  • 1. Data: 2002-12-05 11:35:44
    Temat: Przychody w KPiR
    Od: YaBasta <y...@w...interia.pl>

    Witam!

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza polegajaca na nauczaniu jezykow obcych.
    Za przeprowadzone lekcje wystawiam rachunki na koniec danego miesiaca, np.
    z data 30.11.2002. Termin platnosci kwot wynikajacych z tych rachunkow
    wynosi 7 dni.

    Mam w zwiazku z tym pytanie: czy wynikajacy z takiego rachunku przychod
    powinieniem zaksiegowac w miesiacu wystawienia r-ku czy w miesiacu
    otrzymania zaplaty? (zaznaczam, ze koszty chce ksiegowac metoda kasowa)

    I jeszcze jedno pytanie:
    Co mam podac jako dowod ksiegowy przy zapisywaniu w KPiR kosztow
    wynikajacych z ewidencji przebiegu i kosztow eksploatacji samochodu?

    To no man shall I kneel!
    YaBasta

    www.paradiselost.co.uk

  • 2. Data: 2002-12-05 15:11:55
    Temat: Re: Przychody w KPiR
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik YaBasta napisał:
> [...]
    > powinieniem zaksiegowac w miesiacu wystawienia r-ku czy w miesiacu
    > otrzymania zaplaty? (zaznaczam, ze koszty chce ksiegowac metoda kasowa)
    Przychodem opodatkowanym sa przychody należne, nawet jeżeli nie zostały
    faktycznie otrzymane. Innymi słowy - koszty kasowo możesz, ale przychody
    tylko memoriałowo. Wystawiasz rachunek - dochód od tego momentu jest juz
    należny.

    > I jeszcze jedno pytanie:
    > Co mam podac jako dowod ksiegowy przy zapisywaniu w KPiR kosztow
    > wynikajacych z ewidencji przebiegu i kosztow eksploatacji samochodu?

    Hmm... nie ma na to żadnych przepisów. Sa tylko "domowe sposoby".
    Jedni piszą w rubryce "nr dokumentu" po prostu "EPP". Inni tworza sobie
    serie osobno numerowanych dekumentów o jakiejś wymyslnej nazwie. Inni po
    prostu wystawiaja na to kolejny dowód wewnętrzny.

    Ja stosuje to ostatnie rozwiazanie. Nikt nie miał zastrzeżeń.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl