  • 11. Data: 2007-05-24 13:32:43
    Temat: Re: Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>

    On May 24, 2:34 pm, "Lobo" <l...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:1180009130.262537.285060@o5g2000hsb.g
    ooglegroups.com...
    > Możesz założyć działalność, zarejestrować się jako płatnik VAT (VAT-
    > UE!) i wystawiać im co miesiąc faktury z zerową stawką. I tyle.
    >
    > Nie 0%! Twoje uslugi nie podlegaja VAT.
    > Wpisujesz w pole VAT "nie podlega", "np" ewentualnie dajesz kreche "--"
    > I chyba musi byc dopisek na fakturze, ze podatek odprowadzi Twoj
    > zleceniodawca ( poszukaj w rozporzadzeniu o wystawianiu faktur)

    Podsumowując:
    - MUSZĘ założyć działalność gospodarczą
    - będę wystawiał faktury, dla VAT-u wpisując "nie podlega"
    - MUSZĘ się upewnić, że VAT odprowadzi pracodawca (więc: podlega!
    tylko nie z mojej strony... tak?)
    - MUSZĘ zapłacić podatek dochodowy od zarobionych w ten sposób
    pieniędzy (jak przy każdej d.g.)
    - NIKT NIE MUSI płacić żadnego cła

    Czy to się zgadza?

  • 12. Data: 2007-05-24 13:32:51
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    On 24 Maj, 15:21, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
    > UoD chyba się rozlicza na jakimś PIT-53.

    AFAIK, PIT-53 już nie ma (i paru innych) od tego roku.

  • 13. Data: 2007-05-24 13:34:11
    Od: "Lobo" <l...@g...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tst0rprgipkhj4@unk...
    > Dnia 24-05-2007 o 14:34:01 Lobo <l...@g...pl> napisał(a):
    >

    > Dokładnie - bez kwoty podatku, stawki podatku i kwoty wraz z podatkiem

    Przy czym jesli chodzi o część sumującą faktury w rozporządzeniu jest:
    "wartosc sprz.towarow lub wyk. uslug wraz z kwota podatku (brutto) z
    podzialem na kwoty stawek podatku, lub zwolnionych lub niepodlegajacych". -
    Art 9.1 pkt 11 Rozp.
    Wiec z tego wynika ze nie tylko pole netto ale tez pole brutto dla uslug nie
    podlegajacych ma byc wypelnione :)
    To co napisales w moim przeczuciu bardziej tyczy sie poszczegolnych
    skladowych uslug faktury...

  • 14. Data: 2007-05-24 13:35:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Qertoip' Włodarek" <q...@g...com> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    >tylko nie z mojej strony... tak?)
    >- MUSZĘ zapłacić podatek dochodowy od zarobionych w ten sposób

    Nie.
    Nic sie nie zgadza, zwłaszcza w pierwszych trzech kokluzjach.

  • 15. Data: 2007-05-24 13:38:16
    Od: "Lobo" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Qertoip' Włodarek" <q...@g...com> napisał w
    wiadomości news:1180013563.081236.322180@m36g2000hse.googlegrou
    ps.com...
    On May 24, 2:34 pm, "Lobo" <l...@g...pl> wrote:

    > - będę wystawiał faktury, dla VAT-u wpisując "nie podlega"

    Moze byc krecha, albo np., nie wolno wpisac zw, 0

    > MUSZĘ się upewnić, że VAT odprowadzi pracodawca (więc: podlega!
    > tylko nie z mojej strony... tak?)

    Wg mnie nie musisz.
    Twoj pracodawca podlega VATowi w swoim kraju, a nie polskiemu :)

    > MUSZĘ zapłacić podatek dochodowy od zarobionych w ten sposób

    jasne :)

    > NIKT NIE MUSI płacić żadnego cła

    Nikt.
    Ale musisz byc chyba jednak jako VAT-UE zarejestrowany i miec numer VAT-UE
    zleceniodawcy na fakturze.

  • 16. Data: 2007-05-24 13:45:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 15:32:43 Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>
    napisał(a):

    ooglegroups.com...

    > Podsumowując:
    > - MUSZĘ założyć działalność gospodarczą

    Nie musisz, możesz

    > - będę wystawiał faktury, dla VAT-u wpisując "nie podlega"

    Faktury można wystawiać nie prowadząc formalnie DG,
    tzn można być VATowcem nie prowadząc DG w świetle ustawy
    o swobodzie dg.
    Natomiast jesli już wystawiasz takie faktury,
    to powinny być "nie podlega"

    > - MUSZĘ się upewnić, że VAT odprowadzi pracodawca (więc: podlega!
    > tylko nie z mojej strony... tak?)

    Nie musisz się upewnić, to jego obowiązek, jak nie odprowadzi
    to go niemiecki fiskus skasuje. Ty jesteś czysty.

    > - MUSZĘ zapłacić podatek dochodowy od zarobionych w ten sposób
    > pieniędzy (jak przy każdej d.g.)

    Tak, tak samo musiałbyś zapłacić PIT-53 od umowy o dzieło
    (tyle że pisza wyżej że PIT-53 jest skasowany, więc jak mniema
    płaci się to teraz tak jak PIT-5 - czyli zaliczka bez papierka)

    > - NIKT NIE MUSI płacić żadnego cła

    1. Wewnątrz UE nie ma cła
    2. Co będziecie przewozić ;) ?

  • 17. Data: 2007-05-24 13:46:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 15:35:43 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr 'Qertoip' Włodarek" <q...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nie.
    > Nic sie nie zgadza, zwłaszcza w pierwszych trzech kokluzjach.

    Co się nie zgadza z drugą ?

  • 18. Data: 2007-05-24 13:51:34
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 15:34:11 Lobo <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie
    > podlegajacych ma byc wypelnione :)
    > To co napisales w moim przeczuciu bardziej tyczy sie poszczegolnych

    Doczytaj jeszcze par. 27, szczególnie ustep 2.

  • 19. Data: 2007-05-24 14:04:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > A dlaczego uważasz że będzie wystawiał faktury? A jeżeli będzie
    > "pracował" na UoD, lub na umowę o pracę (jeżeli to możliwe, pewnie tak)?

    A nawet jak będzie, to VAT jest 0, a nie "zw"

  • 20. Data: 2007-05-24 14:05:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 15:46:48 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Co się nie zgadza z drugą ?

    A dlaczego uważasz że będzie wystawiał faktury? A jeżeli będzie
    "pracował" na UoD, lub na umowę o pracę (jeżeli to możliwe, pewnie tak)?

    p. m.