  • 21. Data: 2007-05-24 14:05:45
    Temat: Re: Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>

    Panowie - wielkie dzięki za wsparcie. Sprawa zaczyna się klarować!

    Zaskoczyła mnie informacja, że mogę wystawiać faktury jako osoba
    fizyczna. Myślałem, że tylko firmy mogą.

    Następne podsumowanie:
    - nie muszę zakładać firmy, ALE
    - MUSZĘ zarejestrować się jako płatnik VAT-UE
    - będę wystawiał faktury, dla VAT-u wpisując "nie podlega" lub krechę
    - nie obchodzi mnie, czy/jakie podatki płaci usługobiorca, ale
    przydałby się jego numer VAT-UE
    - oczywiście MUSZĘ zapłacić podatek dochodowy od zarobionych w ten
    sposób pieniędzy
    - nie ma mowy o żadnym cle, bo 1) to UE i 2) nie przewozi się towarów

    Czy tym razem jest to bliższe prawdzie?

    PS Z innych źródeł mam potwierdzenie, że w tym przypadku poprawne jest
    "nie podlega". Nie może być 0%, czyli dobrze prawicie :)

  • 22. Data: 2007-05-24 14:08:48
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>

    On May 24, 4:05 pm, mvoicem <m...@g...com> wrote:
    > A dlaczego uważasz że będzie wystawiał faktury? A jeżeli będzie
    > "pracował" na UoD, lub na umowę o pracę (jeżeli to możliwe, pewnie tak)?

    No właśnie: Czy ktoś potrafi się autorytarnie wypowiedzieć, czy
    możliwa jest umowa o pracę, umowa o dzieło - i które rozwiązanie jest
    najbardziej praktyczne?

  • 23. Data: 2007-05-24 14:10:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 16:05:45 Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Następne podsumowanie:
    > - nie muszę zakładać firmy, ALE
    > - MUSZĘ zarejestrować się jako płatnik VAT-UE

    Nie musisz, NIP UE się przydaje tylko przy operacjach na towarach oraz
    przy imporcie usług z UE,
    ew jako sposób na uwiarygodnienie firmy.

    > - będę wystawiał faktury, dla VAT-u wpisując "nie podlega" lub krechę

    Exactly

    > - nie obchodzi mnie, czy/jakie podatki płaci usługobiorca, ale
    > przydałby się jego numer VAT-UE

    Niekoniecznie, wystarczy numer z jego kraju. Ja prewencyjnie pisze
    dwa numery, chociaż to zapewne przez nadgorliwość, gdyż numer europejski
    zawiera nip krajowy.
    Jaki numer masz podać reguluje rozporzadzenie fakturowe, gdzies pod koniec.

    > - oczywiście MUSZĘ zapłacić podatek dochodowy od zarobionych w ten
    > sposób pieniędzy

    Musisz w sensie takim, że jak nie zapłacisz i Cię dybną to dostaniesz
    prezent z KKSu :)

    > - nie ma mowy o żadnym cle, bo 1) to UE i 2) nie przewozi się towarów

    Ano

  • 24. Data: 2007-05-24 14:13:14
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 16:05:01 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > A dlaczego uważasz że będzie wystawiał faktury? A jeżeli będzie
    > "pracował" na UoD, lub na umowę o pracę (jeżeli to możliwe, pewnie tak)?

    Jeśli będzie to praca to jasne że nie, w pozostałych przypadkach
    zapewne bez rachunku/faktury się nie obejdzie.

  • 25. Data: 2007-05-24 14:13:35
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 16:04:46 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > A nawet jak będzie, to VAT jest 0, a nie "zw"

    Ani 0 ani zw

  • 26. Data: 2007-05-24 14:15:38
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 16:08:48 Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>
    napisał(a):

    > No właśnie: Czy ktoś potrafi się autorytarnie wypowiedzieć, czy
    > możliwa jest umowa o pracę, umowa o dzieło - i które rozwiązanie jest
    > najbardziej praktyczne?

    Jeśli się da to ja bym chyba umowę o pracę wolał.
    Jeśli się nie da to dzieło.
    DG tylko wtedy, jeśli chcesz to rozwijać.
    Możliwe jest każde rozwiązanie - to że firma jest z inego
    kraju to nie ma znaczenia.

  • 27. Data: 2007-05-24 15:17:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 16:15:38 +0200, t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > DG tylko wtedy, jeśli chcesz to rozwijać. Możliwe jest każde rozwiązanie
    > - to że firma jest z inego kraju to nie ma znaczenia.

    Ciekaw tylko jestem jak UoP wygląda od strony praktycznej. Tzn kto płaci
    PIT, ZUS, wg. jakich stawek (tutejszych czy tamtejszych?) itd....

    No i wg. jakiego kodeksu pracy taka praca się odbywa.

    UoD sobie wyobrażam, bo sam przerabiałem to kilka lat temu, tyle że wtedy
    nie byliśmy jeszcze w UE, ale nie sądzę żeby się wiele zmieniło od tej
    pory.

    p. m.

  • 28. Data: 2007-05-24 15:25:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 17:17:18 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > UoD sobie wyobrażam, bo sam przerabiałem to kilka lat temu, tyle że wtedy
    > nie byliśmy jeszcze w UE, ale nie sądzę żeby się wiele zmieniło od tej

    Z KP:

    Art. 6.

    § 1. Stosunek pracy między obywatelem polskim a polskim
    przedstawicielstwem, misją lub inną placówką za granicą podlega przepisom
    kodeksu.

    § 2. Stosunek pracy między obywatelem polskim a przedstawicielstwem, misją
    albo inną placówką państwa obcego lub instytucji międzynarodowej,
    działającymi na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, podlega przepisom
    kodeksu, jeżeli umowy, układy lub porozumienia międzynarodowe nie stanowią
    inaczej.

    Czyli co, skoro te wymienili to inne nie podlegają?

  • 29. Data: 2007-05-24 17:20:05
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>

    On May 24, 4:08 pm, Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>
    wrote:

    > No właśnie: Czy ktoś potrafi się autorytarnie wypowiedzieć, czy
    > możliwa jest umowa o pracę, umowa o dzieło - i które rozwiązanie jest
    > najbardziej praktyczne?

    Tutaj znalazłem opis podobnego przypadku:
    http://www.serwisprawa.pl/porady-prawne.php?ct=45&ob
    =451

  • 30. Data: 2007-05-24 19:10:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Qertoip' Włodarek" <q...@g...com> napisał w
    wiadomości news:1180015727.995749.167940@u30g2000hsc.googlegrou
    ps.com...
> [...]
    > "pracował" na UoD, lub na umowę o pracę (jeżeli to możliwe, pewnie tak)?

    >No właśnie: Czy ktoś potrafi się autorytarnie wypowiedzieć, czy

    O pracę na pewno, przy czym może być potrzebna zgoda ichniego kraju na
    zatrudnienie Ciebie.
    To zdecydowanie byłaby najlepsza opcja.