  • 11. Data: 2007-03-05 01:22:18
    Temat: Re: Przyklad na amortyzacje...
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    'Tom N' wrote:
    > Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu> w

    > Ponieważ odpowiedź jest powyżej :0 Art. 22k.

    Dobra. Moze to nie jest oczywiste - nie jestem ksiegowym, tylko tzw.
    "informatykiem". Przeczytalem ten artykul i informacje w nim zawarte
    mowia mi jeszcze mniej odnosnie amortyzacji niz to co do tej pory mniej
    wiecej wiem. Jest tam jakies blablanie bez konkretow...

    --
    "Rzad zamierza wzmóc kontrolę jednoosobowych firm":
    "Polski biznes ucieka do Wielkiej Brytanii":

  • 12. Data: 2007-03-05 07:44:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Mar 2007, Hikiu Sanu Haiku wrote:

    > Ryszard G wrote:
    [...]
    > Czy na prawde nie ma prostych odpowiedzi na proste pytania?

    Na pytanie podatkowe? - sam widzisz że nie ma :(
    Nawet przyjmując że mowa o Twoim przypadku (a jak widzisz wymaga to
    przyjęcia paru założeń), jak na razie nie wiemy czy skorzystanie
    z amortyzacji jednorazowej w ramach sporego limitu (50kEU), które
    jednak nie jest "samoistne" lecz zaliczane jest do skorzystania
    z pomocy publicznej, nie pociągnie za sobą jakiejś czkawki...

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-03-05 08:00:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Mar 2007, Hikiu Sanu Haiku wrote:

    > Link?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Art.22k.7
    Ale trzeba jeszcze przeczytać ustęp 10:
    +++
    10. Pomoc, o której mowa w ust. 7, stanowi pomoc de minimis udzielaną
    w zakresie i na zasadach okreœlonych w bezpoœrednio obowišzujšcych
    aktach prawa wspólnotowego dotyczšcych pomocy w ramach zasady de minimis.
    ---
    Nie pytaj jaką pałą można z tego tytułu oberwać, bo nie wiem.
    Na razie analizy czym pachnie ten zapis nie widziałem, acz przyznam
    że nie szukałem.
    Ktos wie, jaką sprawozdawczością to grozi, czy nie powoduje że
    "korzystający" musi gdzieś i kiedyś się chwalić że "korzysta" itp?

    > Bo gdzies widzialem info, ze mozna wrzucic w koszta na raza, pod warunkiem,
    > ze sie sprzeda w przeciagu roku.

    Pic polega na tym, że to co opisujesz JEST możliwe, ale nie ma NIC
    wspólnego z amortyzacją! Skoro pytasz o *amortyzację*, to wszyscy
    się wytężają żeby Ci opisać możliwe mechanizmy amortyzacji... a nie
    nieamortyzacji ;)
    W takim przypadku podatnik przyjmuje, że NIE zalicza zakupu (ze względu
    na czas używania <1 rok) do środków trwałych.
    Ujmuje się coś takiego w wyposażeniu i musi być sprzedane przed rokiem,
    inaczej trzeba doliczyć odsetki karne (teraz wg. specalgorytmu).

    > Tez gdzies wiodzialem 30% or razu a potem rowne raty :)

    Było a nie jest, nie pisze się w rejestr ;)
    Amortyzacja "atomowa" została skreślona i *już* nie ma.
    Dla ścisłości, liniowa jest również amortyzacja przyspieszona,
    art.22k.1 :)

    > Jakis taki misz masz.

    Jest "po prostu" ileś możliwości :>
    Jak chcesz "prosto" to łapiesz za art.22h i 22i, ale wtedy nie wypada
    pytać jak zrobić to korzystniej.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-03-05 12:40:12
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > jednak nie jest "samoistne" lecz zaliczane jest do skorzystania
    > z pomocy publicznej, nie pociągnie za sobą jakiejś czkawki...

    Wlasnie wlasnie, bo bylem sie popyytac i jedna osoba powiedziala mi, ze
    jest jakis limit rzedu ilestamtysiecy Euro, ktory to mozwi, ze zakupy za
    laczna kwotte do 40? 50? tys euro w danym roku podatkowym mozna nie
    amortyzowac tylko odliczyc jednorazowo.

    Gdzie tego szukac? Tego przepisu?

  • 15. Data: 2007-03-05 13:25:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > tylko odliczyc jednorazowo.
    >
    > Gdzie tego szukac? Tego przepisu?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Tylko uwzględnij, o czym pisałem w innym poście, że jest jeszcze ustep 10
    w tym samym artykule - i dobrze by było wiedzieć czy owo "skorzystanie
    z pomocy de minimis" nie wiąże się z koniecznością:
    - składania jakichś papierków
    - ujawniania otrzymania tej pomocy np. w ofertach dla budżetówki
    ....albo jakimś innym wynalazkiem.
    Bo nie wiem!

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-03-05 13:45:48
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Art.22k.7
    > Tylko uwzględnij, o czym pisałem w innym poście, że jest jeszcze ustep 10

    Tak wiem, widzialem pozniej drugiego maila. Dziwne, bo wcielo moja
    odpowiedz na niego :/ Moze si ejeszcze wyloni z meandrow usenetu. W
    skrocie nei lapie sie, bo prowadze jakis czas i nie jestem MP (a na to
    tez trza miec jakis papier zdaje mi sie).

  • 17. Data: 2007-03-05 13:46:42
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Ujmuje się coś takiego w wyposażeniu i musi być sprzedane przed rokiem,
    > inaczej trzeba doliczyć odsetki karne (teraz wg. specalgorytmu).

    Poszukam na to paragrafu :)

  • 18. Data: 2007-03-05 14:24:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu> w

    > nie jestem MP (a na to tez trza miec jakis papier zdaje mi sie).

    Jeszcze raz do ustawy odsyłam, tym razem do definicji MP.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2007-03-05 16:16:00
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    'Tom N' wrote:

    > Jeszcze raz do ustawy odsyłam, tym razem do definicji MP.

    Tak wiem. W ustawie jest wszsytko. a jednoczesnie jestona niezjadliwa
    dla zwyklego przedsiebiorcy.

  • 20. Data: 2007-03-05 16:29:38
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Mały podatnik, fakty:

    Art. 5a

    Ilekroć w ustawie jest mowa o:

    20) małym podatniku - oznacza to podatnika, u którego wartość przychodu
    ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie
    przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty
    odpowiadającej równowartości 800.000 euro; przeliczenia kwot wyrażonych
    w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez
    Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego
    roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł,

    I wiecej nie znalazlem....

    Czy to oznacza, ze kazdy, kto spelnia powyzszy warunek, tzn. <800 tys
    euro przychodu jest automatycznie malym podatnikiem? Z wszystkimi
    przywilejami? (sa jakies "obowiazki")

    I czy dzieki temu automatycznie zadzialalby Art 22k pkt 7:

    Podatnicy, w roku podatkowym, w którym rozpoczęli prowadzenie
    działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 11, oraz mali podatnicy,
    mogą dokonywać jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od wartości
    początkowej środków trwałych zaliczonych do grupy 3-8 Klasyfikacji, z
    wyłączeniem samochodów osobowych, w roku podatkowym, w którym środki te
    zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, do wysokości nieprzekraczającej w roku
    podatkowym równowartości kwoty 50.000 euro łącznej wartości tych odpisów
    amortyzacyjnych.

    Czyli mozliwosc wrzucenia w koszty srodkow trwalych do lacznej wartosci
    jak powyzej?