  • 31. Data: 2013-10-12 21:34:31
    Temat: Re: Praca za granicą, jak nie płacić podtku w kraju?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aaa wrote:

    > Ale w czasie tych rocznych wakacji w Polsce nie pracuję, więc co niby
    > miałbym rozliczać?

    to z czego zyjesz?
    bo na pewno nie powietrzem.
    To bedzie pierwsze pytanie.
    Skad masz pieniadze na zycie.
    A jak nie bedzie potrafil wykazac, to sie nalezy 75% podatku.

    > Jak niby US sprawdzi moje dochody za granicą?

    zaden problem.
    wysle zapytanie za granice, zeby przyslali kopie twojego rozliczenia
    podatkowego w tamtym kraju.

    > Sprawdziłem tą listę krajów z umową o unikaniu, tych krajów gdzie będę
    > pracował nie ma na liście.

    wiesz
    twoje tajemnice trochę mi juz na nerwy działają.

    nie mam ochoty na dziecinadę, wiec to jest moj ostatni post na ten temat.

    Ale jak by co to zawsze można się tłumaczyć
    > ze pracowało się w USA na czarno:)

    to sie nalezy podatek, odsetki i kara za nierozliczenie podatku,.
    razem wyjdzie wiecej niz zarobiles.

    Po za tym przy pierwszym wjezdzie do USA bedzie to twoj ostatni i na
    dodatek krotkoterminowy, bo gora 48 godzin w wiezieniu deportacyjnym.

    > Miejsce zamieszkania będę miał za granicą, w Polsce będę jedynie
    > przebywał czasowo, więc miejscem zamieszkania to nie będzie. A co jeśli
    > rodzinę będę miał w Polsce i na karaibach?

    a to masz dwie rodziny?

    > Jaka ustawa? Przecież miejsce zameldowania nie ma nic wspólnego z
    > mieszkaniem, czy przebywaniem a niedopełnienie tego obowiązku nie jest
    > karane.

    wiesz mam juz dosc dziecinady
    spadam
    jak bedziesz mial konkretne pytanie to zglos sie do prawnika,'
    liste telefon znajdzie w ksiazce telefonicznej.

  • 32. Data: 2013-10-12 22:07:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-12 21:34, witek pisze:
    > A jak nie bedzie potrafil wykazac, to sie nalezy 75% podatku

    Już nie.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2013-10-19 21:39:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aaa wrote:

    > A co kogo obchodzi z czego zyje? Ktoś mi coś daje żeby mnie rozliczć?
    > Jak muszę jechać za granicę praować to nikt jakoś mnie się nie pyta czy
    > mam za co żyć. Jesteś cyniczny!!! 75% podatku niby od czego, od jakich
    > pieniędzy, od jakiej kwoty i na jakiej podstawie?

    > US wysyła zapytania do wszystkich krajów świata z zapytaniami o dochody
    > swoich obywateli?
    > Na jakiej podstawie jakikolwiek kraj miałby odpowiadać?

    > A co zabronisz? Myślisz że ja za granicą celibat praktykuje?

    -> alt.pl.przedszkole

    eot

  • 34. Data: 2013-10-19 21:41:14
    Od: <aaa>

  • 35. Data: 2013-10-20 16:19:46
    Od: Martin Miotk <m...@k...net>

    Nie ważne gdzie jesteś zameldowany, tylko gdzie mieszkasz i gdzie masz centrum
    interesów życiowych (gdzie jest twoja rodzina żona dzieci itd).

  • 36. Data: 2013-10-20 17:02:36
    Od: W <w...@w...pl>

    Martin Miotk wystukał, co następuje:

    > Nie ważne gdzie jesteś zameldowany, tylko gdzie mieszkasz i gdzie masz
    > centrum interesów życiowych (gdzie jest twoja rodzina żona dzieci itd).

    sytuacja teoretyczna: brak auta, domu, żony, dzieci, żadnych umów; konta w
    banku mam w różnych krajach, pracuję w różnych krajach (powiedzmy - zmieniam
    co rok); mieszkania wynajmuję. jak oni niby wtedy ustalaja 'centrum
    interesów życiowych'?!

  • 37. Data: 2013-10-20 17:18:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    W wrote:
> [...]
    > banku mam w różnych krajach, pracuję w różnych krajach (powiedzmy - zmieniam
    > co rok); mieszkania wynajmuję. jak oni niby wtedy ustalaja 'centrum

    są również inne kryteria niz centrum.
    wiekszosc panstw ma wpisane te 183 dni w ustawie
    w ostatatecznosci jak wszedzie przebywasz po trochę rozliczasz się w
    państwie, którego masz obywatelstwo.

  • 38. Data: 2013-10-20 17:40:10
    Od: W <w...@w...pl>

    witek wystukał, co następuje:

    > są również inne kryteria niz centrum.
    > wiekszosc panstw ma wpisane te 183 dni w ustawie
    > w ostatatecznosci jak wszedzie przebywasz po trochę rozliczasz się w
    > państwie, którego masz obywatelstwo.

    teoretyczne marudzenie: łeeee, bez sensu, bo tego się łato nei można pozbyć
    ;-)

  • 39. Data: 2013-10-21 16:13:18
    Od: Martin Miotk <m...@k...net>

    > sytuacja teoretyczna: brak auta, domu, �ony, dzieci, �adnych um�w; konta w
    >
    > banku mam w r�nych krajach, pracuj� w r�nych krajach (powiedzmy - zmieniam
    >
    > co rok); mieszkania wynajmujďż˝. jak oni niby wtedy ustalaja 'centrum
    >
    > interes�w �yciowych'?!

    Zawsze można wskazać jakieś centrum interesów życiowych. Cała twoja rodzina
    (dziadkowie, rodzice, rodzice) wymarła? A obywatelstwa rodzonego się zrzekłeś i masz
    dwa inne? :)

    W ogóle to zadzwoń na Krajową Informację Podatkową. Koszt jak za połączenie lokalne.

    Z tel. stac.: 801 055 055

    Z tel. kom.: (22) 330 0330

    Z zagranicy.: +48 22 330 0330

  • 40. Data: 2013-10-22 18:40:23
    Od: <aaa>

    Martin Miotk napisał:
> [...]
    > W ogóle to zadzwoń na Krajową Informację Podatkową.
    > Koszt jak za połączenie lokalne. Z tel. stac.: 801 055 055

    W prawie podatkowym nie ma definicji takich pojęć jak "centrum interesów
    życiowych", czy "miejsce zamieszkania", więc kto to niby będzie ustalał i na
    jakiej podstawie będzie stwierdzał że owo centrum znajduje się w kraju a nie
    na Hawajach, wyśle tam spec ekipę śledczą, czy jak?

    Telefonowanie jest bezcelowe, bo urzędnik może gadać co mu ślina na język
    przyniesie, zresztą te urzędasy same nie mają zielonego pojęcia o prawie
    którego przestrzegają, dlatego jeśli już coś piszesz to podaj źródło, czyli
    jakąś ustawę, przepis, zacytuj artykuł.