  • 61. Data: 2011-12-29 10:15:39
    Temat: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-29 10:48, ajt wrote:
    > No właśnie, a mnie cały czas zastanawia jedna rzecz: nie są, tzn.
    > zostały wymienione jako osobna kategoria w ustawie i w związku z tym
    > podatnik *musi* je rozliczyć w ten sposób (a w ramach DG nie wolno), czy
    > też tylko *może* :)

    Sprawdź sobie w jaki sposób w ramach DG nabywasz MPA. Jest tam coś o
    wytworzeniu we własnym zakresie? :-)

    Interpretacje i wyroki potwierdzają takie podejście.

    Jakiś czas temu był flejm na ten temat. Jak Ci się chce to sobie
    poszukaj ("50% kosztów" czy coś takiego w tytule). Wydaje mi się, że
    były tam sygnatury interpretacji/wyroków.

    > Taki przykład: załóżmy, że prowadzę DG, mam związane z tym koszty,
    > zatrudniam programistów, którzy piszą programy, do których licencje w
    > ramach tej DG sprzedaję. Jak na razie wszystko ok, bo nie ja jestem
    > autorem. Ale co w przypadku gdy:
    > 1. zachce mi się całkowicie samodzielnie napisać jakiś programik i
    > sprzedawać licencje? Jak to sprzedać i rozliczyć, jeśli przyjdzie klient
    > i na jednej fakturze będzie chciał program napisany przez programistę i
    > ten "mój"?

    Przychód z programu napisanego osobiście nie jest z przychodem z DG.
    Tak więc IMHO na jednej fakturze się nie da.

    > 2. niektóre fragmenty programu sprzedawanego w ramach dg będą mojego
    > autorstwa.

    Jakbyś chciał podejść do tego koszernie to IMHO należy rozdzielić. Ale
    raczej jest sprawą oczywistą, że w realu nikt nie będzie sobie zawracał
    głowy debilnymi przepisami.

    > Co w obu przypadkach z vatem i z kosztami DG? "Mój" program w końcu
    > powstanie na sprzęcie firmowym :)

    A to jest jakiś zakaz używania ŚT do celów nie związanych z DG? :-)
    Inne koszty są zagrożone wywaleniem z KUP, jeśli nie będziesz potrafił
    wykazać, że poniosłeś je "w celu ..."

    > Jak w drugim przypadku wyliczyć % "mojego" przychodu?

    Najlepiej jak potrafisz ;-)

    Piotrek

  • 62. Data: 2011-12-29 10:18:12
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 28 Gru, 18:57, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Tym zabawniejsze się robi.
    >
    > p. m.

    no to zabawne ze ponad 1500 osob kupilo , tylko rozliczanie bylo inne.
    Nie moja wina ze ktos na wiejskiej nie mysli i nie przewiduje
    samoobliczenia zaliczki w takich przypadkach, a co za problem skoro
    mozna to robic jezeli kupuje nie firma.
    Co Ty myslisz ze mi sie usmiecha zeby ktos za mnie to robil. Wysmiac
    latwo ..

  • 63. Data: 2011-12-29 10:19:52
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 28 Gru, 18:58, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Wrzuć treść wniosku na grupę. Pośmiejemy się.

    wrzuciłem juz w tym watku uzasadnienie ktore znajdzie sie we wniosku
    w niezmienionej formie wiec juz mozesz zaczac sie rechotac, a jak masz
    cos madrego do powiedzenia do odnies sie do jego tresci

  • 64. Data: 2011-12-29 10:21:06
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 28 Gru, 23:47, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Ale z tego co pamiętam to on niedawno zamykał DG.
    >
    > Głównie z tego powodu, że przychody z MPA w przypadku samodzielnie
    > wytworzonego (do dalszej odsprzedaży) software *nie* są przychodem z DG.
    >
    > Tak więc prowadzenie DG w takiej sytuacji nie ma większego sensu.

    zawiesza od stycznia a po otrzymaniu interpretacji likwiduje, tak dla
    swietego spokoju

  • 65. Data: 2011-12-29 10:21:14
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

  • 66. Data: 2011-12-29 10:24:58
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 29 Gru, 11:15, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

> [...]
    >
    > Jakbyś chciał podejść do tego koszernie to IMHO należy rozdzielić. Ale
    > raczej jest sprawą oczywistą, że w realu nikt nie będzie sobie zawracał

    i nie zapominac nalezy ze za licencje na wlasny program idzie stawka
    8% vat a nie 23 %, jezeli ktos stosuje ceny brutto to moze miec
    znaczenie istotne

  • 67. Data: 2011-12-29 10:28:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-29 11:24, Przemyslaw Rokicki wrote:
    > i nie zapominac nalezy ze za licencje na wlasny program idzie stawka
    > 8% vat a nie 23 %, jezeli ktos stosuje ceny brutto to moze miec
    > znaczenie istotne

    Sorry, za poświąteczne lenistwo ale czy mógłbyś rzucić referencją do ustawy?

    Piotrek

  • 68. Data: 2011-12-29 10:40:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.12.2011 11:18), Przemyslaw Rokicki wrote:

> [...]
    > Nie moja wina ze ktos na wiejskiej nie mysli i nie przewiduje
    > samoobliczenia zaliczki w takich przypadkach, a co za problem skoro

    No to teraz jest przezabawne :).

    Ty prowadzisz normalną działalność gospodarczą, ale robisz jakieś jaja z
    umowami o dzieło i wypełnianiem pitów za kupujących ...

    p. m.

  • 69. Data: 2011-12-29 11:16:49
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 29 Gru, 11:28, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Sorry, za poświąteczne lenistwo ale czy mógłbyś rzucić referencją do ustawy?

    masz w zalaczniku do ustawy o vat przy stawce 8 % (wynagrodzenie
    twórców),mam zreszta interpretacje indywidualna na siebie w tej
    sprawie.
    Jezeli jest Tworca, posiada Prawa do utworu i jest utwor w rozumieniu
    ustawy o prawie autorskim i udziela licencji to ma prawo stosowac 8%.

    Mozna generalnie udupic kilka firm sprzedajacych oprogramowanie
    wlasnego autorstwa zarowno uderzajac od strony podatku dochodowego jak
    i vatu . Ja znam przynajmniej
    jedna z Gdyni dosc znanego programu ktora moze miec problem

  • 70. Data: 2011-12-29 11:33:35
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 29 Gru, 11:40, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > No to teraz jest przezabawne :).
    >
    > Ty prowadzisz normalną działalność gospodarczą, ale robisz jakieś jaja z
    > umowami o dzieło i wypełnianiem pitów za kupujących ...

    przezabawnie jak pierdzieli na grupie ktos kto nie ma pojecia o czym
    mowi.
    Dochod taki moze byc w kazdej chwili zakwestionowany bo nie jest to
    dochod z DG. (wkleilem juz dokładne wyjasnienie)
    Dlatego aby bylo wszystko ok musi byc kwalifikowany pod dochod z praw
    majatkowych. A wtedy trzeba to z musu rozliczyc jak pisalem.