miejscu, czasowo w innym.
    Działalność co do zasady rejestruje się w tym samym miejscu w którym się
    mieszka, ale praktyka bywa inna :)

    > Jak wg was byłoby najkorzystniej pod względem podatkowym rozwiązac tę kwestię?

    Nie przychodzi mi do głowy inny sposób jak "robić tak żeby się polski US
    nie dowiedział". Przy małych kwotach powinno to być w miarę proste.

    p. m.