  • 1. Data: 2004-11-03 13:36:10
    Temat: Potrzebuje kilku porad dotyczacych DG i udostepniania internetu
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Witam!

    Jako student jestem zmuszony zalozyc firme na ojca (emeryt) Gdyz w ten
    sposob bede mogl ominac dziwnie duzy ZUS a bede mogl placic tylko zdrowotne
    za ojca. I teraz jak on zrobi mnie pelnomocnikiem (zebym ja za wszystko
    placil wystawial faktury itp. to jak to wyglada czy ja musze byc zatrudniony
    na jakas umowe (i placic od tego podatek? Czy jako syn moge pomagac ojcu
    nieodplatnie majac jego pelnomocnictwo?
    Czy do udostepniania internetu wymagane jest zgloszenie dzialalnosci
    telekomunikacyjnej w URTiP?
    Siec w ktorej mialbybyc udostepniaony internet jest współwłasnosci 9
    mieszkancow- czy moge im udostepniac internet poprzez te siec (na podstaiwe
    umowy o dostep do internetu?
    Jak wyglada kwestia kosztow i przychodzow? Firma bedzie zarejestrowana na
    adres mieszkania - czy ojciec bedzie musial sam sobie placic za wynajem?
    generalnie firma bedzie miala bardzo maly zysk przynajmniej na poczatku.
    Jakie koszty bede mogl wpisywac do ksiazki? Czy np wyjazd swoim wlasnym
    samochodem (auto jest na mnie i na ojca :) do sklepu po jakies elementy bede
    mial mozliwosc jakos zaksiegowac czy nie (sadze ze takich wyjazdow bedzie
    raz - dwa w miesiacu).
    Czy bede mogl do tej sieci ktora jest wspolwlasnosci podlanczac nowych
    uzytkownikow ale juz normalnie ze nie beda wspolwlascicielami tej sieci?
    (dodam ze zgoda na siec jest na mojego ojca) Czyli ze np podlaczajac
    mieszkanca kosztuje mnie kabel + wtyczki) jakies 50zl a za podlaczenie biore
    powiedzmy 80zl to czy tak mozna? Wydaje mi sie ze tak bede mogl zrobic czyli
    bede mogl przez ta siec udostepniac internet ale jesli tak nie jest to
    prosze o poprawienie mnie :)
    I jeszcze jedno pytanie jaki typ dzialalnosci mam zadeklarowac (generalnie
    oprocz internetu to chcialbym jeszcze miec mozliwosc udzielania sie w innych
    sprawach jak np sprzedarz czesci komputerowych czy cos takiego (ale to w
    pozniejszym terminie :)
    Jeszcze pozostala kwestia serwera i oprogramowania(stary komputerek bedacy
    moja wlasnoscia) czy mozna go jakos wkrecic do firmy? czy moze musze kupic
    jakis (za jakies 200zl na fakture) + pismo z linuxem tez na fakture?
    (czytalem gdzies ze potrzebuje miec dokumenty ze nabylem ten system
    operacyjny).
    O czym powinienem jeszcze wiedziec?

    Pozdrawiam i bardzo prosze o odpowiedzi
    Karol

  • 2. Data: 2004-11-03 13:58:16
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Jeszcze jedno pytanko jakie prawa, uprawnienia itp ciaza na pelnomocniku?
    Slowem co on moze robic a czego nie:) Jeszcze zastanawia mnie jak sprawa
    opodatkowania takiej firmy wyglada i jak zrobic zeby to sie jaknajbardziej
    oplacalo - czyli jaka forme opodatkowania wybrac itp.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 3. Data: 2004-11-03 23:55:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, Karol K. wrote:
    [...]

    Na wstępie: jeśli literalnie chcesz domagać się odpowiedzi tak
    jak napisałeś to reszty nie czytaj :> - to nie są porady
    a najwyżej komentarze do znanego mi stanu :] (prawnikiem nie
    jestm).
    [...]
    >+ Czy do udostepniania internetu wymagane jest zgloszenie dzialalnosci
    >+ telekomunikacyjnej w URTiP?

