  • 11. Data: 2004-08-04 20:42:21
    Temat: Re: Podpis na fakturze, czy musi być
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kalina <p...@p...info_.invalid> wrote:
    > Wybaczcie, ale z wiadomych powodów wycięłam nazwisko autora przytaczanych
    > wyodów.

    Ja nie wiem z jakich powodów... przecież go nie zlinczujemy ;)

    > Mogę dla spokoju podać tylko, że jest to specjalista z Inforu. Mam
    > nadzieję że to wystarczy.

    Specjalista-nie specjalista, w jego wywodzie jest dziura, więc mu nie
    ufam.

    P.

  • 12. Data: 2004-08-04 20:43:27
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kalina <p...@p...info_.invalid> wrote:
    > Robiło się i robi nadal wiele rzeczy. Ja sama tak postępuję. Chcę jednak
    > zwrócić uwagę, że US może to zinterpretować inaczej niż my sami byśmy
    > sobie tego życzyli. I trudno będzie się z nim nie zgodzić, czyż nie?

    Przepraszam, czy _jakakolwiek_ firma w Polsce miała przez 1.V i ma teraz
    rachunki za telefon z podpisami?

    P.

  • 13. Data: 2004-08-04 22:04:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004, Kalina wrote:

    >+ Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał
    [...]
    >+ > Czyżby? A jak to dotychczas było z rachunkami za gaz, prąd i telefon?
    [...]
> [...]
    >+ to zinterpretować inaczej niż my sami byśmy sobie tego życzyli.
    >+ I trudno będzie się z nim nie zgodzić, czyż nie?

    Najpierw moje zdanie: nie. Owszem, *jest* możliwe że trafi się
    taki jeden z drugim, podobnie jak to było z "podatkiem od
    freeware". I jeśli się trafi - to również przez pięć lat będzie
    krążyła legenda "że US karze za niepodpisane faktury" :)
    Przecież wobec VI Dyrektywy taki zarzut jest - jak to ujęła swojego
    czasu pani rzecznik CHIPa - "najlepszą możliwą inwestycją, o ile ma
    się oczywiście pieniądze żeby wyłożyć" :)

    A teraz mam pytanie: czy US jest uprawniony do jakiejkolwiek
    *pozapodatkowej* interpretacji dokumentów ? Czy stwierdziwszy
    wykroczenie lub przestępstwo NIE będące jednak przestępstwem
    karnoskarbowym może zrobić COKOLWIEK - oczywiście poza
    powiadomieniem odpowiednich organów (prokuratora, policji
    gospodarczej...) co zrobić może każdy "człowiek z ulicy"
    o ile "powieźmie wiedzę" ??
    Co US może *sam* zrobić jeśli np. prezes dokonał przestępstwa
    na szkodę spółki - ale podatki od wszystkich czynności rzetelnie
    odprowadził ?
    No i co może zrobić wobec tego jeśli księgowy naruszył ustawę
    o rachunkowości, jednocześnie księgując te same operacje
    *prawidłowo* w zakresie podatkologii stosowanej ?? ;)
    Inaczej: *co za zarzut* może podnieść US, nawet zakładając
    że ustawa o rachunkowości nakazuje podpisanie *dla celów
    rachunkowych* ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-08-05 06:59:08
    Od: "Darek" <d...@d...dis.pl>

    Witam
    Sam przez pewien czas uważałem podobnie jak ów "expert" ale niedawno
    zmieniłem zdanie, a wasze wypowiedzi mnie w tym utwierdziły. A przed chwilą
    sobie uświadomiłem, że nawet sądy wydawały zaoczne wyroki na podstawie
    niepodpisanej faktury i upoważnienia, więc było ono dla nich tożsame z
    potwierdzeniem odbioru towaru (usługi).

    Pozdrawiam
    Tomek M.

  • 15. Data: 2004-08-05 07:05:18
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 05-08-2004 00:04, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Inaczej: *co za zarzut* może podnieść US, nawet zakładając
    > że ustawa o rachunkowości nakazuje podpisanie *dla celów
    > rachunkowych* ?

    Było takie orzeczenie, nie pamiętam już jakiego sądu, w sprawie gdzie
    Organ odrzucił księgi rachunkowe firmy twierdząc, że dowody źródłowe ze
    względu na uchybienia formalne są nierzetelne i dokonując oszacowania
    dochodu. Nie pamiętam czy nie chodziło właśnie o podpisy stron
    transakcji. Sąd uznał uchybienia formalne za nieistotne i wręcz nakazał
    przyjąć te dokumenty jako dowód w sprawie. Myślę, że Organy mają to
    orzeczenie w pamięci i nie będą się *wygłupiać*.

  • 16. Data: 2004-08-05 07:08:41
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Specjalista-nie specjalista, w jego wywodzie jest dziura, więc mu nie
    > ufam.

    Hmmm.... ja sama nie wiem co myśleć... czy należy wierzyć zatem zdaniem
    kolegi, że US będzie interpretował przepisy na korzyść podatnika? Ja mimo
    wszystko mam wątpliwości.....

  • 17. Data: 2004-08-05 07:12:53
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > *prawidłowo* w zakresie podatkologii stosowanej ?? ;)
    > Inaczej: *co za zarzut* może podnieść US, nawet zakładając
    > że ustawa o rachunkowości nakazuje podpisanie *dla celów
    > rachunkowych* ?

    Po prostu nie wierzę, że księgowy może w ogóle mówić o czymś, co nazywa
    podatkologią stosowaną???????
    Czy to Państwo w Państwie?
    Nie wierzę też, że bez wątpliwości księgujemy wszystkie te dokumentu bez
    podpisów (mam tu oczywiście na myśli pełną księgowość tylko i wyłącznie).

  • 18. Data: 2004-08-05 22:17:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2004, Kalina wrote:

> [...]
    >+ > Inaczej: *co za zarzut* może podnieść US, nawet zakładając
    >+ > że ustawa o rachunkowości nakazuje podpisanie *dla celów

    Nie wiem pod czyim to adresem: ja księgowym NIE JESTEM :)

    >+ może w ogóle mówić o czymś, co nazywa
    >+ podatkologią stosowaną???????

    Zeznaję że nie jest dla mnie zrozumiałe pytanie - z ilości
    pytajników rozumiem że miało być retoryczne.
    Uściślając co miałem na myśli w zakresie "podatkologii stosowanej"
    ujmę formalniej: "przepisy podatkowe istotne dla praktycznego
    stosowania wobec danego problemu".
    Wyjaśniając wybrane słowa:
    "istotne" - na przykład w poprzednich przepisach VAT był przepis
    nakazujący podpisanie faktury przez odbiorcę - ale nie było
    przepisu określającego karę za niepodpisanie (co skutkowało
    standardowym "pytaniem Karola")
    "praktyczne stosowanie" - jest cała paczka przepisów które dla
    *danego problemu* są nieistotne, aby dobrać się do interpretacji
    trzeba najpierw tamte odsiać.
    Możesz po polsku wyłożyć o co pytasz ? :)

    >+ Czy to Państwo w Państwie?

    Nie rozumiem pytania.
    Inaczej: postawiłem TAKIE właśnie pytanie - na jakiej podstawie
    uważasz że urząd skarbowy ma prawo do stosowania przepisów, JEŚLI
    nie dotyczą one podatku ? Czy urząd skarbowy jest władny podjąć
    działania wyjaśniające w sprawie o morderstwo, kradzież, przekroczenie
    prędkości... a jeśli NIE - to dlaczego jest władny podejmować
    działania NIE DOTYCZĄCE PODATKU w zakresie rachunkowości ?

    >+ Nie wierzę też, że bez wątpliwości księgujemy wszystkie te dokumentu bez
    >+ podpisów (mam tu oczywiście na myśli pełną księgowość tylko i wyłącznie).

    Co do tego jak ja księguję widać w stopce ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 19. Data: 2004-08-06 06:46:43
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 06-08-2004 00:17, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Inaczej: postawiłem TAKIE właśnie pytanie - na jakiej podstawie
    > uważasz że urząd skarbowy ma prawo do stosowania przepisów, JEŚLI
    > nie dotyczą one podatku ? Czy urząd skarbowy jest władny podjąć

    Jeśli chodzi o księgi rachunkowe to zapisy w księgach są podstawą do
    ustalenie dochodu więc nie można tego oddzielić: tu podatki tu
    rachunkowość.

  • 20. Data: 2004-08-06 09:25:39
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > tu muszę się zgodzić,

    oto i dzisiaj pojawiła się informacja, że nasze wnioski
    zostały również szczęśliwie podzielone przez komisję
    senacką:
    "Nie tylko na fakturze VAT, ale i na dowodach księgowych
    nie będą konieczne podpisy - przewiduje poprawka przyjęta
    wczoraj przez Senacką Komisję Gospodarki i Finansów Publicznych.
    Chodzi o nowelizację ustawy o rachunkowości. Senatorowie podczas
    wczorajszego posiedzenia komisji wprowadzili do niej poprawkę,
    która uwzględnia polskie zobowiązania międzynarodowe."
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040806/p
    rawo/prawo_a_16.html

    > ale to nie znaczy, że przepisy te nie są również pewną
    > furtką dla kontrolujących nas US.

    Oczywiście - przecież żyjemy w państwie de facto rozbójniczym,
    a nowy minister (vice) zapowiada dalsze zaostrzanie kontroli.
    Żeby było śmieszniej ten pan w swojej dzisiejszej wypowiedzi
    kontrole, które potwierdzają poprawność rozliczeń podatnika
    bez ceregieli nazywa _nieskutecznymi_
    Ech, nawet nie chce mi się tego komentować bo ręce opadają.

    Pix