  • 21. Data: 2007-03-05 22:22:56
    Temat: Re: Przyklad na amortyzacje...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Mar 2007, Hikiu Sanu Haiku wrote:

    > Mały podatnik, fakty:
    >
    > Art. 5a
    >
    > Ilekroć w ustawie jest mowa o:

    O widzisz. Zacząłeś czytać ;)

    [...]
    > I wiecej nie znalazlem....
    >
    > Czy to oznacza, ze kazdy, kto spelnia powyzszy warunek, tzn. <800 tys euro
    > przychodu jest automatycznie malym podatnikiem? Z wszystkimi przywilejami?

    Z grubsza.

    > (sa jakies "obowiazki")

    Nie przypominam sobie!

    > I czy dzieki temu automatycznie zadzialalby Art 22k pkt 7:

    Wszystko na to wskazuje.

    > Czyli mozliwosc wrzucenia w koszty srodkow trwalych do lacznej wartosci jak
    > powyzej?

    Najwyraźniej.
    Jeszcze przydałoby się wiedzieć, jakie skutki pociąga za sobą "pomoc
    de minimis".

    Na deser uwaga: tak jak jest kilka definicji DG, tak i definicje "małego
    podatnika" bywają w różnych ustawach *odrębne*. Nawet jeśli są takie
    same :) (dziś), to za jakiś czas może wystąpić różnica.
    Niemniej jak ktoś ma przychód i obrót znacznie mniejsze niż rzeczona
    kwota, to jest "mały" i dla dochodówki i dla VAT.
    Ale VAT masz leżeć obok, to sobie sprawdzisz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-03-05 22:25:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Poszukam na to paragrafu :)

    Wyżej szukaj :)
    Art.22a, słowa "o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok"
    Skoro nie spełni definicji ST, to jest "innym kosztem".
    Hak: art.22e

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-03-05 23:55:51
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Mon, 5 Mar 2007, Hikiu Sanu Haiku wrote:

    > Najwyraźniej.
    > Jeszcze przydałoby się wiedzieć, jakie skutki pociąga za sobą "pomoc
    > de minimis".

    Ale co ty z ta pomoca de minimis? :) Nie mam zadnej pomocy de minimis.
    Nie chce pomocy de minimis.

    > Na deser uwaga: tak jak jest kilka definicji DG, tak i definicje "małego
    > podatnika" bywają w różnych ustawach *odrębne*.

    Prosze cie, nie mieszaj w mej biednej glowie, ktora i tak juz jest
    bliska eksplozji. Jakto kilka roznych definicji malego podatnika. Ja w
    ustawie widze jedna. Nie chce wiecej!

    > Nawet jeśli są takie
    > same :) (dziś), to za jakiś czas może wystąpić różnica.

    Ale za jakis czas to mnie chyba latta? Prawo nie dziala (nie powinno)
    dzialac wstecz!

    > Niemniej jak ktoś ma przychód i obrót znacznie mniejsze niż rzeczona
    > kwota, to jest "mały" i dla dochodówki i dla VAT.

    Tak, tak! Na razie jestem maciupi, taki malutenki. Pylek :)

    > Ale VAT masz leżeć obok, to sobie sprawdzisz ;)

    Ale ja nie chce faktur VAT MP wystawiac (znaczy moze i chcialbym, gdyby
    nie koniecznosc wyboru metody kasowej...)

    --
    "Rzad zamierza wzmóc kontrolę jednoosobowych firm":
    "Polski biznes ucieka do Wielkiej Brytanii":

  • 24. Data: 2007-03-05 23:59:00
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Hikiu Sanu Haiku wrote:

    > Ale co ty z ta pomoca de minimis? :) Nie mam zadnej pomocy de minimis.
    > Nie chce pomocy de minimis.

    Ah, rozumiem:

    "10. Pomoc, o której mowa w ust. 7, stanowi pomoc de minimis udzielaną w
    zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach
    prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis."

    Jak zrobie to co planuje robic, to skorzystam z pomocy de minimis.

    To jest niekorzystne przy braniu udzialu w staaraniach o fundusze
    europejskie, bo z tego co pamietam obniza zdolnosc jakastam i
    wspolczynniki czegostam. Ale w tym roku nie bede bral udzialu w staraniu
    o fundusze. Natomiast na pewno kupie kilka rzeczy jeszcze...

    Ech, co za zycie...

  • 25. Data: 2007-03-06 08:26:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Mar 2007, Hikiu Sanu Haiku wrote:
    [...]
    > Ale co ty z ta pomoca de minimis? :)

    Sam wyjaśniłeś obok :)

    [...]
    > Ale za jakis czas to mnie chyba latta? Prawo nie dziala (nie powinno) dzialac
    > wstecz!

    Poszło mi o to, żeby przypadkiem nie wrzucać do jednego worka.
    Osobno trzeba weryfikować czy jest się MP dla PDOF, osobno dla VAT :)

    > Ale ja nie chce faktur VAT MP wystawiac

    Ależ VAT MP nie do tego służy, tylko do wyboru kwartalnego
    rozliczania VAT! 3x mniej deklaracji!

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-03-06 09:17:14
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ależ VAT MP nie do tego służy, tylko do wyboru kwartalnego
    > rozliczania VAT! 3x mniej deklaracji!

    A to lepiej czy gorzej z ta mniejsza iloscia deklaracji?

  • 27. Data: 2007-03-06 09:48:26
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Hikiu Sanu Haiku" <h...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:esjbj6$jfl$1@news.onet.pl...

    > A to lepiej czy gorzej z ta mniejsza iloscia deklaracji?

    Płacisz też kwartalnie, można przejeść kasę na vat i robi się zonk, jak
    trzeba zapłacić ;-)

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 28. Data: 2007-03-06 09:56:45
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Rafal... wrote:

    > Płacisz też kwartalnie, można przejeść kasę na vat i robi się zonk, jak
    > trzeba zapłacić ;-)

    No wlasnie, rozne sa opinie :) PRzejesc - to jesdna sprawa. Druga
    sprawa, ze niektorym podobno sie lepiej bilansuje kwartalnie -
    zwlaszcza, jak nieczesto wyastawiaja wieksze faktury...

  • 29. Data: 2007-03-06 10:07:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A to lepiej czy gorzej z ta mniejsza iloscia deklaracji?

    Zastanówmy się.
    Co jest, jak masz fakturę której nie ująłeś - bo się zapodziała itp.
    Ile czasu jest na "wyczyszczenie" papierów przy deklaracjach
    miesięcznych, ile przy kwartalnych?

    pzdr, Gotfryd
    (który znalazł przy "rocznym sortowaniu" przeoczoną f-rę
    kosztową z sierpnia :>)

  • 30. Data: 2007-03-06 10:54:43
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zastanówmy się.
    > Co jest, jak masz fakturę której nie ująłeś - bo się zapodziała itp.

    No wlasnie, co? :)

    > (który znalazł przy "rocznym sortowaniu" przeoczoną f-rę
    > kosztową z sierpnia :>)

    i co zrobil? :)