    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[2]: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Date: 24 Jul 2003 00:18:02 +0200

    Witam.

    Dnia 22 lipca 2003 o godzinie (15:16:04) napisano:
    K> Nie zmieniłem. Wszystko co zrobiłem w nowym US (miasto X) to złożyłem NIP-3
    K> o zmianie danych osoby fizycznej - gdzie podałem nowy adres zameldowania i
    K> zamieszkania. Oprócz tego w tym US złożyłem oświadczenie, że rozliczam się
    K> na zasadach ogólnych i że księgi znajdują się w pod adresem A.

    Ale druk NIP-3 dotyczy osob fizycznych _nie prowadzacych samodzielnie
    dzialalnosci gospodarczej_ (masz to i w tytule formularza i w
    pouczeniu), a dla Ciebie jest druk NIP-3 i w nim masz zglaszac zmiany,
    chocby dotyczyly tylko miejsca zamieszkania/zameldowania. Zlozyles
    bledny NIP. Idz do US, ubiczuj sie i posyp popiolem... :)

    K> Rozumiem - czyli w mieście A powinienem to zgłosić.

    Nie myl czasami zgloszenia w urzedzie skarbowym ze zgloszeniem zmian w
    urzedzie gminy (miasta) - art. 88 dotyczy tego drugiego. Ukarany
    mozesz zostac w obu instytucjach :(

    K> To wszystko jest na tyle
    K> skomplikowane, że chyba prościej było by przenieść siedzibę firmy do miasta
    K> X (tam gdzie teraz mieszkam) lub ewentualnie zlikwidować wogóle działalność
    K> (to w ramach wpsierania małych przedsiębiorstw ;-)

    To akurat jest normalne - siedziba firmy, to miejsce, w ktorym powinna
    ona dzialac, przyjmowac korespondencje, byc pozywana, itd. - nie dziwi
    wiec, ze ustawodawca przywiazuje do siedziby wykonywanie takich czynnosci
    jak zglaszanie zmian. Jezeli nie chcesz nic robic w miejscu, gdzie jest
    siedziba firmy, to co to za siedziba? :)

    K> Czyli jak. Mam teraz:
    K> KK, ulica X, miasto X, NIP 1234567890
    K> PPHU Kwiatek KK, ulica A, miasto A, NIP 1234567890 (ten sam!?)

    Tak. To jest Twoj osobisty NIP i ustawodawca poszedl Ci na reke,
    "przypisujac" go tez do Twojej osobistej dzialalnosci. Oczywiscie
    urzad skarbowy musi to "przypisanie" potwierdzic (co by biurokracja
    miala co robic), ale oba NIP-y sa takie same.

    K> No to ja się cieszę, że nie ma o czym ;-)))

    Jak ponownie sie zarejestujesz, to zglosisz wszelkie zmiany.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl