  • Data: 2007-09-11 11:01:33
    Temat: Re: 19% podatku od sprzedaży mieszkania
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "skoczy" <s...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Pożyczka(generalnie pieniądze) po to żebym miał pieniądze na spłatę
    >kredytu mieszkaniowego, zaś przy darowiźnie, córka nie weźmie kredytu
    >na mieszkanie które dostała za darmo. Wtedy zostaje zwykła mniej
    >korzystna pożyczka, a przy sprzedaży jest korzystny kredyt hipoteczny
    >- jednak 19% od zysku idzie do US.

    Ta różnica między pożyczką hipoteczną a kredytem hipotecznym nie jest chyba
    aż tak duża.
    A nawet jeśli:

    Jak żyjesz z córką?
    Jeśli sobie ufacie, a jest to sprawa 12 miesięcy, to można zrobić umowę
    przedwstępną, z terminem sprzedaży i podpisania aktu notarialnego za te 12
    miesięcy, czy kiedy tam trzeba, ale z przekazaniem zaliczki w np. 80 %
    wysokości OD RAZU.
    Powinno się udać znaleźć bank, który skredytuje tą operację.
    W końcu dokładnie tak samo kredytują wszystkie nowo budowane mieszkania.

    >.Tak powiedzmy, że 100% przeznaczę na spłatę ale nie kredytu hipotecznego
    >tylko pożyczki pod hipotekę.

    Nie mam pojęcia czy coś to zmienia.

    >A jeśli przeznaczyłbym 80% uzyskanych pieniędzy to płacę 19% od
    >pozostałych 20% jak to jest?

    Raczej nie, od wszystkiego, ale nie mam pewności.

    > Możesz mi powiedzieć albo skierować do ustawy?

    Ustawę już podawałeś (updof).
    Co najwyżej musiałbyś poszukać w komentarzach do niej.