    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ROR raz jeszcze
    Date: 1 Dec 2002 17:06:23 +0100

    Witam.

    Wracam do tematu "ROR a DG", bo temat spac mi nie daje.
    Oto co ostatnio pisal tam miedzy innymi Gotfryd:

    GSld> IMO płatność "związaną z prowadzeniem DG" - nie.

    1. Rozwazamy oczywiscie wariant kiedy ROR nie jest zgloszony w US jako
    sluzacy do prowadzenia DG.
    2. IMO tylko wyrazny przepis prawa bankowego moglyby tego zakazac
    (jest taki?). Jaki bowiem masz wplyw na to, ze ktos wplacil nie na to
    konto co trzeba - czasem oczywiscie decydujace :), ale czasem niewielkie.

    GSld> Spróbuję uchylić się pytaniem: a ten ROR został zgłoszony
    GSld> jako "wykorzystywany do DG" ?? ;)

    A wlasnie. Rozwazmy tez taki wariant. Jesli ROR jest zgloszony jako
    "do DG" to mozna przelewac, przyjmowac przelewy, itd.? Oczywiscie
    jesli umowa z bankiem tego nie zabrania (lece zabaczyc swoja umowe :)).

    No i ostatnia intrygujaca mnie rzecz: mozliwosci praktycznego
    kontrolowania tego przez bank, US czy tez inny zainteresowany podmiot.
    IMO szanse wykrycia sa niewielkie, a konsekwencje pewnie tez
    (rozwiazanie umowy z ROR, bo przeciez chyba zadnej szkody poza nizsza
    prowizja dla banku to nie ma). Chyba czas isc sie doksztalcic z prawa
    bankowego :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl