  • 21. Data: 2013-10-09 15:53:22
    Temat: Re: Praca za granicą, jak nie płacić podtku w kraju?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aaa wrote:

> [...]
    > najbardziej prawdą, czyli jeśli powyżej 183 dni płacisz, to poniżej nie
    > płacisz, prosta logika.

    > Wyjeżdżając gdziekolwiek nie deklaruje się takich rzeczy czy wyjazd jest
    > tymczasowy, czy na stałe, więc nie dyskutujmy o rzeczach nie mających
    > znaczenia, nawet jeśli są one zawarte w ustawach podatkowych, bo nie ma
    > w nich żadnych definicji co oznacza wyjazd na stałe, tymczasowo, czy
    > "żywotne interesy" i nikt poza mną tego nie wie, tym bardziej żaden
    > urzędnik tego nie może stwierdzić, bo na jakiej podstawie?

    Nic nie trzeba deklarowac, bo charakter wyjazdu nie zalezy od deklaracji
    tylko od charakteru tego wyjazu.

    Urzednik stwierdzi to na podstawie faktów.
    Wyjechałes i nie wrociłeś czy wyjechałeś i wróciłeś.

    > takie umowy istnieją pewnie tylko z kilkoma państwami i to pewnie tylko
    > w UE, poza europą nie ma.

    ty piszesz z przedszkola w ramach przerwy sniadaniowej czy jak?

    > Nieprawda. Podatki zawsze są płacone z mojego wynagrodzenia, co nie
    > oznacza że zawsze płace je je.
    > Na umowie o pracę/zleceniu, podatki mimo
    > że z mojego wynagrodzenia płaci pracodawca/zleceniodawca. Pytanie było
    > kto płaci podatki na umowie o dzieło, ja skoro ja wykonuję to dzieło? W
    > jakiej ustawie, artykule mogę o tym przeczytać?

    dobra. ja spadam
    zaczynasz sie osmieszac swoimi blyskotliwymi myslami, a ja nie mam czasu
    na pierdoły.

    Jakis syndrom, gtofryd trzeba by go nazwać jakos,

    ktory powoduje, ze jak pytajacy nie dostaje odpowiedzi jakiej by
    oczekiwał to uwaza ze wszyscy są durni a tylko on jeden zjadł wszystkie
    rozumy, tylko swiat go nie rozumie.

    moze jakos tak: syndrom nieuka-frustrata.

  • 22. Data: 2013-10-09 15:56:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maruda wrote:

    > Odpowiedź jest banalna:
    >
    > Nie robić nic w związku z podatkiem i modlić się, żeby Cię nie
    > namierzyli. Wszystkie te tutejsze dywagacje kręcą się wokół oszacowania
    > prawdopodobieństwa namierzenia.
    >
    > Traktujmy to jako zdrowy challenge. Fiskus, to przydrożny zbój, który
    > napada i rabuje każdego, kogo zoczy. Jednak można wybierać takie drogi,
    > albo takie pory, kiedy na zbója trudniej się natknąć. Jeśli z bandytą
    > nie masz szans wygrać, to próbuj go omijać.
    >
    > Wbrew pozorom, to się częściej udaje, niż nam się wydaje.

    A nie prosciej napisać do jakiego kraju się jedzie?
    bo z duzą iloscią krajów umowa zwalnia z płacenia podatku w Polsce.

    Niestety wspolczesny zboj jest dosyc dobrze zaopatrzony i wymiana danych
    podatkowych idzie dosyc sprawnie. Wliczajac w to usa.

  • 23. Data: 2013-10-10 23:16:11
    Od: <aaa>

    ikarek napisał:
    > Kolego, odnośnie logiki: płaci podatek = A lub B:
    >
    > 1a. Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
    > Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
    > 1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    > osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) ***lub***
    > 2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w
    > roku podatkowym.
    >
    > Nie płaci podatku = nie (A lub B) = (nie A) i (nie B)

    Dlaczego założyłeś "lub" a nie "i" ?
    Nie płaci podatku = nie (A i B) = (nie A) lub (nie B)

  • 24. Data: 2013-10-10 23:45:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aaa wrote:

> [...]

    1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych)
    LLLLUUUUUUUBBBBBBBBBB
    2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w
    roku podatkowym.

    to "lub" nie dopisałem tylko jest w ustawie.

  • 25. Data: 2013-10-11 16:51:32
    Od: <aaa>

    witek napisał:
> [...]
    > 2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni
    > w roku podatkowym. to "lub" nie dopisałem tylko jest w ustawie.

    No dobra, więc nie mam tu żadnego "centrum interesów osobistych lub
    gospodarczych ", cokolwiek to oznacza i nie ma mnie w kraju większosć roku,
    więc nie płacę:)
    Chyba nie muszę się wymeldowywać z tego powodu?

  • 26. Data: 2013-10-11 17:34:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aaa wrote:

    > No dobra, więc nie mam tu żadnego "centrum interesów osobistych lub
    > gospodarczych ", cokolwiek to oznacza i nie ma mnie w kraju większosć
    > roku, więc nie płacę:)

    ale to badanie centrum interesów zyciowych nie sprowadza sie do jednego
    roku.
    to jest ogół spraw na przestrzeni czasu.
    dlaczego wyjechałes, po co wyjechałes czy w czasie wyjazdu planowales
    powrót, co zrobiłes ze swoimi biezącymi sprawami
    Czy jadąc do pracy praca miała charkter tymczasowy czy stały.

    Przykład już podawałem

    Studentka pierwszego roku w ramach wymiany uczelnianej wyjechała na
    stypendium do Szwecji. Została rok, została drugi rok, została trzeci
    rok i wróciła dokonczyc piąty rok i obronic prace, po czym została w Polsce.

    Jej trzyletni wyjazd miał charkter wyjazdy tymczasowego, gdyz nie
    planowała zostać za granicą i przez te trzy lata powinna w Polsce
    składać zeznanie podatkowe i rozliczać stypendium szwedzkie jako dochód.

    Wiec sie zastanów czy jedziesz na stale czy na trochę.
    To trochę wcale nie musi byc mniej niz rok. A wyjazd na dluzej niz rok
    nie oznacza wyjazdu na stałe.

    > Chyba nie muszę się wymeldowywać z tego powodu?

    O, to nie zamierzasz wracać ale sie nie wymeldowujesz.
    To jaki to wyjazd na stałe?

  • 27. Data: 2013-10-11 22:09:26
    Od: <aaa>

    witek napisał:
> [...]
    > zrobiłes ze swoimi biezącymi sprawami
    > Czy jadąc do pracy praca miała charkter tymczasowy czy stały.

    No więc wysoki sądziu wyjechałem na stałe z kraju za granicę. bo kraj nie
    zapewia mi prac i żeby nie zdeść z głodu pjechałęm na karaiby i tam
    pracowałem. Po 7miu miesiącach postanowiłem zrobić sobie wolne od pracy i
    wyjechać za granicę na wakację, więc wpadłem do Polski nad morze odwiedzić
    starych zanjomych, po czym po roku czasu wróciłem do pracy do mojego nowego
    kraju zamieszania i tak siędzieje od 10ciu lat:)

    > O, to nie zamierzasz wracać ale sie nie wymeldowujesz.
    > To jaki to wyjazd na stałe?

    A to ja się jedzie na stałe to trzeba?

  • 28. Data: 2013-10-11 23:01:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aaa wrote:

> [...]
    > pracowałem. Po 7miu miesiącach postanowiłem zrobić sobie wolne od pracy
    > i wyjechać za granicę na wakację, więc wpadłem do Polski nad morze

    i do tego miejsca sie zgadza.

    > po czym po roku czasu

    a to juz jest wiecej niz 183 dni i cały rok rozliczasz w Polsce.

    Przy czym trzeba zajzec do umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania, bo
    całkiem możliwe, ze dochód uzyskany na karaibach nie podlega
    opodatkowaniu w Polsce.

    Mozna jezdzic, ale trzeba uwazac.

    > wróciłem do pracy do
    > mojego nowego kraju zamieszania i tak siędzieje od 10ciu lat:)

    moze byc, tylko pilnuj terminów.

    po za tym US sprawdzi czy dochody w ciagu tego roku pochodzily z Polski
    czy z zagranicy i jak wiekszosc twojego dochodu bedzie z Polski to uzna,
    ze twoje centrum jest w Polsce a nie za granicą bo tu mieszkasz i pracujesz.

    No i jednego zdania w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    W przypadkach, w ktorych osoba ma miejsce zamieszkania i tu i tu lub nie
    ma miejsca zamieszkania w zadnym z panstw pod uwage bierze sie obywatelstwo.

    > A to ja się jedzie na stałe to trzeba?

    Acha
    Najpozniej w dniu wyjazdu.
    Ustawa ciągle obowiązuje.

  • 29. Data: 2013-10-11 23:23:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-11, <aaa> <aaa> wrote:

    [...]

    > A to ja się jedzie na stałe to trzeba?

    Jak masz takie rozeznanie w prawie, to ja bym radził nie cwaniakować,
    bo ryzyko że Cię urzędnicy zrobią jest bardzo duże.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2013-10-12 18:16:38
    Od: <aaa>

    witek napisał:
    > i do tego miejsca sie zgadza.

    > a to juz jest wiecej niz 183 dni i cały rok rozliczasz w Polsce.

    Ale w czasie tych rocznych wakacji w Polsce nie pracuję, więc co niby
    miałbym rozliczać?

    > po za tym US sprawdzi czy dochody w ciagu tego roku
    > pochodzily z Polski czy z zagranicy

    Jak niby US sprawdzi moje dochody za granicą?

    > No i jednego zdania w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    Sprawdziłem tą listę krajów z umową o unikaniu, tych krajów gdzie będę
    pracował nie ma na liście. Ale jak by co to zawsze można się tłumaczyć ze
    pracowało się w USA na czarno:)

    > W przypadkach, w ktorych osoba ma miejsce zamieszkania i tu
    > i tu lub nie ma miejsca zamieszkania w zadnym z panstw pod uwage
    > bierze sie obywatelstwo.

    Miejsce zamieszkania będę miał za granicą, w Polsce będę jedynie przebywał
    czasowo, więc miejscem zamieszkania to nie będzie. A co jeśli rodzinę będę
    miał w Polsce i na karaibach?

    > Acha. Najpozniej w dniu wyjazdu. Ustawa ciągle obowiązuje.

    Jaka ustawa? Przecież miejsce zameldowania nie ma nic wspólnego z
    mieszkaniem, czy przebywaniem a niedopełnienie tego obowiązku nie jest
    karane.