  • 1. Data: 2002-12-05 10:54:50
    Temat: jak odliczyć VAT?
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    słyszałem, że od października br weszły nowe przepisy dot. VATu, w myśl
    których VAT mogę sobie odliczyć dopiero w dniu zapłacenia za wystawioną
    fakturę. Czy zatem, jeżeli np. otrzymam fakturę 30.10.2002 a zapłacę za nią
    w dniou np.10.11.2002 to VAT muszę odliczyć w m-cu listopadzie?
    Jak to zaksięgować w KPiR i ewidencji VAT? Czy tą samą regułę stosuje się
    zarówno do kosztów jak i zakupu towarów handlowych?

    Z góry dzię kuję za pomoc i pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2002-12-05 11:54:58
    Temat: Re: jak odliczyć VAT?
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak to zaksięgować w KPiR i ewidencji VAT? Czy tą samą regułę stosuje się
    > zarówno do kosztów jak i zakupu towarów handlowych?

    Zanim wybierzesz nową metodę (kasową) dobrze przestudiuj przepisy. Np.
    owszem odliczysz dopiero w momencie zapłaty, ale ... Jeżeli wystawisz
    fakturę sprzedaży to wykazujesz w VAT-7 w momencie gdy kontrahent Ci
    zapłaci, jednak nie później niż 90 dnia. Poza tym wystawiasz faktury z
    oznaczeniem MP, dla Twoich odbiorców oznacza to także opóźnienie w
    odliczeniu jeżeli nie zapłacą - niekoniecznie im się to spodoba, moga szukać
    innych kontrahentów. Poza tym istotne stają się dowody zapłat za faktury,
    dodatkowe pole do popisu dla urzędników .... itd. Jest parę różnic.
    Iwona

  • 3. Data: 2002-12-05 13:58:07
    Od: "Jacek" <J...@b...com.pl>

    nie chodzi tu wylacznie o malego podatnika na zasadzie kasowej

    chodzi o to ze od 01-10-02 mozna wystapic o zwrot podatku vat naliczonego:
    1. maxymalnie do wysokosci 22% x sprzedaz opodatkowana stawkami mniejszymi
    niz 22% , 2. vat naliczony wynikajacy z faktur w kwocie o kt sie ubiegasz
    musi byc zaplacony , nie dotyczy to tylko zakupu srodkow trawalych -- tu
    vat odliczasz nawet jak nie zaplaciłes

    inna rzecza jest gdy otrzymasz fakture od malego podatnika FA VAT MP wtedy
    odliczasz vat jak mu zaplacisz

    jacek