    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[2]: Czy ZUS wymaga NIP ?
    Date: 20 Aug 2003 19:16:34 +0200

    Witam.

    Dnia 19 sierpnia 2003 o godzinie (19:11:51) napisano:
    b> s...@t...pl wrote:
> [...]

    Sprawe tego, czy ZUS ma prawo zadac NIP wyjasnia rozdzial 3 ustawy o
    NIP, okreslajacy zasady poslugiwania sie tym numerem, w szczegolnosci
    art. 11:
    "1. Podatnicy podają NIP na wszelkich dokumentach związanych z
    wykonywaniem zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności
    budżetowych, do których poboru obowiązane są organy podatkowe lub
    celne.
    2. W sprawach dotyczących zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych
    należności budżetowych podatnicy mają obowiązek podawać NIP na
    żądanie:
    1) organów administracji rządowej i samorządowej,
    2) organów kontroli skarbowej,
    (...)
    6) płatników oraz inkasentów podatków i niepodatkowych należności
    budżetowych."

    Wydawalo by sie, ze nie ma tu mowy o ZUS, ale dodany w ustawie artykul
    12a wszystko wyjasnia:
    "Przepisy niniejszego rozdziału, dotyczące podatników, stosuje się
    odpowiednio do płatników podatków oraz płatników składek
    ubezpieczeniowych."

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl