  • 11. Data: 2007-09-02 16:23:20
    Temat: Re: Pojazd do firmy ...raz jeszcze
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jagna w <news:fbegg6$sht$1@mx1.internetia.pl>:

    > Witaj :)

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > IMO to od chwili uzyskania tego zaświadczenia[...] koszty eksploatacyjne
    > przecież ponosisz w tym okresie, czyż nie? ;>

    Khem, ja tam bez żadnego zaświadczenia (i tak by mi nikt nie wystawił)
    koszty eksploatacyjne (bez paliwa) od "osobówki" wprowadzonej do EŚT netto
    (VAT swoją drogą) a tylko paliwo wlewane do baku brutto... Kiedyś kupiłem
    pół litra benzyny ekstrakcyjnej do zmycia śladów po nalepce rejestracyjnej
    :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2007-09-02 16:38:14
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    witaj :)

    Dnia 2 Sep 2007 16:23:20 GMT, 'Tom N' napisał(a):

> [...]
    > pół litra benzyny ekstrakcyjnej do zmycia śladów po nalepce rejestracyjnej

    Słuszna uwaga :)
    Tak się zajęłam tym posiadaniem i okresem braku zaświadczenia, że nie
    napisałam, że koszty związane z częściami, to można przecież odliczyć bez
    jego posiadania, bo ograniczenie dotyczy jedynie VATu od samego zakupu
    pojazdu oraz paliwa ;)

    Żeby więc uściślić: VAT należny można pomniejszyć o VAT z faktur
    dotyczących eksploatacji pojazdu, poza paliwem, w przypadku WSZYSTKICH
    pojazdów, również osobowych, dla których zaświadczenia nikt nie wystawi.

    Popatrz, a tak się starałam...!
    Bardzo Ci dziękuję :)
    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 13. Data: 2007-09-03 07:21:02
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > To zanim Ci odpowiem, zrobię sobie jedno założenie, ok? ;)

    ok!

    > Zakładam więc, że to nie te specjalne uchwyty, podłogi itd. (karawan? ;>)
    > sprawiły, że samochód ten został uznany za taki, który spełnia wymagania
    > art. 86 ust. 4 ustawy o VAT.
    > Bez tych przeróbek zaświadczenie też byś otrzymał, prawda?

    Prawda oraz prawdą jest też że nie jest to karawan (chociaż pewnie by
    więcej na siebie zarobił jako karawan) :-P

> [...]
    > służą uzyskaniu przychodu, ale to już omówiliśmy ;)
    >
    > Wiem natomiast, że były przypadki, kiedy US nie uznał takiego odliczania
    > VATu przed otrzymaniem zaświadczenia, ale wytrwały podatnik, np. w Izbie
    > Skarbowej, już otrzyma przychylną opinię.
    >
    > Jako potwierdzenie masz tu linka z interpretacji przepisów, która dotyczyła
    > sprawy analogicznej. Te ostatnie akapity są ważne.
    > Jeśłi chcesz się asekurancko zachować, to VATu nie odliczysz, ale skoro
    > jest możliwość? ;>
    > Choćby więc dla adrenalinki - zaryzykować?

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź na moje pytania.
    Wielkie postroofki dla uczestników dyskusji.

    > Tu masz wyszukiwarkę:
    > http://sip.mf.gov.pl/sip/
    >
    > wklej tę syganturę:
    > PPII/4407-005/06

    Takich "sznurków" nigdy za wiele, zawsze się mogą przydać.

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 14. Data: 2007-09-03 10:43:59
    Temat: Re: Pojazd do firmiy ...raz jeszcze
    Od: "RobertG" <r...@b...usunto.pl>

    Prawdopodobnie temat juz kilka razy sie przewijal ale nie znalazlem
    dokladnego rozwiania moich watpliwosci.
    Firma to jednoosobowa DG na KPiR na zasadach ogólnych.
    Po zakonczonym leasingu w 2006 samochod "z kratka" zostal przejety na
    "firme" wprowadzony na ewidencje srodkow trwalych. Wartosc ustalona na
    podstawie wartosci polisy AC.
    Czy taki samochod jest samochodem "firmowym" i mozna wrzucac paliwo w koszty
    bez prowadzenia "kilometrowki" czy jest to samochod prywatny wykorzystywany
    na potrzeby DG i ewidencje przejazdow trzeba prowadzic. Moje watpliwosci
    podsyca rejestracja samochodu ktora jest wykonana na osobe prywatna. Jak to
    interpretuje US?
    I jeszcze sprawa kosztow napraw i przegladow. Czy mozna wrzucac w koszty i
    odliczac VAT?

