  • 1. Data: 2006-06-02 07:15:55
    Temat: Pomóżcie zredagować wniosek...
    Od: "pt" <p...@w...pl>

    Kochani wiem, że tak ładnie umiecie pisać więc pomóżcie zredagować wniosek
    do US. Nie chciałbym aby później wracał on do mnie do poprawy, że czegoś w
    nim nie ma. Chodzi
    głównie czy opis stanu faktycznego wystarczy oraz prawidłowe i fachowe
    zadanie pytania(sprawa podstawowa!).
    Z góry dzięki za poprawki(pewno będzie ich dużo bo mnie samemu też nie
    podoba się konstrukcja niektórych zdań ale jakoś nie umiem tego sklecić
    inaczej!).
    Pozdrawiam
    TP

    Wniosek o udzielenie informacji w trybie art. 14a par.1 Ordynacji podatkowej

    Na podstawie art.14a par.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja
    podatkowa
    (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 z późn. zm.), zwracam się z wnioskiem
    o udzielenie pisemnej informacji
    o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w następującej sprawie:

    Stan faktyczny:
    Małżonek zlikwidował w dn. XX.XX.XXXX r działalność gospodarczą (Handel -
    PKD: XX. XX.X), którą prowadził jako osoba fizyczna na zasadach
    ogólnych(Książka Przychodów i Rozchodów). Nie był płatnikiem podatku VAT.
    Sporządził remanent likwidacyjny, obliczył (wg Art. 24 pkt.3 Ustawy o
    podatku doch. od osób fiz.) i zapłacił 10% zryczałtowany podatek od dochodu.
    Po zakończonej działalności pozostał nie sprzedany towar handlowy.
    Z dniem XX.XX.XXXX r. postanowiłam na identycznych jak wcześniej małżonek
    zasadach - zacząć swoją działalność gospodarczą(Handel - PKD: XX.XX.X).
    Chciałabym handlować towarem, który pozostał po likwidacji działalności
    męża.

    Pytanie:
    W jaki sposób i jakim dokumentem mam prawidłowo wpisać na stan sklepu
    towar, który pozostał po zakończonej działalności męża, aby móc nim
    handlować?

    Moje stanowisko:
    W mojej ocenie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25 lutego 1964 r.
    Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy / Dz.U. z 1964r. Nr 9 ,poz.59 z poźn. zm. /
    pozostały po
    działalności męża towar jest naszą wspólną własnością, ponieważ nie mamy z
    małżonkiem ustanowionej w tym względzie żadnej rozdzielności. Dotychczas
    zawsze wspólnie rozliczaliśmy podatek dochodowy i nadal w ten sposób
    będziemy dokonywać rozliczenia tego podatku.
    Zaczynając działalność jestem zobowiązana według rozporządzenia o
    prowadzeniu Książki Przychodów i Rozchodów Art. 27 pkt.1 do sporządzenia
    remanentu początkowego i wpisania go do ksiąg podatkowych, więc uważam, że
    powinnam w/w towar (jako moją własność) wnieść do swojej firmy przepisując
    remanent likwidacyjny męża jako swój początkowy i wpisać jego wartość w 1
    pozycji KPiR nie potrzebując więcej żadnego innego udokumentowania faktu
    skąd posiadam ten towar.

    W chwili obecnej nie toczy się żadne postępowanie podatkowe, kontrola
    podatkowa ani postępowanie przed sądem administracyjnym zarówno w stosunku
    do męża jak i moim.