  • 11. Data: 2008-04-03 22:41:46
    Temat: Re: Pożyczka od rodziny
    Od: "ginger" <g...@y...com>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0804040031150.3968@athlon64...

    > IMHO najlepiej - przynajmniej:

    Chyba nie ma wspólnego. Najwyzej mozemy przelać z konta mamy na konto ojca
    ( moze ono jest wspolne - nie pamietam) i pchnąć do mnie z tego konta które
    nie jest pod DG

    A moze zrobic zwykla darowiznę? Wtedy chyba nie ma pcc?

  • 12. Data: 2008-04-03 22:47:04
    Od: "ginger" <g...@y...com>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0804040022240.3968@athlon64...

    > 5. Stawka podatku wynosi 20%, jeżeli przed organem podatkowym lub organem
    > Tak, to jest cytat z PCC, 10-krotne przebicie :)

    Masakra. Myslalem ze to jest tak, ze jesli udokumentujesz i zgłosisz do US
    to jest bez zadnych podatków, ale jesli nie zgłosisz i US wykryje to trzeba
    zapłacić te 2%.

    Nie ukrywam że poszukuję konstrukcji legalnej - choć bezkosztowej...
    Czy bedzie to darowizna czy pozyczka nie odgrywa mi duzej roli - najwyzej
    przy splacie zrobilibysmy darowizne w drugim kierunku - tylko co z tym pccc

  • 13. Data: 2008-04-03 23:14:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "ginger" <g...@y...com> napisał w wiadomości news:

    > Czy bedzie to darowizna czy pozyczka nie odgrywa mi duzej roli - najwyzej
    > przy splacie zrobilibysmy darowizne w drugim kierunku

    Ale to już niezgodne z prawdą.

    >- tylko co z tym pccc

    Sprzedaj swój weksel.
    ZTCW nie podpada pod PCC.

  • 14. Data: 2008-04-03 23:18:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ginger wrote:
    > U?ytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:Pine.WNT.4.64.0804040031150.3968@athlon64...

    > Chyba nie ma wspólnego. Najwyzej mozemy przelaae z konta mamy na konto ojca
    > ( moze ono jest wspolne - nie pamietam) i pchn?ae do mnie z tego konta które
    > nie jest pod DG

    I niech się okaże, że nie jest wspólne i wtedy już na pewno zapłacisz
    2%. W zasadzie nie ty, a rodzice. Ale pewnie tego nieświadomi, zapłacą
    20% przy najbliżeszej kontroli DG.

    Unikaj jak ognia przelewania z konta na konto, szczególnie nieswoje.

    > A moze zrobic zwykla darowizne? Wtedy chyba nie ma pcc?

    Wtedy nie ma PCC, pod warunkiem, że darowiznę zgłosisz i jeszcze takie
    tam inne drobne pod warunkiem.
    Tylko, żeby przy okazji jakiejś innej kontroli rodziców, jak się
    urzędnik zapyta "a co to za wpłata" nie odpowiedzieli, że to syn spłaca
    "darowiznę". Bo wtedy wam dokopią.

    Już dawno doszedłem do wniosku, że im więcej się kombinuje jak tu
    zaoszczędzić tym więcej sie traci.

  • 15. Data: 2008-04-04 06:39:10
    Od: "ginger" <g...@y...com>

    > I niech się okaże, że nie jest wspólne i wtedy już na pewno zapłacisz 2%.
    > W zasadzie nie ty, a rodzice. Ale pewnie tego nieświadomi, zapłacą 20%
    > przy najbliżeszej kontroli DG.

    Czyli jest problem z darowizną jeśli rodzice nie mają wspolnego konta?

    > Unikaj jak ognia przelewania z konta na konto, szczególnie nieswoje.

    Transakcja bedzie przelewowa z cala pewnoscia:)

    > Tylko, żeby przy okazji jakiejś innej kontroli rodziców, jak się urzędnik
    > zapyta "a co to za wpłata" nie odpowiedzieli, że to syn spłaca
    > "darowiznę". Bo wtedy wam dokopią.

    Oki, to jasne - i tu planuje zastosować konstrukcję zwrotu darowizny poprzez
    np kilka moich darowizn.

    > Już dawno doszedłem do wniosku, że im więcej się kombinuje jak tu
    > zaoszczędzić tym więcej sie traci.

    Najmniejsze kombinowanie to by było przelanie kasy z konta i bez żadnych
    formalności - z nadzieją, że nikt się tego nie dokopie.

  • 16. Data: 2008-04-04 20:54:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2008, ginger wrote:

    > Czy bedzie to darowizna czy pozyczka nie odgrywa mi duzej roli - najwyzej
    > przy splacie zrobilibysmy darowizne w drugim kierunku

    Niedawno dyskusja w tym tonie była na .prawo
    Jak US wypatrzy, to pewnie nie odpuści, a twierdzenie że obie czynności
    były bezinteresowne może byc ciężko utrzymać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-04-04 21:09:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2008, Cavallino wrote:

    > Sprzedaj swój weksel.

    Tak do kompletu:
    http://weksel.pl/
    ...żeby nie było, że ktoś wystawił "inny papier wartościowy bez
    cech weksla" (co z PCC nie zwalnia :))
    I przejrzeć posty Liwiusza, tudzież inne dyskusje o wekslach
    tu i na .prawo, aby przypadkiem nie wystawic weksla kaucyjnego,
    ktory tylko *poręcza* pożyczkę :)

    pzdr, Gotfryd