    Robert

  • 15. Data: 2007-09-03 16:10:14
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Po zakonczonym leasingu w 2006 samochod "z kratka" zostal przejety na
    > "firme" wprowadzony na ewidencje srodkow trwalych. Wartosc ustalona na

    Trochę odbiegając od tematu - jak "przejęty"? Bo w "normalnych" warunkach
    wartością początkową ŚT jest wartość nabycia, a nie wycena z polisy.

    Takie ciekawe pytanie. Kupuję samochód, na umowie mam 5000zł. Niby okazja
    super była. Jako nabywca płacę 2% PCC. Urzędnik jednak wycenia ten pojazd (i
    słusznie) na 10000zł. I płacę PCC od jego wyceny. Jaką wartość początkową
    wpiszesz do EŚT? :-)

> [...]
    > wykorzystywany na potrzeby DG i ewidencje przejazdow trzeba prowadzic.
    > Moje watpliwosci podsyca rejestracja samochodu ktora jest wykonana na

    Albo samochód wykorzystujesz tylko na potrzeby działalnosci i wpisujesz go
    do EŚT, albo używasz na potrzeby osoboste i zwiazane z działalnoscią, i
    prowadzisz kilometrówkę.
    Samochód ten zawsze będzie prywatny, jesli jest Twoją własnoscią,
    niezależnie czy go wpiszesz do EŚT czy nie.

    > I jeszcze sprawa kosztow napraw i przegladow. Czy mozna wrzucac w koszty i
    > odliczac VAT?

    Przy środku trwałym, naprawy (z pewnymi wyjatkami jak np. poza powypadkowymi
    naprawami, jesli nie miałes polisy AC) i przeglądy są kosztem i mozesz
    odliczać od nich VAT.

  • 16. Data: 2007-09-04 06:25:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Sep 2007, RobertG wrote:

> [...]
    > Po zakonczonym leasingu w 2006 samochod "z kratka" zostal przejety na
    > "firme" wprowadzony na ewidencje srodkow trwalych. Wartosc ustalona na

    To samo o co sympatyczna-poczta pytała: powiedz, jaka wartość była
    amortyzowana.

    > Czy taki samochod jest samochodem "firmowym" i mozna wrzucac paliwo w koszty
    > bez prowadzenia "kilometrowki" czy jest to samochod prywatny wykorzystywany

    Ależ samochód "firmowy" jest jak najbardziej PRYWATNY!

    > na potrzeby DG i ewidencje przejazdow trzeba prowadzic.

    Weź ustawę:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...i na spokojnie znajdź warunki dotyczące konieczności prowadzenia
    ewidencji przebiegu. Celowo nie cytuję, bo CTL-F Ci pewnie działa,
    a zajrzenie do ustawy dobrze robi ;)
    (hint: szukać "przebiegu", rzadko występuje).

    > I jeszcze sprawa kosztow napraw i przegladow. Czy mozna wrzucac w koszty
    > i odliczac VAT?

    "Zalezy".
    Naprawy powypadkowe np. - zależy czy ma się AC. Nie pisz że to bzdura
    (np. przy szkodzie pokrywanej z OC), ustawodawca tak chciał i już.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-09-04 15:43:43
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Sep 2007 12:43:59 +0200, RobertG napisał(a):

    > Moje watpliwosci
    > podsyca rejestracja samochodu ktora jest wykonana na osobe prywatna. Jak to
    > interpretuje US?

    To ja jeszcze do moich przedmówców tylko dopowiem dwa słowa odnośnie tej
    rejestracji.
    Jakkolwiek nie brzmi Twoja "firma", samochód zarejestrujesz zawsze na Jana
    Kowalskiego, dopóki to on jest właścicielem pojazdu. Bo Ty prowadzisz
    działalność jako osoba fizyczna.
    Więcej, jeśli zakupisz go jako wspólnik spółki cywilnej, nie spółka będzie
    widniała w dowodzie rejestracyjnym, ale wspólnik, bądź wspólnicy ale
    imiennie jako Jan Kowalski i Stanisław Nowak np. nie jako SC itd.
    Podmiotem gospodarczym jesteś imiennie Ty, Ty więc widniejesz w
    dokumentacji jako właściciel pojazdu.

    I tyle :)

    --
    Pozdrawiam,