    AFAIK tak. I AFAIK musi być w zakresie wpisu do EDG :)

    [...]
    >+ Jak wyglada kwestia kosztow i przychodzow? Firma bedzie zarejestrowana na
    >+ adres mieszkania - czy ojciec bedzie musial sam sobie placic za wynajem?

    Ykhrm... ROTFL :)
    Bez urazy poproszę. Wiesz co standarowo proponuję "zaczynającym" ?
    Przeczytać tak minimum 2000...3000 postów z grupy "na początek",
    oczywiście lepiej 4000 :) - a później doczytać interesujące tematy...
    Archiwalia: groups.google.pl -> zaawansowane i wypełnić...

> [...]
    >+ mial mozliwosc jakos zaksiegowac czy nie (sadze ze takich wyjazdow bedzie

    ...jest w archiwum... (dużo :))

> [...]
    >+ bede mogl przez ta siec udostepniac internet ale jesli tak nie jest to

    Widzę problem taki: "sieć" powiadasz nie jest twoja.
    No t ktoś ma dochód :] - albo właściciel (bo mu płacisz) albo
    ty (bo NIE płacisz a POWINIENEŚ) :]

    >+ Jeszcze pozostala kwestia serwera i oprogramowania(stary komputerek bedacy
    >+ moja wlasnoscia) czy mozna go jakos wkrecic do firmy?

    ...jest w archiwum :) (szukać "środki trwałe" oraz "komputer
    komputera" :))

    >+ O czym powinienem jeszcze wiedziec?

    Tia... jakieś 15 000 drobnych informacji... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-11-04 07:28:58
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > Widzę problem taki: "sieć" powiadasz nie jest twoja.
    > No t ktoś ma dochód :] - albo właściciel (bo mu płacisz) albo
    > ty (bo NIE płacisz a POWINIENEŚ) :]

    Nie nie place :) tez jestem wspolwlascicelem tej sieci :) czy to cos
    zmienia? Chodzi oto czy moge przy uzyciu tej sieci udostepniac w niej tylko
    internet ?
    Teraz w tej sieci jest jedna firma ale za miesiac fyrma toa odchodzi :)
    mielismy umowy poprostu na dostep do internetu nie bylo tam napisane poprzez
    jakie media :)

    hehe oki dzieki wielkie :))

    Pozdrawiam
    Karol

  • 5. Data: 2004-11-04 07:45:41
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > AFAIK tak. I AFAIK musi być w zakresie wpisu do EDG :)

    Czy EDG kto Ewidencja Dzialanosci Gosodarczej?

    czyli 64.20.G ("Działalnosc telekomunikacyjna pozostala") wedlug wyjasnienia
    do Polskiej Klasyfikacji Dzialalnosci pod to podchodzi dostep do internetu
    :)

    Czy moge wybrac sobie wiecej z PKD? :) chodzi mi o mozliwie szerokie
    dzialanie tej firmy chociaz na poczatku bedzie tylko internet. Czy pozniej
    mozna jakos to zmieniac?

    Pozdrawiam
    KArol

  • 6. Data: 2004-11-04 08:04:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Nov 2004, Karol K. wrote:
    [...]
    >+ Czy EDG kto Ewidencja Dzialanosci Gosodarczej?

    Tak.

    >+ Czy moge wybrac sobie wiecej z PKD? :)

    Tak :)

    >+ chodzi mi o mozliwie szerokie
    >+ dzialanie tej firmy chociaz na poczatku bedzie tylko internet. Czy pozniej
    >+ mozna jakos to zmieniac?

