  • 1. Data: 2009-03-20 09:16:30
    Temat: Rachunek do umowy zlecenia
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

    Witam,
    wszyscy wiedzą, iż rachunek do umowy zlecenia wystawia zleceniobiorca, a nie
    zleceniodawca (choć praktyka często jest inna). Czy ktoś zna może podstawę
    prawną tego twierdzenia, bo w KC nie potrafię znaleźć, więc pewnie będzie w
    jakieś ustawie podatkowej.

    Pzdr
    Wojciech Kulesza

  • 2. Data: 2009-03-20 09:24:26
    Temat: Re: Rachunek do umowy zlecenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Kulesza wrote:
> [...]
    > podstawę prawną tego twierdzenia, bo w KC nie potrafię znaleźć, więc
    > pewnie będzie w jakieś ustawie podatkowej.

    a zdrowy rozsądek nie wystarczy?
    Jak coś kupujesz w sklepie to fakturę ile masz zapłacić wystawia ci
    sprzedawca czy ty jemu?

  • 3. Data: 2009-03-20 11:21:27
    Od: <s...@a...pl>

    > a zdrowy rozsądek nie wystarczy?
    > Jak coś kupujesz w sklepie to fakturę ile masz zapłacić wystawia ci sprzedawca
    > czy ty jemu?

    Myslę że poza zdorwym rozsądkiem jest jeszcze art. 87 ordynacji podatkowej.
    Definicja DG w tej ustawie jest na początku w art. 3, UZ wg mnie podpada pod
    nią.

  • 4. Data: 2009-03-20 11:24:10
    Od: <s...@a...pl>

    Inna praktyka?
    Nie spotkałem się z wystawieniem przez zleceniodawcę rachunku. Jedynie co,
    zleceniodawcy często go przygotowują, wpisując oczekiwane dane, ułatwiając w ten
    sposób robotę zleceniobiorcy. Nie oznacza to jednak, że go wystawiają.