  • 1. Data: 2003-12-22 10:44:11
    Temat: Problemy początkującego - dwa
    Od: "Gąska Balbinka" <m...@p...onet.pl>

    Dzień dobry. Prowadzę DG (KPiR, VAT) - usługi komputerowe+produkcja
    komputerów.
    1. mam samochód na DG (ciężarowy) - no i problem, bo pewno US się doczepi do
    korzystania z niego do celów prywatnych
    2. telefon też na firmę - ten sam problem

    Czy jako podkładki do przebiegu pojazdu musze prowadzić jakąś edidencję i
    tam każdy wyjazd potwierdzać fakturą???

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-12-22 13:40:49
    Temat: Re: Problemy początkującego - dwa
    Od: "Monika" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Gąska Balbinka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jako podkładki do przebiegu pojazdu musze prowadzić jakąś edidencję i
    > tam każdy wyjazd potwierdzać fakturą???
    >
    > Pozdrawiam
    > Adam
    Jesli samochod jest na firme, to zadnej ewidencji nie prowadzisz. Wszystkie
    faktury za paliwo i inne "drobiazgi" do samochodu stanowia KUP, a jesli to
    jest samochod ciezarowy to oczywiscie rowniez odliczasz VAT.
    Monika

  • 3. Data: 2003-12-23 14:02:35
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Monika s...@w...pl ...

> [...]
    > Wszystkie faktury za paliwo i inne "drobiazgi" do samochodu stanowia
    > KUP, a jesli to jest samochod ciezarowy to oczywiscie rowniez

    A jeżeli to jest DG prowadzona samodzielnie, to jak zdefiniujesz określenie
    "samochód na firmę"?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Obdarowany mówi dziękuję,
    a w duchu myśli - jeleń!" Richard Fish

  • 4. Data: 2003-12-23 15:50:58
    Temat: Re: Re: Problemy początkującego - dwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Dec 2003, Budzik wrote:

    >+ Użytkownik Monika s...@w...pl ...
    [...]
    >+ A jeżeli to jest DG prowadzona samodzielnie, to jak zdefiniujesz określenie
    >+ "samochód na firmę"?

    IMHO - ustawowo.
    Patrz definicja "firmy" w K.C. (od 20 października b.r. czy jakoś tak :))
    Znaczy:
    - na dowodzie nabycia jako nabywca wymieniona jest nazwa działalności
    gospodarczej (firmy)
    LUB
    - istnieje dokument przekazania własności osobistej na cele własności
    gospodarczej.

    Fakt, że firma OF nie ma osobowości prawnej skutkuje tym że nie
    ma własnych pieniędzy i zobowiązań :), ale owa działalność obejmuje
    jak najbardziej wyróżniony (wpisami do dokumentów !) *majątek*.
    I samochód wpisany do EŚT podatkowo zachowuje się inaczej niż
    tenże samochów/komputer/młotek/klucz_francuski nie wpisany do
    EŚT ani EW :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2003-12-24 15:12:31
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

> [...]
    > I samochód wpisany do EŚT podatkowo zachowuje się inaczej niż
    > tenże samochów/komputer/młotek/klucz_francuski nie wpisany do

    Dzieki za wyjaśnienie ale czy samochód który kupię ja jako osoba fizyczna
    nie może być wpisany do EŚT?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

  • 6. Data: 2003-12-26 21:16:20
    Temat: Re: Re: Re: Problemy początkującego - dwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Dec 2003, Budzik wrote:
    [...]
    >+ Dzieki za wyjaśnienie ale czy samochód który kupię ja jako osoba fizyczna
    >+ nie może być wpisany do EŚT?

    Może być. Środek trwały możesz w *dowolnym* momencie włączyć do
    majątku "gospodarczego" - przez udokumentowanie tego faktu
    dokonaniem wpisu do ewidencji.
    No i w zależności od tego czy jest wpisany czy nie - inaczej rozlicza
    się koszty eksploatacji :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2003-12-27 21:53:13
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > dokonaniem wpisu do ewidencji.
    > No i w zależności od tego czy jest wpisany czy nie - inaczej rozlicza

    czyli kontynuując nie ma znaczenia czy kupujesz samochód na firmę czy nie,
    tylko czy go w tej firmie używasz, wpisujesz do EŚT.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
    Wszyscy je widzą." - Konfucjusz