    Oczywiście.
    Jak na dziś - 50 zł od "zmiany wpisu" (+oczywiście latanie
    z papierkami do GUS i US, ale już "za darmo" :))
    Trzeba by pamiętać że 3 "głowne dziedziny" (w sumie - PKD) powinny być
    zgłoszone jako działalność podstawowa i uboczne w GUS.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-11-04 13:18:46
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > Tak.

    I to chodzi oto co sie zglasza pwe wnosku o wpis do ewidencji w urzedzie
    miasta? :)

> [...]
    > Trzeba by pamiętać że 3 "głowne dziedziny" (w sumie - PKD) powinny być
    > zgłoszone jako działalność podstawowa i uboczne w GUS.

    Co znaczy główne dziedziny? :)
    czy 64. jest glowna dziedzina dla 64.20. :) A jak tak to czy moge poprostu
    wpuisac dla przykladu dla firmy ktra bedzie cos robila w informatyce ze 72 i
    to starczy? czy musze jednak dokladnie to okreslic? :)

    Pozdrawiam
    KArol

  • 8. Data: 2004-11-04 18:57:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ I to chodzi oto co sie zglasza pwe wnosku o wpis do ewidencji w urzedzie

    Nie inaczej :)
    Wg posiadanej mi wiedzy - brak wpisu o "dostarczaniu internetu"
    powoduje sprzeciw (odmowę przyjęcia zgłoszenia) "z przyczyn
    formalnych" :)

> [...]
    >+ > Trzeba by pamiętać że 3 "głowne dziedziny" (w sumie - PKD) powinny być
    >+ > zgłoszone jako działalność podstawowa i uboczne w GUS.

    Obejrzyj wzorek papieru do GUS (RP-1 czy jakoś tak...) - tam
    jest komentarz. To te w których uzyskujesz największyc przychód
    lub (opcjonalnie) zatrudniasz najwięcej pracowników :)

    >+ czy 64. jest glowna dziedzina dla 64.20. :)

    A nie nie, "poziom" w hierarhii to się jakoś inaczej nazywa :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-11-04 20:35:56
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > Nie inaczej :)
    > Wg posiadanej mi wiedzy - brak wpisu o "dostarczaniu internetu"
    > powoduje sprzeciw (odmowę przyjęcia zgłoszenia) "z przyczyn
    > formalnych" :)

    Chodzi o zgloszenie w URTIP? ze jak nie bede mial tego podanego w zgloszneiu
    o DG to nmi odrzuca zgloszenie w URTIP bo nie beda mieli podstaw zeby je
    przyjac? :)

    > [...]
    >
    > Obejrzyj wzorek papieru do GUS (RP-1 czy jakoś tak...) - tam
    > jest komentarz. To te w których uzyskujesz największyc przychód
    > lub (opcjonalnie) zatrudniasz najwięcej pracowników :)

    Dobra ale jak naraize nie wiem w ktorej bede najwiekszy mial przychod to
    podac jak leci czy poprostu wywrozyc sobie co powinno miec najewiedszy
    dochod? :)

    > A nie nie, "poziom" w hierarhii to się jakoś inaczej nazywa :)

    Tak tez myslelem :)

    Pozdrawiam
    KArol

  • 10. Data: 2004-11-04 20:53:10
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Jednak firma bedzie na brata (brat jest zatrudniony w innej firmie i nie
    bedzie placil chorego zusu :)
    I teraz mam pyytanie w urzedzie miasta powiedzieli ze zebym byl
    pelnomocniekiem musimy zlozyc plenomocnictwo notarialne. Co takie
    pelnomocnictow mi umozliwi??
    Dodatkowe pytanie jakie najlepsze bedzie opodatkowanie na poczatek?
    Firma ma byc w mieszkaniu rodzicow. Czy bedziemy musieli wynajac od rodzicow
    kawalek mieszkania? (obaj jestesmy w nim zameldowani)? i jesli tak to na
    jakich warunkach to moze byc zrobione?

    Pozdrawiam
    Karol