  • 1. Data: 2009-03-20 10:16:05
    Temat: Rozne stawki ryczaltu, a sprzedaz "wiazana"
    Od: "MarkX" <...@o...pl>

    Mam nastepny przypadek z gatunku tych ciezszych :)

    Sytuacja.

    Sprzedaje wlasne oprogramowanie i dodaje do tego jakis gadzet np. dlugopis
    za 20 zl.
    Niech bedzie taka oferta.
    "Program XXX + dlugopis" - 20 zl

    Z tego co wiem sprzedaz wlasnego oprogramowania podchodzi pod stawke
    ryczaltu 17%, a odsprzedaz normalnie 3%.

    Jak to nabic na paragon?
    Program 10 zl i od tego 17%
    Glugopis 10 zl i od tego 3 %

    A moze program 1 zl
    Dlugopis 19 zl
    :)

    A moze pod jedna pozycja? I wtedy jak opodatkowac? Druga sprawa, ze z nazwa
    musze sie zmiescic w 12 znakach wiec ciezko to widze pod 1 pozycja.

    MarkX

  • 2. Data: 2009-03-20 10:31:54
    Temat: Re: Rozne stawki ryczaltu, a sprzedaz "wiazana"
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarkX wrote:
> [...]
    >
    > A moze pod jedna pozycja? I wtedy jak opodatkowac? Druga sprawa, ze z nazwa
    > musze sie zmiescic w 12 znakach wiec ciezko to widze pod 1 pozycja.

    Rczej zastanów się czy aby na pewno to *własne* oprogramowanie
    sprzedajesz w ramach ryczałtu.

    Czy też może raczej powinieneś opodatkować je jako przychody nie z DG,
    czyli na zasadch ogólnych.

    Click --> http://tinyurl.com/wnip-dg

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-03-20 11:18:26
    Od: "MarkX" <...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > w ramach ryczałtu.
    >
    > Czy też może raczej powinieneś opodatkować je jako przychody nie z DG,

    A to?
    Ryczal:

    "
    17%
    przychody ze świadczenia usług:

    a) reprodukcji komputerowych nośników informacji (PKWiU 22.33.10),
    "

    do czego sie odnosi?

    MarkX

  • 4. Data: 2009-03-20 11:23:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarkX wrote:
> [...]
    > 17%
    > przychody ze świadczenia usług:
    >
    > a) reprodukcji komputerowych nośników informacji (PKWiU 22.33.10),

    Zgaduję, że odnosi się do "reprodukcji komputerowych nośników
    informacji". Ale mogę się mylić ;-)

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-03-20 11:33:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarkX wrote:
> [...]
    > 17%
    > przychody ze świadczenia usług:
    >
    > a) reprodukcji komputerowych nośników informacji (PKWiU 22.33.10),

    A tak na poważnie to zauważ,ze przychody z reprodukcji komputerowych
    nośników informacji i przychody z tytułu posiadania majątkowych praw
    autorskich to są dwie zupełnie różne rzeczy.

    Wyroki, które powołano w artykule, dotyczyły przychodów z majątkowych
    praw autorskich niezewidencjonowanych w jako WNiP.
    Natomiast, jak to już dyskutowano na grupie, możesz je zewidencjonować
    tylko na jeden sposób - kupując. Nie możesz ich wytworzyć tak jak ŚT.

    I na tym polega problem.

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-03-20 11:36:38
    Od: "MarkX" <...@o...pl>

    > Zgaduję, że odnosi się do "reprodukcji komputerowych nośników informacji".
    > Ale mogę się mylić ;-)

    Wiesz co, czytac to ja tez umiem. Problem jest w tym, ze nie wszyscy umia
    dobrze interpretowac przepisy. W tym i ja. W kazdym razie googluje, googluje
    i wyszlo mi, ze

    1. Faktycznie sprzedaz WLASNEGO oprogramowania raczej pod ryczalt nie
    podchodzi.
    (poprawcie jak sie myle)

    2. Co ze sprzedaza darmowego oprogramowania (oczywiscie takiego, ktorego
    licencja nie zabrania sprzedazy).

    3. Co ze sprzedaza oprogramowania ODKUPIONEGO od jego wlasciciela? Tzn. ktos
    pisze program i udziela mi licencji na dalsza odsprzedaz. Nie jestem jego
    wlascicielem, co najwyzej dystrybutorem.

    pozdrawiam
    MarkX

  • 7. Data: 2009-03-20 23:00:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-03-2009 o 11:31:54 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Rczej zastanów się czy aby na pewno to *własne* oprogramowanie
    > sprzedajesz w ramach ryczałtu.
    >
    > Czy też może raczej powinieneś opodatkować je jako przychody nie z DG,
    > czyli na zasadch ogólnych.

    Zastanawiam się jak działają jednoosobowe firmy piszące soft na licencje.
    Jeśli są pracownicy albo podwykonawcy, to czy ich wynagrodzenie
    jest kosztem DG (mimo oczywistego braku przychodów) czy kosztem uzyskania przychodu z
    praw?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-03-21 07:47:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

> [...]
    > jest kosztem DG (mimo oczywistego braku przychodów) czy kosztem uzyskania przychodu

    IMHO jest to koszt DG, bo niby dlaczego miałoby być inaczej.

    Oczywiście wtedy majątkowe prawa autorskie przechodzą na pracodawcę z
    mocy ustawy, lub na zamawiającego na mocy zapisów w umowie o dzieło
    (musi być zawarta w formie pisemnej!!!).

    Generalnie, przy tak debilnych regulacjach dotyczących WNiP, to aż się
    prosi o zakładanie spółdzielni "uszlachetniających" software poprzez
    dopisanie kawałka kodu i odsprzedaż majątkowych praw autorskich na
    powrót do pierwotnego autora.

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-03-21 08:21:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Mar 2009, MarkX wrote:

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał
    [...]
    [...]
> [...]
    > 17%
    > przychody ze świadczenia usług:
    >
    > a) reprodukcji komputerowych nośników informacji (PKWiU 22.33.10),

    Słownie reprodukcji - przynosi Ci ktoś własny nagrany nośnik, robisz
    mu *kopię* i kasujesz za usługę oraz zużyty materiał.
    Dajmy na to przyniósł płytkę z własnymi zdjęciami, a wychodząc ma dwie.
    Zero własnego "wkładu intelektualnego" ze strony realizującego
    reprodukcję.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-03-21 08:36:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-03-2009 o 08:47:38 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > IMHO jest to koszt DG, bo niby dlaczego miałoby być inaczej.

    Dlatego że byłby to koszt uzyskania przychodu którego to (przychodu)
    by nie było..

> [...]
    > prosi o zakładanie spółdzielni "uszlachetniających" software poprzez
    > dopisanie kawałka kodu i odsprzedaż majątkowych praw autorskich na

    Wiesz że o tym samym myślałem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek