  • 1. Data: 2005-04-25 19:22:04
    Temat: mieszkanie spółdzielcze/własnościowe - podatki
    Od: "Mariusz Markowski" <m...@p...onet.pl>

    Posiadam mieszkanie spółdzielcze. W najbliższym czasie chcę odkupić
    mieszkanie od spółdzielni (mieszkanie własnościowe) i odsprzedać. Cała
    operacja bedzie trwała ok 6 miesięcy.
    Pytanie:
    Jakie zobowiązania podatkowe powoduje takie działanie - o ile powoduje?
    Uprzejmie proszę o wszelkie informacje.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-04-25 21:06:47
    Od: "ChrisS" <c...@t...pl>

    Witam,
    Użytkownik "Mariusz Markowski" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d4jg0b$rmf$1@news.onet.pl...
    > Posiadam mieszkanie spółdzielcze. W najbliższym czasie chcę odkupić
    > mieszkanie od spółdzielni (mieszkanie własnościowe) i odsprzedać.

    może po kolei - ustalmy, czy masz w tej chwili spóldzielcze własnościowe czy
    spóldzielcze lokatorskie prawo do lokalu ? A jeśli własnościowe, to co
    chcesz odkupić od sp-ni?

    ChrisS

    SMS przypomni Ci o skladkach ZUS
    www.zus.trybut.pl

  • 3. Data: 2005-04-25 22:22:19
    Od: "Mariusz Markowski" <m...@p...onet.pl>

    Aktualnie posiadam spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu.

  • 4. Data: 2005-04-28 08:23:08
    Od: "ChrisS" <c...@t...pl>

    Witam,
    Użytkownik "Mariusz Markowski" <m...@p...onet.pl> napisał:

    > Aktualnie posiadam spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu.

    ustawa pdof:
    art. 10 ust. 1 pkt. 8) - zbycie spółdzielczego własnościowego prawa do
    lokalu przed upływem 5 lat od końca roku, w którym to prawo zostało nabyte
    jest źródłem przychodu podlegającego opodatkowaniu zryczałtowanemu 10% od
    przychodu (art. 28), chyba, że na podstawie art. 21 ust. 1 pkt. 32)
    sprzedający skorzysta ze zwolnienia od podatku pod warunkiem wydatkowania
    uzyskanej kwoty w przeciągu 2 lat na nabycie innego mieszkania [bardzo
    skrótowo, ale taka jest idea :-)].