  • 1. Data: 2002-08-13 09:44:16
    Temat: Przejscie z dzialalnosci na etat+dzialalnosc
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    Witam,

    interesuje mnie kwestia jak zalatwic ponizsza sprawe...
    Mam dzialalnosc i place normalnie ZUS...
    Co w momencie jezeli chcialbym pojsc na etat i jednoczesnie zostawic
    dzialalnosc...?
    Chcialbym zalatwic to tak, zeby pracodawca za mnie teraz placil, a z
    dzialalnosci ponosilbym tylko koszt zdrwotnego - 100zl...
    Da sie tak...?
    A jesli tak to jak za to sie zabrac...?
    Jak zalatwic i gdzie?

    pozdrawiam,

    rafal

  • 2. Data: 2002-08-13 16:28:57
    Temat: Re: Przejscie z dzialalnosci na etat+dzialalnosc
    Od: "eland" <e...@p...com>

    Użytkownik ralf78 <r...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
    > Chcialbym zalatwic to tak, zeby pracodawca za mnie teraz placil, a z
    > dzialalnosci ponosilbym tylko koszt zdrwotnego - 100zl...

    Da się tak, ale pod warunkiem że pracodawca zatrudni Cię na stawkę nie
    niższą
    niż najniższa stawka krajowa. Na dzień dzisiejszy 760,00 brutto.
    Zgłoszenia na zasadach ogólnych w ZUSie
    nowy pracodawca ZUA
    Ty ZWUA wyrejestrowujesz się z emerytalnego, rentowego i ewentualnie
    dobrowolnego chorobowego
    To mniej więcej tyle
    Mariusz

  • 3. Data: 2002-08-13 17:02:36
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    eland wrote:

    > Ty ZWUA wyrejestrowujesz się z emerytalnego, rentowego i ewentualnie
    > dobrowolnego chorobowego
    Nie tak do końca. Wyrejestrowujesz się *ze wszystkich ubezpieczeń* i
    rejestrujesz od nowa tylko do zdrowotnego.

    MADDY

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-08-13 17:14:42
    Od: "eland" <e...@p...com>

    Użytkownik Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ajbe6f$stg$...@n...tpi.pl...

    > Nie tak do końca. Wyrejestrowujesz się *ze wszystkich ubezpieczeń* i
    > rejestrujesz od nowa tylko do zdrowotnego.

    Przepraszam oczywiście masz rację
    Mariusz

  • 5. Data: 2002-08-13 18:34:37
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    Serdecznie dziekuje

    Użytkownik eland <e...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajbc40$g0v$...@n...tpi.pl...

  • 6. Data: 2002-08-14 15:17:00
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Da się tak, ale pod warunkiem że pracodawca zatrudni Cię na stawkę nie
    > niższą
    > niż najniższa stawka krajowa. Na dzień dzisiejszy 760,00 brutto.

    Jest taki warunek tylko przy zmianie z DG na DG+etat czy ogolnie nie mozna w
    ten sposob odrazu sie umowic z pracodwaca??

  • 7. Data: 2002-08-14 17:47:20
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik AndY <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajds89$o1n$...@n...tpi.pl...

    > Jest taki warunek tylko przy zmianie z DG na DG+etat czy ogolnie nie mozna
    > ten sposob odrazu sie umowic z pracodwaca??

    Oczywiście, w kazdym przypadku gdy pracownik zatrudniony jest na zasadzie
    umowy o pracę na stawke nie niższa niż najniższą krajową z działalności
    gospodarczej płaci tylko zdrowotne.
    Jednak pozorne zatrudnienie w celu obnizenia składki jest mało opłacalne,
    zyskujemy ok. 40 złotych a pracodawca ma sporo problemów i roboty
    Mariusz